Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IMJ schreef:Dank voor alle reacties so far!
Ik lees tot nog toe verder nergens echt nadelen voor de kat om het nu te doen of om juist nog even te wachten..(mogelijk eerder blaasgruis bij vroeg castreren kwam ik ergens tegen, of het waar is?)
Ils_K schreef:Het kan vanaf 6 maanden. Wij adviseren op mijn werk te wachten tot ongeveer 8 maanden, tenzij hij begint te sproeien.
Dit omdat de urinebuis meer volgroeit is en dan minder kans op verstopping als ze blaasgruis ontwikkelen.
Ils_K schreef:Het kan vanaf 6 maanden. Wij adviseren op mijn werk te wachten tot ongeveer 8 maanden, tenzij hij begint te sproeien.
Dit omdat de urinebuis meer volgroeit is en dan minder kans op verstopping als ze blaasgruis ontwikkelen.
IMJ schreef:Daarom vraag ik het eigenlijk beatje.
Aan de ene kant kan het gedrag mogelijk ongewenst zijn, aan de andere kant zien wij hem steeds meer dat 'mannelijke' uiterlijk krijgen wat wij echt heel mooi aan hem vinden.
Maarrr.. voor ons mogelijk het belangrijkst, hij is ongelooflijk lief voor onze bijna 2 jarige dochter, hij accepteert heel veel van haar en daagt haar op zo'n leuke manier uit, dat moet wel zo blijven! Zou een kat die langer kater blijft daar in veranderen?