Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amanda schreef:Nee wat groter. Ze moeten er wel op kauwen
Ze zijn groter dan Porta.
Heb je wel eens Purina One gezien? Die driehoekjes? Dat formaat hebben ze.
Ylana schreef:Zijn ze getest op giardia?
Goof schreef:Is er uitgezocht waarom je kat de broekken uitkotste? Wellicht speelt er een allergie of last van keel/ slokdarm maag? Is gewoon medicatie voor?
Verder; bij goede bereiding van het voer/ vlees zou er geen enkel probleem moeten zijn toch? het probleem dat hem in niet goede bereiding als ik het zo lees. Waarom niet gewoon gekookte kip blijven geven?
Amanda schreef:Hier juist bij 1 van de katten een heftige reactie op kip (rauw). DARF gaat wel goed gek genoeg, maar daar zit een kleiner % kip in dan in de andere merken die ik heb geprobeerd. Hij spuugde of ging juist aan de diarree. Rundvlees doet het bij hem super goed.
Carnibest, Tinlo en Lotgering gingen niet zo goed.
Ik voer sinds kort weer brok bij, ivm gemak wanneer ik veel weg ben (dan kan ik makkelijker bakjes met timers neerzetten). Ze krijgen dus afwisselend die brok of DARF KVV.
Op diverse soorten brok (Applaws, Orijen, Porta 21) ging mijn kater ook weer reageren. Nu sinds 2 weken voer ik Optimanova Exquisite. Dat is voor kieskeurige katten, hoog vleespercentage en ik merk eigenlijk geen verschil met vers. Ze eten het goed, niemand spuugt, goede ontlasting, fijne vacht. Ik heb ook de Optimanova Adult Kip nog staan, die ga ik ook nog proberen als deze zak op is. Maar ik ben er erg positief over.
Van natvoer krijgen ze af en toe Animonda Carny. Dat gaat ook goed
Mendel schreef:Als ik het zo lees heb je veel pech gehad met Carnibest. Tot aan die foute batch was dat de beste optie?
Ik snap dat je het niet graag probeert maar het is wel het proberen waard om het nog eens te geven. Veel wisselen van voer kan ook voor allerlei klachten zorgen.
Omdat het zo laat pas voor problemen zorgt lijkt het me sterk dat ze ergens allergisch voor zijn. Tenzij het merk de samenstelling van het voer heeft aangepast.
Misschien is het merk Yarrah wat? Dat is biologisch en vrij van allerlei toevoegingen.
Sokje_6 schreef:Je hebt ook veel andere soorten, misschien dat proberen? Denk aan Renske, Orijen, dat spul. Is het proberen waard denk ik, ook geen tot weinig granen.
EedihcrO schreef:Jotoma, komt het kotsen niet door schrokken? Mijn kat deed dit ook. Had haar eten binnen no time op en nog geen 10 min later kwamen de hele brokken er weer uit. Ik heb dat opgelost met een voertoren en nu is het helemaal over. Ik geef ze ook liefst graanvrije brokken ivm de troep die in sommige andere zit.
Als natvoer geef ik cosma. Gekookt in eigen vocht, dus geen rauw, maar wel zonder toevoegingen. Erg praktisch omdat het blik is en het stinkt ook niet. De kip ruikt naar kip en de tonijn ziet er exact uit als tonijn uit blik voor ons. De katten zijn er dol op!
Amanda, dat voer van jou klinkt ook interessant. Hoe groot zijn de brokken? Van applaws zijn ze heel erg klein en nu krijgt Uk dus last van geïrriteerd tandsteen. Ik ben op zoek naar grotere brokken zonder graan, maar dat lijkt niet te bestaan. Die van jou ken ik nog niet, dus misschien is dat een oplossing.
mikky19 schreef:Hier ook een probleem! We hebben twee katten Solar en Hertog.
Solar komt van de boerderij en heeft een moeilijke start gehad( oog van de naald gekropen) Hij kreeg brood met verse koemelk van de boer vanaf toen hij 4 weken oud was. En hij eet alles wat los en vast zit. Hij is dus echt gefixeerd op eten. Daarnaast raakt hij heel snel aan de dunne.
