stiekem zit ik er over te denken om volgend jaar 1 nestje te nemen van mijn poes om haar daarna te castreren.
Ik weet het nog niet zeker en voordat ik bokt over mee heen krijg, het wordt een doordachte keuze.
Eentje houden we sowieso en we hebben al wat geliefde voor een kitten. Ik gun het haar om 1 x mama te zijn en ik zou graag eens een nestje fokken. Mama poes zit raskat in en papa kat wordt een gekozen dek kater.
Mijn poes is 50% Turkse van en 25% bengaal. De karakter trekjes zijn van beide rassen te merken. Die trekken mij persoonlijk ook erg aan.
Mijn voorkeur gaat uit naar een lang harig ras, maar eventueel mag kort haar ook.
Kwa karakter sowieso lief maar het "gekke" hond achtige van de Turkse van spreekt mij persoonlijk ook heel erg aan.
Jiwa is wit met 1 blauw oog en 1 bruin/geel oog.
Zij heeft kort (ietsje langer) haar, maar draagt het gen voor lang haar mee.
Ze is niet doof en wordt als ik besluit een nest te nemen ook getest op hiv etc.
Waarom ik dit topic open?
Ik ben benieuwd of mensen tips hebben of suggesties voor leuke katers / rassen etc.
Wat is mijn fok wens (al blijft fokken gokken natuurlijk)
Een nest leuke en mooie katjes,
Voorkeur voor langer haar, en liefst proberen aparte kleurtjes te fokken . Iig mooie kleurtjes haha!
Daarnaast natuurlijk een goed karakter, vooral een eigen karakter. Zoals de Turkse van en bengaal ook hebben. Opzich hoeft het ras niet meteen op aan te sluiten omdat het van moeders kan ook overheerst.
Gelieve niet meningen over nesten etc.
Ik weet het nog niet zeker en als het gebeurd gebeurd en goed en doordacht dus ik hoef niet half bokt over mee heen om me te vertellen hoeveel katten er al zijn.
Foto's van mama poes : (hier was ze ongeveer 3 mnd oud)

En nog van haar als kitten