Moeite met huis vinden voor hond. Laatste optie, inslapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

Moeite met huis vinden voor hond. Laatste optie, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 18:19

Hoi allemaal, ik zoek wat advies.

Ik zal even in het kort de situatie beschrijven.

Wij hebben thuis (ouderlijke huis) altijd honden gehad. Mijn moeder was huisvrouw en daarom was er altijd iemand om voor ze te zorgen, ook leven wij vrij landelijk en konden de honden altijd in de tuin rondrennen. 3 jaar geleden overleed onverwachts mijn moeder. Op dat moment hadden wij 2 honden, Luna en Beer. Luna was al wat ouder en door ouderdom hebben wij haar vorig jaar door ziekte in laten slapen.
Nu hebben wij Beer nog over. Maar mijn vader woont niet meer thuis, hij woont nu in een appartement midden in de stad Alkmaar. Bovendien reist hij veel voor zijn werk en is dus niet genoeg thuis. Mijn oudere zus woont nog in het ouderlijk huis met haar vriend en dochter van 15 maanden, maar helaas is mijn nichtje allergisch voor honden en zijn mijn zus en zwager ook niet genoeg thuis. Ik zelf heb tot eind november 2015 in Engeland gewoond en in de zomer van 2015 zou Beer dan ook naar Engeland verhuizen omdat we haar thuis niet meer konden houden, maar rond dezelfde tijd was ik bezig met een baan in Nederland. Dit is doorgegaan en heeft mijn zus (met tegen wil) een aantal maanden op Beer gepast met hulp van buren.
Ik ben toen ik thuis kwam op de boerderij waar ik werkte gaan wonen en Beer heeft daar heerlijk met mij een jaar gewoond, want ook ik was dan altijd thuis. Nu is die baan niet helemaal geworden wat ik hoopte en woon ik weer thuis bij mijn zus, ook Beer is mee.
Nu kan ik in Nederland me draai niet vinden en ga daarom weer naar het buitenland, alleen kan Beer deze keer niet mee. Wij zijn al maanden bezig met het zoeken van een nieuw huis voor Beer, maar dat valt zo ontzettend tegen. Door alles wat er gebeurt is heeft ze last van verlatingsangst en kan ze slecht alleen zijn, maar ze heeft ook epilepsie waar ze medicijnen voor krijgt. Deze kosten €30 per maand.
We hebben er al een aantal keer op marktplaats gezet, via facebook wat gezocht maar we kunnen niemand voor haar vinden. Ik heb contact gehad met meerdere asiels, maar die nemen haar niet aan i.v.m. de epilepsie en ik heb momenteel geen idee meer wat ik kan doen. Als ik geen huis voor haar kan vinden vrees ik dat we haan moeten inslapen, en daar wil ik eigenlijk niet aan denken. Daarom hoop ik dat iemand nog een idee heeft waar ik terecht kan, een organisatie misschien of een opvang? Via google zie ik de bomen door het bos niet meer en ik moet er niet aan denken dat ze bij een slecht huis terecht komt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Kelly

AlwaysH

Re: Moeite met huis vinden voor hond. Laatste optie, inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:22

Wat een vervelende situatie...
Een pagina maken op Facebook en het bericht door zoveel mogelijk mensen laten delen? Misschien helpt dat!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:24

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:25

Hoe oud is deze hond?

Ik begrijp het asiel wel, want die heeft nog steeds een baasje en dan met de epilepsieaanval er ook nog bij, dan zijn ze niet zo happig om jouw hond te gaan overnemen.

Er zit helaas niks anders op dan toch maar vooral goed blijven zoeken naar een goed tehuis voor je hond.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-12-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:27

Ik woon ook in Alkmaar.
Inderdaad al op Facebook gezet?
Ik mag helaas geen hond in mijn appartement (binnenstad alkmaar)

Heb je foto's en wat voor ras?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:28

Wat vervelend.
Wat voor soort hond is het en hoe oud is hij/zij?

Geen ouderemensen in de buurt die hem/haar willen uitlaten?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:29

Heb je dierentehuis den Bosch geprobeerd? Dat is een asiel speciaal voor oudere honden (ik denk dat het ondertussen een oudere hond is?). Ze zitten er ook niet in kennels maar in huiskamers en zijn dus (gezien het oudere honden predikaat) wel gewend aan honden met een kwaaltje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:32

Is het in Alkmaar, oeps, dan kan ik ook delen! :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:36

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:38

Wat voor hond is het? Gedrag, gewoontes, leeftijd, zindelijkheid, waaksheid, omgang met andere honden, etc

Kan je een opsomming geven?

