Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Davina1402 schreef:@Hannanas... zo denk er stiekem ook over... Het is zo gezellig... en er zitten ook echt wel wat regels aan... altijd opzij voor de mensen... eraf als de mensen dat willen...
Ik ga even terugdenken... wat er aan vooraf is gegaan... Het was wel vlak na het laatste rondje... daarna ging die kleine nog even als een mallen om die oudere hond heen... misschien was het ook daar op gericht...
@Noah14... dat ze onderaan in rang staan en blijven is voor mij ook een belangrijk punt hoor... dat speelt mee in ons hele omgang met de honden
Hannanas schreef:Nouja zeg... Waarom zou het niet goed zijn dat de honden op de bank komen?
Lekker laten gaan, dat gaat toch goed?
Richt je op de pup. Wat was de emotie op dat moment? Was hij bang en onzeker? Of juist opgewonden? (Opwinding in alle vormen)
Daarnaast kun je denken aan eventueel een blaasontsteking.
Dit ligt écht niet aan of jij de baas bent of niet hoor. Of op bank/bed of niet.
Ps: die hele dominantie theorie is behoorlijk ontkracht. Honden leven niet 24/7 met de bedoeling zich op te werken in de roedel. En veel gedrag komt voort uit onzekerheid, angst en opwinding ipv "dominantie". Wat versta jij onder dominantie?
Amandavd schreef:Hier mogen de honden ook op de bank. Een hond op een bank is het probleem ook niet. Het wordt pas een probleem wanneer de hond niet meer van de bank afkomt of plaats maakt op het moment dat je het vraagt. Dan moet je optreden en ze het op de bank liggen gaan verbieden. Plassen kan zoveel oorzaken hebben, ik vermoed dat opwinding hier de boosdoener was. Geen paniek, kijk het rustig eens aan.
Wilawander schreef:Hier mogen alle 6 honden op de bank, als eerste naar buiten en mogen overal komen en bij zitten. Geen dominantie en ook absoluut geen problemen. Een ongelukje kan altijd gebeuren en zou me er niet druk om maken als het eenmalig is hoe vervelend ook. Gebeurt het vaker dan eerst op medisch gebied kijken.