Gezocht halsband

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Gezocht halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:26

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn kruising Boerboel x Bullmastiff opzoek naar een mooie halsband. Ik wil graag een brede halsband ( 4 of 5 cm) en lekker stevig voor haar kopen. Maar dit is toch iets moeilijker dan verwacht.
Ik heb geen mega budget, mijn hond loopt de hele dag lekker los op ons erf, ligt er lekker mee door de modder te rollen dus alle halsbanden met mooie glittersteentjes en tierelantijntjes vallen al af. Het liefst wil ik een nylon halsband omdat deze makkelijk schoon te maken zijn en niet zo veel onderhoud als een leren halsband nodig hebben. Maar er moet wel een stevige sluiting aanzitten. Ik wil graag een leuk kleurtje ofzo, en geen camo kleur of spikes of wat dan ook want dat vind ik er altijd ze agressief uit zien en dat wil ik niet. Mijn hond is al stoer genoeg van haar zelf :).

Nu kwam ik de volgende halsbanden in België tegen, maar als ik die naar Nederland wil laten verzenden ben ik meer aan verzendkosten kwijt dan aan de halsband zelf -O-

Afbeelding
Vooral die met de vele kleurtjes vind ik erg leuk.

Weet iemand misschien een site uit Nederland waar ik deze halsbanden kan bestellen?

Het is voor deze stoere dame:

Afbeelding

Afbeelding
(ze heeft nu al zo'n halsband maar ze deze begint echt te klein te worden voor haar. mijn moeder heeft deze ooit voor ons gekocht maar weet ook niet meer waar)

eilleen333

Re: Gezocht halsband

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:30

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:32

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:36

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:46

jasmijn16 schreef:

*\o/* Dankjewel die zocht ik! Ik ga hier maar eens een mooi kleurtje uitzoeken!

Iedereen die gereageerd heeft ook bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben echt op zoek naar een nylon halsband dus vandaar dat de zelf gemaakte leren halsbanden al afvielen en die andere website stafforwear heb ik al eerder gezien maar die vind ik zo onoverzichtelijk dat ik daar liever niet bestel.
Maar toch allemaal bedankt voor het meedenken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:04

Top!
Ja de site van staffordwear is leuk bedacht maar werkt niet echt :p
Hoor er dan wel weer goede verhalen over gelukkig!

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:13

Je kan voor een volgende halsband ook een keer voor een biothane halsband kijken, want biothane is ook heel makkelijk schoon te maken (water er over heen en klaar) en hebben ze ook in veel verschillende kleuren. :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:33

Fijn dat je een goede site gevonden hebt!
Ik maak zelf halsbanden van paracord.
Oersterk, niet kapot te krijgen en kunnen zo de wasmachine in.
Misschien een idee voor een volgende halsband. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:35

_fairytale schreef:
Je kan voor een volgende halsband ook een keer voor een biothane halsband kijken, want biothane is ook heel makkelijk schoon te maken (water er over heen en klaar) en hebben ze ook in veel verschillende kleuren. :)

thx voor de tip, dat had inderdaad ook een optie geweest. Heb net die andere besteld maar wie weet voor over een tijdje. Ik vind alleen die nylon halsbanden wel echt super fijn omdat ze echt onverwoestbaar zijn. Mijn moeder kwam ze ooit een keer bij een honden wedstrijd tegen speciaal voor Staffords en ik had toen nog twee Staffords dus mijn moeder had er toen twee meegenomen. 1 van die Staffords heb ik nog steeds en hij heeft nog steeds die halsband om en de andere is toen bij mijn Boerboel om gegaan maarja die is er uit gegroeid haha. Maar zijn echt fijne halsbanden. De kleur wordt nu wel iets minder mooi na zo veel jaar maar de kwaliteit is nog steeds super.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:38

Carr_friesje schreef:
Fijn dat je een goede site gevonden hebt!
Ik maak zelf halsbanden van paracord.
Oersterk, niet kapot te krijgen en kunnen zo de wasmachine in.
Misschien een idee voor een volgende halsband. :)

Ik vind dat wel mooi, maar het lijkt mij zo onhandig omdat er dan allemaal modder en zand tussen dat gevlochten koord gaat zitten. ( ik ken mijn hond haha is echt een varken wat dat betreft) En ik vraag me af of die sluiting sterk genoeg is. Ik ben altijd zo bang dat dat soort sluitingen stuk gaan. Mijn hond is echt mega sterk.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:56

Zand gaat er inderdaad wel tussen zitten, maar dat valt wel mee aangezien het vrij strak geknoopt is.
Nylon banden gaat ook zand tussenzitten.

Sluitingen zijn redelijk hufterproof. :P Hier hangt er een overenthousiaste boxer aan en de vorige heeft ze zeker een jaar mee gedaan voordat ze eruit groeide.
Sluitingen die ik gebruik hebben een breekkracht van 250kg bij directe kracht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:12

Ik zou voor rogz for dogz gaan. Zit voor de hond enorm prettig en soepel ipv dat stugge materiaal. Je hebt ze in allerlei verschillende breedtes echter een brede stevige halsband de hele dag aan laten zou ik persoonlijk nooit doen. Lijkt mij zo niet prettig voor de hond. Hier overdag een losse halsband aan van rogz die zo over de kop kan en s nachts niets ook bij warm weer niets.