Wij hebben regelmatig onplaatsbare honden...misschien kan hij bij dit sterke koppeltje...maar beslis niet alleen hierover..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:40

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 18:49

Facebook hebben we al een aantal keer geprobeerd, wel reacties door gekregen, maar mensen haken vaak af als ze de kosten voor de medicatie horen.

De oudere opvang bij de hondenbescherming had ik nog nooit van gehoord, daar kan ik is in verder kijken! En ik heb een account aangemaakt bij verhuisdieren.nl

Shirley schreef:
Ik ben even zo vrij de link naar de advertentie te plaatsen :o

http://www.bokt.nl/markt/ad/432332/boer ... nieuw-huis

Dankjewel!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:01

Maak dan een pagina voor hem aan! Laat zien dat 'ie leuk is ondanks de medicatie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:05

Is het anders geen optie om haar medicijnen zelf te blijven bekostigen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:09

Ik zou niet als eerste schrikken van de kosten. Wel van hoe vaak er nog aanvallen zijn.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:17

Als objectieve buitenstaander zou ik zeggen, laat hem laten inslapen. Het dier weet er niets meer van. Maar begrijp dat je dit niet zomaar kan/wil wanneer je een emotionele band hebt met dit dier.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:18

Het is al eerder gezegd, om wat voor hond gaat het? Misschien kunnen bokkers je helpen, maar dan moet je wel wat meer informatie geven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:19

Een boerenfox om van te smelten, ik mag haar niet hebben van mijn vriend. Zo jammer.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:20

Wij hebben al een hond en kunnen de kosten echt niet hebben, wonen zo dichtbij...

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:25

Ik vraag me oprecht af of je een hond met redelijk zware epilepsie, die ondanks de medicatie nog steeds aanvallen krijgt moet blootstellen aan zoveel nieuwe en onverwachte prikkels.. Nieuwe mensen, nieuwe regels, nieuwe omgeving.... enzovoorts..
Ik ben echt niet voor het luk-raak in laten slapen van een dier, maar heb het net met mijn vriend er overgehad maar zelfs hij als, zeker geen voorstander van inslapen, bevestigd nu mijn gedachte.

Nu ken ik jammer genoeg het beestje niet, maar als ik echt alleen op het verhaal af ga. Zegt mijn gedachte, laten gaan...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:31

Omdat je topic beter past op Beestenboel, verplaats ik je topic van LZP daar naar toe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:39

Diablo schreef:
Het is al eerder gezegd, om wat voor hond gaat het? Misschien kunnen bokkers je helpen, maar dan moet je wel wat meer informatie geven.

Shirley schreef:
Ik ben even zo vrij de link naar de advertentie te plaatsen :o

http://www.bokt.nl/markt/ad/432332/boer ... nieuw-huis

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:46

Lastig hoor, als buitenstaander vraag ik mij ook af in hoeverre het voor Beer eerlijk is om nog een keer te moeten verhuizen. Vooral gezien de al opgebouwde verlatingsangst en epilepsiegevoeligheid.
En dan moet je er ook maar op kunnen vertrouwen dat hij daar ook echt verder oud mag worden.

Maar hij is inderdaad een schat om te zien. Hopelijk krijgt hij een geschikt nieuw baasje.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:06

Neem eens contact op met Zorahoeve. Deze herplaatsen honden misschien dat die kunnen helpen.

www.zorahoeve.nl

Wij hebben onze hond via hun.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:34

Wat een rot situatie.. wel heel fijn om te lezen dat je haar niet naar het asiel wil doen, een hond met epilepsie komt daar niet meer weg denk ik en een omgeving met zoveel stress zou haar niet goed doen. Is er geen hondenforum waar je haar ook op kan plaatsen? en zou inderdaad blijven proberen op facebookgroepen.
Als ik het zo begrijp is ze vaak verhuist de afgelopen jaren? Hoe reageert ze daar op met haar epilepsie? Als ze hier slecht op reageert is het misschien een juiste keuze om haar in te laten slapen.. Hoe fit is ze verder nog? Is ze bekwaam genoeg om opnieuw in een gezin te passen en haar draai te vinden?

Wanneer vertrek je naar het buitenland en zou ze een nieuw plekje moeten hebben? Is het niet mogelijk om haar bij je vader te laten samen met een uitlaatservice?