Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 22:43

Hallo, sinds deze week zijn wij onze kat kwijt. We hebben al veel stappen ondernomen, flyers in brievenbussen gegooid, zoekacties, aangemeld op Amivedi en verschillende social media.
Echter hebben we haar helaas nog niet gevonden.. nu zocht ik wat op internet en vond ik iets over dierenfluisteraars en vermissingen. Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben? Ook ben ik benieuwd naar verschillende meningen.

mariekeoo

Re: Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:45

waar is je kat vermist?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 22:46

mariekeoo schreef:
waar is je kat vermist?

Omgeving Assen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:49

Naath86 schreef:
mariekeoo schreef:
waar is je kat vermist?

Omgeving Assen.

heb je een foto?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 22:56

Hier een foto.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:00

Nog lege schuurtjes/huizen in de buurt?
Kat van ons heeft een week in het lege huis van de buren gebivakkeert. Werd toen pas ontdekt.
Dierenambulance gevraagd? Paranormaal advies heb ik geen ervaring mee.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 23:02

senna21 schreef:
Nog lege schuurtjes/huizen in de buurt?
Kat van ons heeft een week in het lege huis van de buren gebivakkeert. Werd toen pas ontdekt.
Dierenambulance gevraagd? Paranormaal advies heb ik geen ervaring mee.

Alles al afgelopen in de buurt.. bosjes doorzocht, sloten nagekeken, langs wegen gekeken.

Dierenambulance werkt nauw samen met Amivedi en daar is ze aangemeld.

Aangezien ik het even niet meer weet, ben ik gewoon benieuwd naar ervaringen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:12

Op jouw vraag heb ik helaas geen antwoord. Wel een tip mbt amivedi/dierenambulance. Mijn ervaring is dat de communicatie onderling nog wel eens misloopt door de vele verschillende mensen die er (evt als vrijwilliger) werken. Dus het kan nooit kwaad om hen een keer per 1-2 dagen te bellen zodat ze ook allemaal op de hoogte zijn ;)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:13

Ik geloofde er zelf totaal niet in, maar bijzonder genoeg kan het wel..
Vrienden van ons hadden een hele irritante geit die dag en nacht liep te mekkeren. Foto in een envelop naar een dierenfluisteraar gestuurd. Man heeft met de geit 'gepraat' en vervolgens mekkerde ze alleen nog maar als ze mensen zag aankomen met eten.
Erg apart!
Niet in combinatie met vermissing dus, maar wel dat het echt leek te helpen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 23:32

assie schreef:
Op jouw vraag heb ik helaas geen antwoord. Wel een tip mbt amivedi/dierenambulance. Mijn ervaring is dat de communicatie onderling nog wel eens misloopt door de vele verschillende mensen die er (evt als vrijwilliger) werken. Dus het kan nooit kwaad om hen een keer per 1-2 dagen te bellen zodat ze ook allemaal op de hoogte zijn ;)

Ik zal morgen bellen. Ze is ook gechipt dus ik ga er vanuit dat ze dat ook checken...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:18

Ik kan als vrijwilliger van de dierenambulance bij de regio Assen garanderen dat het contact tussen ons en Amivedi meer dan goed is. Daarnaast betreft het een gechipte kat dus als de kat gevonden wordt zullen we hoe dat ook bij TS uitkomen.

Verder worden alle vermissingen vastgelegd in een map en kijken alle vrijwilligers bij gevonden dieren altijd eerst in de map, dus mocht de chip om 1 of andere reden niet meer werken of de gegeven niet meer juist zijn ook dan hebben we alle informatie voor handen.

Mijn tip is nog om even het chipnummer in te voeren op chipnummer.nl om te controleren of de gegevens nog kloppen. Ervaring met een dierenfluisteraar heb ik niet persoonlijk, maar wat ik er van hoor is heel wisselend, het zal vast afhangen van de persoon die het doet.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:29

Ik ben bezig met een opleiding dierencommunicatie. Hier wordt uitgelegd dat het wel kan, maar ook erg lastig is omdat het dier vaak zelf niet precies weet waar hij is en dat hij ook angstig kan zijn er daarom minder goed of duidelijk communiceert.
Maar ik weet zeker dat contact maken met dieren mogelijk is! Zou zeker een ervaren dierentolk vragen als ik zelf een dier zou hebben dat vermist is!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:30

Naath86 schreef:
assie schreef:

Ik zal morgen bellen. Ze is ook gechipt dus ik ga er vanuit dat ze dat ook checken...

is de chip ook geregistreerd anders heb je niks aan je chip

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:50

Geen persoonlijke ervaring. Maar een vriendin van mijn moeder heeft hier wel ervaring mee. Niet zo n leuk verhaal, maar hun hond was vermist en die hebben ze door een dierenfluisteraar weer gevonden. Hun hond was verdronken in een diepe sloot. Vond dat wel bijzonder.