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:12

Je zou ook op aliexpress.com kunnen kijken, heel veel keus en erg goedkoop maar de verzendtijd duurt wel lang.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:13

Ik denk dat zand en modder juist eerder tussen nylon gaat zitten. Leer veeg je met een vochtig doekje zo schoon. Ik heb een gladleren band die onderlegd is, en mijn hond heeft dat ding ook in de regen en modder om, maar hij ziet er na 4 jaar nog uit als nieuw. Ik denk dat mijn band met gemak een hondenleven lang mee gaat :j

Op ebay en etsy komen vaak prachtige banden voorbij, zowel van nylon als leer, daar zou je ook eens kunnen zoeken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:48

Kijk eens op de TF Shop Team Feldmann op FB. Die maken het helemaal naar wens. Kosten rond de 20 a 30 euro afhankelijk van wat je wilt. 5 cm, neopreen onderlegd, stevig en na wassen als nieuw. Onze honden dragen er allemaal 1 of 2 of 3 :') :o :+ Houd van afwisseling haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:11

Carr_friesje schreef:
Zand gaat er inderdaad wel tussen zitten, maar dat valt wel mee aangezien het vrij strak geknoopt is.

Sluitingen zijn redelijk hufterproof. :P Hier hangt er een overenthousiaste boxer aan en de vorige heeft ze zeker een jaar mee gedaan voordat ze eruit groeide.

Misschien een punt om te overwegen, wat wil je dat eerder breekt, de halsband/gesp, of de nek van je hond...?
Ik heb graag gespen die niet zó sterk zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:26

Kuggur schreef:
Misschien een punt om te overwegen, wat wil je dat eerder breekt, de halsband/gesp, of de nek van je hond...?

Ook nog een punt ter overweging: beter geen halsband om als je er niet bij bent (dus niet de hele dag over het erf/in huis met halsband om terwijl je er zelf niet bij bent). Hond kan ermee vast komen te zitten en zich zo verhangen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:26

Kuggur schreef:
Carr_friesje schreef:

Die brede halsbanden van de site hierboven hebben eenzelfde sluiting als een broekriem met pin.
Die breken ook niet..
Puntje daarnaast om te overwegen: halsband die niet breekt en hond bij je houden, of halsband die breekt en hond kwijt/in gevecht met een andere hond.

Wat is dan in eerste de essentie van een halsband voor jou? Als dat ding knapt kun je net zo goed geen halsband om doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:27

Hier wil ik juist absoluut niet dat een halsband breekt.... daar wil ik juist op vertrouwen. Maar daar lopen onze ook niet mee zonder toezicht of als ze spelen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:45

Wilawander schreef:
Hier wil ik juist absoluut niet dat een halsband breekt.... daar wil ik juist op vertrouwen. Maar daar lopen onze ook niet mee zonder toezicht of als ze spelen.

Precies. Waar TS hem voor wil gebruiken vind ik een halsband sowieso niet gepast/veilig.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 23:14

Even ter verduidelijking waarom ik een stevige halsband wil. Mijn twee honden kunnen helaas niet meer samen. Zij vechten zo extreem dat dat niet meer mogelijk is. Nu proberen wij ze natuurlijk zo goed mogelijk uit elkaar te houden maar heel af en toe gaat er wat mis waardoor ze toch bij elkaar in de buurt komen. Ik wil op dat moment ten aller tijde er van op aan kunnen dat ik bij beide honden een goede halsband om heb zodat ik snel in kan grijpen om te voorkomen dat ze elkaar aan kunnen vliegen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:21

Is het dan niet beter voor de veiligheid en rust van beide honden om er 1 te herplaatsen? Zeker als je weet niet altijd te kunnen scheiden...

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 23:36

dierenfan schreef:
Is het dan niet beter voor de veiligheid en rust van beide honden om er 1 te herplaatsen? Zeker als je weet niet altijd te kunnen scheiden...

Dat hebben we ooit eens moeten doen en dat is echt een drama, daar beginnen we niet meer aan. We weten wel dat we nooit meer twee honden samen willen. Maar beide honden mogen nu tot hun dood bij ons blijven. Het vergt veel werk en gedoe voor ons maar we hebben zelf gekozen voor twee honden dus moeten nu zelf op de blaren zitten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:42

kennissen van ons hebben onderstaand tuig..
erg mooi om te zien vind ik

Afbeelding

het handvat bovenop, stelt je dus in staat om ze te grijpen, zonder met je handen dicht in de buurt van de bek te komen (in het vuur van de strijd etc). en zoals ik lees moet je ze met regelmaat uit elkaar plukken.. met dit tuig keel je ze dan ook niet (met een halsband lok je op den duur toch blessures uit als je ze vaak daar moet grijpen terwijl ze erin hangen)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:49

Trektuigen van honden liggen niet voor niets voor de borst langs.
Daar kunnen ze namelijk het hardst mee trekken.

Als TS haar hond hier aan vast zou grijpen dan zou ze hem dus helemaal niet meer kunnen houden.
Je kunt ze dus het beste tegenhouden door ze aan de voorkant uit balans te halen.
En dat die hond zichzelf dan ophangt doet 'ie zelf.. Neem aan dat TS de hond niet aan de halsband omhoog trekt en laat bungelen.