Na drie dagen moesten we terug, het oog zag niet meer ontstoken maar inmiddels andere oog ook troebel. Hij kreeg nu ook prednison erbij en na een week moesten weer terug komen.
Joep is gisteren(vrijdag)door 3 verschillende dierenartsen onderzocht en de diagnose is Eveitis(onstekingen aan de iris) aan beide ogen en glaucoom(verhoogde oogdruk) waardoor de hij veel pijn heeft aan zijn ogen. Hij is inmiddels volledig blind. Ik heb 2 opties mee gekregen, allebei zijn ogen laten verwijderen of in laten slapen. Met een nog hogere dosis pijnstilling is hij nu thuis en moet ik een beslissing voor hem maken.
Joep zijn eetlust is sinds donderdagmiddag slecht(dit komt door de pijn volgens dierenarts), in huis loopt hij regelmatig ergens tegen aan, buiten voelt hij zich onzeker en lopen we zij aan zij. Verder heeft hij ook zijn betere momenten maar spelen doet hij niet.
Tevens heb ik nog een golden retriever van 2 jaar die erg ontstuimig en lomp is, zij loopt regelmatig tegen Joep aan waar hij weer van schrikt, ook is zij erg jaloers op alle aandacht die Joep nu krijgt. Hiervoor zat ik te denken om haar een belletje om te doen, nog meer ideeën?
Graag zou ik van andere bezitters van blinden honden willen weten hoe hun hond in het leven staat en misschien praktische tips/ervaring, wat ik mee kan nemen in mijn beslissing.
Alvast bedankt.