Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:Ik zou hem in een puppy ren met kranten doen wanneer hij alleen is. Hij doet het waarschijnlijk uit stress. Straffen is niet leuk, maar poep ruimen ook niet. Zelf heb ik een camera van nest. Kan dus zien wat er gebeurd. Je kan ook met hem praten door de camera. Dus ook corrigerend toespreken.
Palmera schreef:Dat neem ik aan. Het zijn normale keutels die hij legt voor zijn formaat. En wat ik zeg, er zit gewoon geen rechtlijnigheid in wanneer hij wel in huis poept en wanneer niet.Poept hij wel alles eruit? Mijn hond moet altijd aan het begin van de wandeling poepen. Aan het eind weer. Duidelijk te zien aan zijn kont.Soms doet hij die tweede keer uit zichzelf, soms moet ik hem sturen. Hij kent het commando 'poepie doen'.
![]()
Maar goed, als hij die tweede keer op wandeling niet zou poepen doet hij het ook een uur later in de tuin.
_San87_ schreef:Een bench wil ik zeker overwegen! Probleem is, ik vind het zo fijn dat ze lekker rond kunnen lopen, lekker kunnen liggen en samen kunnen spelen. En dat kan niet in een bench..
Florenc schreef:_San87_ schreef:Een bench wil ik zeker overwegen! Probleem is, ik vind het zo fijn dat ze lekker rond kunnen lopen, lekker kunnen liggen en samen kunnen spelen. En dat kan niet in een bench..
Een hond vind al die vrije ruimte volgens mij niet per sé leuker dan een bench.
Onze pup zit normaal als we weg zijn in een bench (zonder problemen trouwens), maar we hadden ook het idee om hem (nu hij zinnelijk is) gewoon los te laten. We zijn klein begonnen. Nadat ik een nachtshift gedaan had, hem smorgens gewoon vrij in huis gelaten, terwijl ik boven aan het slapen was. 'test' om te kijken of hij alles heel zou laten. Wel, ik heb hem nog nooit zo onrustig geweten. Rondtrippelen, zeuren, piepen, van het ene speelgoedje naar het andere gaan zonder ergens echt mee te spelen. Heel zenuwachtig. Terwijl hij in zijn bench echt de rust zelve is en gewoon zijn ogen toe doet...
Op zich heb ik het idee dat je zéker voldoende thuis bent om met hem bezit te zijn, lijkt mij geen issue om hem dan in de uren dat hij alleen zit, in een bench te hebben.
Pelryo schreef:ik zou een natuurgeneeskundige inschakelen. Misschien kan je hem via die manier ondersteunen met bv bachdruppels oid. Ik zou hem niet in een bench stoppen.
ik vind het wel tof dat je hem niet straft en dergelijke.
linda_arnold schreef:Herkenbaar probleem, echter blijkt mijn particulier aangekochte west highlandnterrier uit een (beruchte broodfok) schuur te komen in België. Gekocht als 9 weken om er uiteindelijk achter te komen dat ze bijna 20 weken was. Samengevat de basis gemist de eerste 4 maanden.
Mijn dame doet het puur op prikkels. Ze kan gerust 8 uur alles ophouden en 's morgens haar mand niet uit willen komen om te plassen omdat ze nog lekker ligt. Maar ga ik een kwartier weg en staat de postbode voor de deur, vliegt er een vlieg voorbij of passeert er een wandelaar........dan vind ik overal plasjes en soms zelfs poep. Of het nu om een kwartier gaat of 3 uur, als er geen prikkels zijn is er niets aan de hand zijn die er wel.....gegarandeerd ruimen.
Zij zit voor haar eigen rust als ik aan het werk ben in haar grote bench. Hier heb ik nog nooit wat in gevonden. Het voelt haar veilig, dus voor alle partijen prima. 'S nachts is ze los, tenzij ik haar onrustig vind bij het naar bed gaan....dan gaat ze de bench in.
_San87_ schreef:Pelryo schreef:ik zou een natuurgeneeskundige inschakelen. Misschien kan je hem via die manier ondersteunen met bv bachdruppels oid. Ik zou hem niet in een bench stoppen.
ik vind het wel tof dat je hem niet straft en dergelijke.
Je bedoelt Bach rescue of zo? Want dat zou idd een goede zijn wanneer zijn poepen door stress wordt veroorzaakt.
Pelryo schreef:_San87_ schreef:Je bedoelt Bach rescue of zo? Want dat zou idd een goede zijn wanneer zijn poepen door stress wordt veroorzaakt.
Bach heeft nog zo'n 38 ander type druppels, waarvan rescue niet veel gebruikt wordt. Enfin ik denk dat het je hondje wel kan helpen, al moet je er niet zonder deskundig advies mee beginnen.
Shenavallie schreef:Misschien is het een overweging om ander voer te gaan geven. Niet elke hond doet het standaard goed op vers vlees, net zo goed als dat niet elke hond het standaard goed doet op brok. Je zou het eens kunnen proberen, eventueel in overleg met de DA.
Mendel schreef:Het verbaasd me een beetje te lezen dat mensen het "tof" vinden dat je je hond niet straft. Dat is niet tof. Het is niet meer dan logisch. Je kunt een hond alleen straffen als je hem betrapt op fout gedrag.
Alleen maar goed dus. Ik zou denk ik ook een bench proberen. Of met zijn tweeën in een kleinere ruimte. Over het algemeen vinden honden het heel erg om te moeten poepen in hun huis. Hoe kleiner de ruimte, hoe meer het aanvoelt als zijn ruimte.
Het kan heel goed spanning zijn. Misschien belt er op die momenten toevallig iemand aan? Hond helemaal opgewonden maar er komt niemand binnen. He..
Ik denk dat je geduld moet hebben. Een hond voelt zich vaak pas echt thuis na een aantal maanden. Kan zijn dat hij zich nu lekker genoeg voelt om dit te doen, of juist nog een onzeker is. Vooral als je weet dat hij gevoelig is voor verlatingsangt. Kijken of hij er over heen groeit. En toch iedere keer uitlaten voor je weg gaat. En misschien ook direct als je thuis komt.
Mier is trouwens een ge-wel-dige naam!
Mendel schreef:Oh ja. Grote kans dat je honden de hele tijd slapen als je weg bent. Dus zielig is het niet. Maar ik heb mijn hond ook niet in een bench gedaan. Vond het toch een gek idee.
Die van mij ligt de hele tijd op de bank. Op mijn plek.
_San87_ schreef:Shenavallie schreef:Misschien is het een overweging om ander voer te gaan geven. Niet elke hond doet het standaard goed op vers vlees, net zo goed als dat niet elke hond het standaard goed doet op brok. Je zou het eens kunnen proberen, eventueel in overleg met de DA.
Dus omdat hij af en toe een keer in huis poept raad jij aan van voer te veranderen?