Ik had mijn kat, een pers, aan een goede vriendin van me gegeven (in 2005 al) en daar woonde ze nu nog voor zover ik weet (we spreken elkaar niet vaak meer). Wat blijkt? Die vriendin is in de bijstand terecht gekomen en heeft al haar dieren weggedaan (2 katten en 3 vogels) omdat ze het niet meer kon betalen. Dus die kat was sinds een maand ofzo verhuisd naar een ander. En daar blijkbaar weggelopen een week geleden, en nu gevonden door de dierenambulance. In hele slechte staat. En de chip.. op mijn naam dus.
Ik die vriendin gesproken, die helemaal over de zeik. Zij heeft me het nummer van de nieuwe eigenaar gegeven. Ik gebeld. Nou je bek valt open. Ja zegt ze die kat viel ons aan en we hebben haar toen beneden gedaan en soms eten gegeven en toen was per ongeluk de deur open en was ze weg.... En ohja ze wilde haar NIET TERUG. Wat een %^&%$^&!! Die heeft haar expres de straat opgeschopt ik weet het zeker.
Ik haar nummer van de dierenambulance gegeven of ze dat wilde bellen. Zou ze doen. Nou je raad het, ze had niet gebeld toen ik later belde.
Vriendin compleet in tranen. Die wil haar nu dan maar terug omdat ze het zo zielig vindt voor die kat. Maar ze kan het totaal niet betalen en moet mogelijk ook bij haar dochter gaan wonen en dan kan de kat sowieso niet mee. Ze ging helemaal kapot. Zo zielig

Nou goed ik heb de ambulance weer gebeld. Kat was al naar asiel gebracht voor de nacht. Ik ga morgenochtend bellen en dan haal ik haar op en breng ik haar naar mijn vriendin terug. Ik betaal de rekening en geef ook geld voor onderhoud voorlopig. En dan kijken we samen wel naar een oplossing.
Arme Ambertje... ben heel bang voor wat ik morgen aantref. De vrouw van de dierenambulance zei dat het echt heel erg is...
Weet iemand toevallig wat je het beste kunt doen bij een Pers met een vreselijke vacht vol vuil en klitten? Waar zou ik haar bijvoorbeeld kunnen laten opknappen? Bestaan er een soort trimmers voor katten?