Hertog is een x Brits kort haar en heeft op zich een goede start gehad maar is heel ziek geworden van de entingen. Verder is hij een heel gevoelig poesje, hij kotst snel en stopt snel met eten.
Wij zijn begonnen met kitten brokken van Jarco. Hier deden ze het heel erg goed op tot dat Hertog het bleef uitbraken. Daarna zijn we over gestapt op Almo Nature kitten, hier deed Hertog het enorm goed op alleen Solar raakte hier van de dunne. Daarna hebben we Royal Canin gevoerd maar hier gingen ze beiden van stinken en ik vond de ontlasting ook niet vast genoeg.
Toen zijn we begonnen met Bozita brokken. En hier deden ze het beiden enorm goed op. Mooie drollen mooie vacht en geen gekots. Dit hebben ze een jaar gekregen tot dat ze een aantal weken geleden ineens enorm ziek werden. Diarree overgeven en dergelijke. Dierenarts ging van Giardia uit maar dit was niet meetbaar in de ontlasting.
Toen heb ik Zooplus gebeld en gevraagd of er meer meldingen waren binnen gekomen. En helaas tot mijn grote verdriet heeft Bozita een productie fout gemaakt waardoor veel katten ziek waren geworden. ( in mijn geval ging het om de brok vorm). Zooplus heeft de brokken en de nieuwe brokken netjes vergoed en voor de kosten van de dierenarts wordt doorverwezen naar Bozita zelf.
Daarna toch brokken blijven voeren van bozita omdat ze het allebei zo goed hierop deden maar sinds dien werk het echt niet meer. Nu geef ik Almo Nature brokken indoor vis en hier doen ze het heel erg goed op.
Totdat ik dit weekend thuis kwam van een nachtje Maastricht en mijn hele huis onder de diarree zat ... Katten krijgen nu weer medicatie en straks gaan we weer op controle naar de dierenarts...
Wellicht zat in het natvoer van Bozita ook een productiefout ?
mikky19 schreef:En mijn katten hebben deze bakken https://www.google.nl/search?q=antischr ... 998KS9M%3A
Solar heeft eeuwige honger en eet alle bakjes binnen 5 min leeg door zijn verleden. Wij zijn erg tevreden met de antischrokbakken.
Koper schreef:Ik heb een poes gehad die ook de brokjes meteen weer er uit gooide. Zij bleek een beschadigd maagwandslijmvlies te hebben. Die kat had weinig ondervacht en de haren die in haar maag terecht kwamen (ze had veel last van haarballen) maakten een soort haaltjes in het slijmvlies. Omdat de haarballen uit voornamelijk de ruwere dekharen bestonden. Waardoor brokjes met een te fijne structuur niet goed ging. Ze kreeg dan te veel last van haar eigen maagzuur. Het ging dan om brokjes die waren geperst uit kleine deeltjes. De grootte van de brokjes deed er niet toe.
Ik ben haar Prins gaan voeren. Dat is rauw, niet 100% vlees geloof ik maar wel een volledig voer. Er zitten verschillende diersoorten in (in elk hompje). Het zit in paars met witte doosjes, in elk doosje 12 van die hompjes. Bij mijn dierenarts ligt het in de vriezer.
Die poes heeft het daar jarenlang zonder kotsen goed op gedaan. De ontlasting was ook prima.
bigone schreef:Ik heb voor één kat heel veel voer geprobeerd, met zes katten is het uitvogelen waar ze het allemaal goed op doen. Ik snap dat er mensen zijn die het beste van het beste willen maar nu heb ik ze allemaal al een hele poos op Perfect fit sensitive . Inderdaad, gewoon supermarkt voor maar geen blaasontstekingen meer, geen gruis, geen allergische reacties, geen stressblaas bij mijn oude kat en ze lusten het allemaal.
Jotoma schreef:Hoe ben je achter dat beschadigde maagwandslijmvlies gekomen? Interessant om eens met mijn DA te bespreken.
Angela_ schreef:Een antischrokbak is echt een briljante oplossing!
Wij verkopen sinds kort ook voer (zowel honden als katten) met het beter leven keurmerk. Ik hoor er veel positieve verhalen over van klanten, wellicht is dat het proberen waard? Dit is het eigen merk van de dierenbescherming.