Konijn en cavia redden van de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Konijn en cavia redden van de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:23

Goede avond allemaal,

Ik plaats dit bericht omdat het echt aan mijn hart gaat wat er deze 2 diertjes te wachten staat.

Welkoop in Enschede (en in andere steden) hebben altijd ontzettend schattige konijntjes, cavia's en andere dieren te koop.

Helaas moeten ze weg als ze na een halfjaar nog niet verkocht zijn. In dit geval, en dit zal niet de eerste keer zijn, gevoerd aan de slangen.. ;( Dit gaat a.s. vrijdag 13 januari gebeuren.

Ik heb thuis helaas geen plek maar zou deze 2 schatjes, die vriendjes zijn, heel graag bij een leuk iemand terecht zien komen.

Wie o wie wil deze 2 lieverds een mooi leven gunnen? -O-

Ik hoop trouwens dat niemand nu dreig-haat berichten naar de Welkoop gaat, sturen. Dit is nu eenmaal hun werkwijze hoe hard deze ook is, maar het zou toch geweldig zijn als deze 2 wel een lang en fijn leven mogen meemaken.

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:31

Ik kan me niet voorstellen dat die cavia al een half jaar is..

Je zou je aan kunnen melden op een cavia groep op Facebook, daar wil vast wel iemand ze halen.

Helaas klopt de broodfok achter de meeste dierenwinkels van geen kant en door ze te kopen houd je het wel in stand natuurlijk. Heel sneu voor deze dieren, maar als alles uit medelijden (of gebrek aan kennis) gekocht wordt blijft het wel bestaan..

En tot slot, een konijn en cavia als vriendjes neerzetten klopt niet. Ze zullen wel op elkaar reageren maar elkaar begrijpen kunnen ze niet, een konijn kan zelfs gevaarlijk zijn voor een cavia.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:33

Als Enschede nou niet zo ver weg was.. :( Heb plek voor beide, tussen hun eigen soortgenoten, maar Enschede is niet te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:34

Kun je ze niet naar de knaagdierenopvang brengen? De konijnenopvang hier in de buurt neemt ook regelmatig dieren aan uit winkels die niet verkocht worden..

Change3x

Re: Konijn en cavia redden van de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:40

Ik heb me aangemeld voor een besloten groep voor cavia's en konijnen en heb een internet kennis benaderd die zelf konijnen fokt en dus contacten heeft.

Verder hoop ik heel erg dat er iemand op Bokt is voor wie het haalbaar is om ze op te halen!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:46

he jakkes, dit is aan de andere kant van nederland voor mij. Misschien even dit bericht knippen en plakken op je facebook pagina. Jij zal al veel mensen uit de buurt van Enschede kennen, misschien zit daar een oplossing tussen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:48

Ik woon best dichtbij, maar het mag waarschijnlijk niet van mijn ouders :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:50

Daphne__ schreef:
Als Enschede nou niet zo ver weg was.. :( Heb plek voor beide, tussen hun eigen soortgenoten, maar Enschede is niet te doen.

Enschede is toch niet zo ver?
En als ik ze eventueel uit Enschede haal en tot Zwolle breng?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:20

Jullie willen ze dus kopen zodat ze plaats maken voor jongere dieren op "death row".
Strak plan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:23

Ik moet zeggen dat ik het wel met Kuggur eens ben, hoe sneu het is ook is voor deze dieren.
Het is net als met de broodfok. Je koopt deze dieren weg en de volgende lichting staat alweer te wachten.
Op deze manier hou je het in stand.
Je kunt dit alleen stoppen door de dieren NIET te kopen.

Hoe zeker weet je trouwens dat ze als slangenvoer eindigen? Wie weet is dat gewoon een verkooppraatje.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:34

9 van de 10 keer wordt dit slangenvoer. Ik heb karren vol terug zien komen bij mijn vreselijke stage in een dierengroothandel.

Er niet voor betalen hoor! Als ze ze op laten halen door de leverancier krijgen ze hun geld ook niet terug. Dat was althans bij mijn Welkoopstage zo. Ik heb wel konijnen meegenomen uit winkels maar nooit betaald. Ja, dan komt er een nieuw dier, maar dan zijn deze twee dieren in ieder geval gered!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:46

Kuggur schreef:
Jullie willen ze dus kopen zodat ze plaats maken voor jongere dieren op "death row".
Strak plan.

Precies dit..
Je denkt dat je een goede daad verricht door deze diertjes af te nemen, maar daardoor blijft de handel in stand en komen er weer nieuwe, jongere dieren bij. Je kunt niet alles redden.

Voor dit konijn en deze cavia zou het mooi zijn, maar dit probleem zou op veel grotere schaal aangepakt moeten worden en dat lukt pas als niemand ze meer koopt. Hoe vervelend dat ook is.

GabberGillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:50

Er wordt sowieso plaatsgemaakt voor nieuwe dieren of deze nou wel of niet gekocht worden.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:57

Ze zijn heel schattig, maar door deze dieren te kopen, krijg je weer dieren die in exact dezelfde situatie terrecht komen. Wanneer een winkel zijn dieren niet kwijt kan, kopen ze minden of zelfs geen dieren meer in, en dat gaat de fokker na verloop van tijd merken. En dan is het hopen dat er minder gefokt gaat worden.
En ook reptielen moeten eten. Meestal zijn dat muizen of ratten, maar als er een konijntje wordt gevoerd, hoeven er weer minder muizen gevoerd te worden.
Het is heel lastig en iedere keer als ik in een welkoop of vergelijkbare winkel kom, ben ik ook geneigd om een konijntje mee te nemen, maar dat lost het grotere probleem helaas niet op.

GabberGillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:01

Toch ben ik vAn mening dat de fokkers toch wel blijven fokken. Alle beesten kunnen ergens voor gebruikt worden

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:02

Ik ben het eens met wat jullie zeggen; door de dieren over te nemen blijft dit in stand houden. Maar aan de andere kant.. Als deze twee dieren als slangenvoer gaan dienen en dood zijn, komen er sowieso ook weer nieuwe.. Want er zijn zat mensen die wel deze beestjes kopen. Dus waarom dan niet gewoon zorgen dat ze een leuk huisje krijgen?

Arme beestjes altijd in die dierenwinkels :(

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:32

GabberGill schreef:
Er wordt sowieso plaatsgemaakt voor nieuwe dieren of deze nou wel of niet gekocht worden.

Dat is simpelweg niet waar. :)
Als de afzetmarkt ernstig afneemt of verdwijnt kunnen de verkopers (fokkers dus) hun dieren niet meer kwijt en hebben ze geen inkomsten. Dan laten ze dat fokken echt wel voor wat het is.

Het enige probleem is dat dit soort veranderingen erg langzaam gaan. Er is wel een kleine mate van bewustzijn bij 'de mensen' dat dit soort praktijken niet oké zijn, maar zolang we massaal tóch dat ene konijntje blijven kopen bij de wellkoop, pets place of waar dan ook omdat hij sjielugh is, gaat er niets gebeuren.
Ik hoop dan ook, hoe vervelend ook, dat deze dieren niet worden afgenomen, zodat deze praktijken over 5 jaar niet meer bestaan.

GabberGillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:43

Ik heb juist het idee dat iedereen op het moment gewoon maar fokt met alle diersoorten. Kan aan mij liggen, maar ik vind het sowieso maar een nare wereld waar we in leven!

Puppy's worden vermoord, kittens verdronken, marktplaats staat vol met van alles. Ik word er iig langzaam aan chago van.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:55

Ja- zo'n dier kopen verlengt zijn leven, maar ook.
Ja- je werkt eraan mee dat andere dieren in miserabele omstandigheden geboren, gehouden en getransporteerd worden.

Heel erg triest, maar de enige manier broodfok te stoppen is er niet meer aan mee te werken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:26

Vreselijk binnenkort begint de kitten tijd weer.
Op fb zie je het 1 na het andere trieste dump foto voorbij komen.

Mensen denken niet na.

Kunnen ze zo een groot konijn voeren aan de slangen?

Welkoop moet gewoon stoppen met dieren verkopen als ze het toch niet kwijt raken.
Welke bouwmarkt of was het intratuin?
Zijn toch ook gestopt met dieren verkopen na media druk?
1 of 2 jaar terug?

Het is inderdaad erg dubbel deze koop je en komen misschien goed terecht.
Over een half jaar heb je er weer en dat is bij elke welkoop winkel zo.

Dieren worden niet als levende wezens gezien.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:36

Je hebt al steeds meer dierenwinkels die geen levende dieren meer verkopen. Moedig dat aan. Als je deze dieren afneemt haal je ook hun probleem weg en maak je idd ruimte voor nieuwe, veel te jonge dieren.
Ik koop mijn spullen alleen bij winkels die geen levende dieren verkopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:54

Kuggur schreef:
Strak plan.

Daarbij moeten reptielen ook eten. :Y)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:12

Ik ben denk ik de enige die ze gewoon zou laten zitten := Wat maakt het nou uit dat ze opgevoerd worden? Snel en pijnloos dood, ze worden niet zinloos begraven of in de container geflikkerd maar worden gegeven aan dieren die het nodig hebben. Waarom is dit wel zielig maar die lieve koe die voor jou wordt geslacht niet? :)

En inderdaad, er komen hiervoor in de plaats weer andere dieren, dus je schiet er niks mee op :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:17

Gerpiegorp, lees anders even terug. Je bent lang niet de enige.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:20

Ik doelde meer op het opvoeren, maar ben niet de enige inderdaad :)