Succes met het vinden van je kat! Hopelijk vind je dr snel terug!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 06:05

lovelanga schreef:
Geen persoonlijke ervaring. Maar een vriendin van mijn moeder heeft hier wel ervaring mee. Niet zo n leuk verhaal, maar hun hond was vermist en die hebben ze door een dierenfluisteraar weer gevonden. Hun hond was verdronken in een diepe sloot. Vond dat wel bijzonder.

Succes met het vinden van je kat! Hopelijk vind je dr snel terug!

Zou je mij misschien de naam kunnen geven van die dierenfluisteraar? Mag via Pb. Ik ben ook bang dat onze kat er niet meer is, maar deze onzekerheid is ook niks..

De chip is zeker geregistreerd. Gisteren ook al gewijzigd dat ie vermist is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 06:38

Je kan ook posters uitprinten op de amivedi site.
Wij deden ze in plastic insteekhoesjes en plakte het bv aan lantaarnpalen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 08:13

linnie050 schreef:
Je kan ook posters uitprinten op de amivedi site.
Wij deden ze in plastic insteekhoesjes en plakte het bv aan lantaarnpalen.

Ook al gedaan. Ook bij iedereenin de bus gedaan.

Fijn dat iedereen meedenkt met wat we nog kunnen doen, maar ik weet zeker dat we alles gedaan hebben wat we kunnen. Daarom heb ik dit topic aangemaakt en zou ik dus ervaringen willen horen met dierenfluisteraars.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:50

Hoe wil je überhaupt iemand tegen je kat laten fluisteren als je zelf niet eens weet waar die kat is? Hoe breng je die twee eerst in contact dan?
Of ben je bang dat je kat à la rkattenvanger van Hamelen is gelokt door een dierenfluisteraar?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:53

oomens schreef:
Hoe wil je überhaupt iemand tegen je kat laten fluisteren als je zelf niet eens weet waar die kat is? Hoe breng je die twee eerst in contact dan?
Of ben je bang dat je kat à la rkattenvanger van Hamelen is gelokt door een dierenfluisteraar?

Een dierentolk kan contact maken door intuïtieve communicatie. Dit kan met een foto.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:56

Jet4You schreef:
Een dierentolk kan contact maken door intuïtieve communicatie. Dit kan met een foto.

Leg eens uit, hoe kan dat ooit werken?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:29

_Ezra schreef:
Jet4You schreef:

Leg eens uit, hoe kan dat ooit werken?

Geloof mij, dat is een onbegonnen vraag waar nog nooit iemand op bokt een antwoord op heeft kunnen of willen geven.
Ja, er komt allerlei anekdotisch 'bewijs' als "Marietje voelde aan de foto van mijn hond Fikkie, en toen stond Fikkie plotseling op om naar zijn etensbak te gaan", maar dat bewijst net zoveel als mijn (hypothetische) claim dat de woonkamer schilderen regen veroorzaakt ("echt, want toen ik geschilderd had, ging het buiten ineens regenen").

TS, als je dan toch geld wilt weggooien, doe het dan in een fontein, dat schijnen ook hele volksstammen te geloven.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:40

Wat een onzinnige reactie hierboven. Gooi je geld in een fontein. Reageer dan niet?

@ts. Mijn ouders hebben ook een dierenfluisteraar ingeschakeld toen onze kat kwijt was iets van 6 jaar geleden. Deze dieren fluisteraar kon vertellen dat de kat nog in leven was, wazig in haar hoofd en daar door de weg niet kon vinden. Hier door hebben wij het zoeken nooit opgegeven (4 weken lang dagelijks gezocht) en na 4 weken is ze gevonden. Wel was ze er zo slecht aan toe dat we haar meteen hebben moeten laten inslapen, ze was op dag 1 van weglopen gegrepen door een hond, helemaal gaan ontsteken enzo.

Maar door die mevrouw zijn wij niet gestopt met zoeken toen!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 10:02

Britt_Sisi je hebt pb.

Oomens, vandaar dit topic. Ik ben benieuwd naar ervaringen. Daarna zal ik zelf wel besluiten of ik het doe of niet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 10:03

Dubbel.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:13

Neem voor de zekerheid ook rechtstreeks contact op met de plaatselijke asielen / opvangen. Wie weet dat je kat daar is binnengebracht. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de chip (om wat voor een reden dan ook) niet uit te lezen is. In dat geval kunnen ze jou als eigenaar ook niet benaderen!

In Beilen zit een kat die er qua uiterlijk wel wat van weg heeft, is daar binnengebracht op 1 november.