Ik krijg 2 nieuwe konijntjes, deze zou ik graag in huis willen houden, áls dat mogelijk is. Daarom had ik een paar vraagjes, hier kon ik wel een beetje op internet over vinden, maar ik zou graag weten wat jullie er van vinden.
Ik wil graag 2 konijntjes, absoluut geen konijn alleen.
Welk ras is geschikt? Ik ben helemaal weg van Franse Hangoortjes. Kan ik deze binnen houden, of is een ander ras handiger? (Of kan ik misschien beter hangoordwergjes nemen?)
Wat voor hok moet ik nemen en hoe groot? De konijnen zullen vooral los lopen, maar voor 's nachts en als er niemand thuis is lijkt een kooi me wel handig

Waar zou ik het hok/de konijnen neer moeten zetten? Sowieso niet in de kamer/in de keuken, dit mag niet van mijn ouders. Mogelijke plaatsen zijn mijn kamer, de gang of héél misschien toch de kamer, maar alleen als het echt niet anders kan.
Ik ben me bewust van kabeltjes en knagen; We hebben geen losse kabels in huis op 'konijnenhoogte'.
Als de konijnen komen gaan we de traphekjes die vroeger altijd voor de trap zaten weer plaatsen, dus dat is ook geen gevaar.
Wij hebben geen andere loslopende huisdieren (behalve een hamster in een kooi en een goudvis

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten met konijnen in huis?
Alvast bedankt!