De laatste tijd zijn mijn ouders en ik alleen nog maar bezig met informatie winnen over kattenvoer. Wat is nou het beste? Je kan het echt nergens vinden. De één zegt dit, de ander zegt dat..
Mijn ouders voerden onze katten voorheen altijd Felix. Ze deden het er prima op. Maar een tijd terug begonnen wij ons meer in te lezen over kattenvoeding en hebben wij besloten voor ander voer te gaan.
Zo begonnen wij met het voeren van Feline Porta 21 natvoer en Skogens brokjes. Wij merkten meteen verschil. Niet perse dat ze er beter uit zagen, want ze zagen er al goed uit. Maar ze konden onwijs uit hun mond stinken en met dit voer was dat weg/een stuk minder.
Onze Maine Coon poes (bijna 2 jaar oud) was gek van dit voer. Helaas onze twee Heilige Birmaan katers (12 jaar oud) vonden het schijnbaar niks want die aten (sowieso het natvoer) niet of nauwelijks.
Dus weer verder gaan zoeken naar voer. Maar echt... We zien door de bomen het bos niet meer! Er zijn zó ontzettend veel soorten en merken kattenvoer. En ieder lijkt zijn eigen mening te hebben.
Zo zijn er mensen (+ onze dierenarts) die zeggen dat Royal Canin of Hills het beste is. Maar vervolgens hoor je ook weer heel veel mensen zeggen dat dat voer juist slecht is.. Wat is het nou?
Ook met granenvrij voer.. Want 'granen zijn overbodig en een kat kan het niet opnemen'. Maar daar heb ik zo mijn twijfels over...
Leeuwen (en andere roofdieren) eten altijd als éérst de ingewanden/maag van hun prooi op. Waarom? Daar zitten de vitaminen en mineralen in waar hij zelf niet aan kan komen. Omdat hij zelf geen granen eet (want dat kan hij niet opnemen) maar via deze manier het toch binnen kan krijgen. Als ze dat niet eten, worden ze ziek.
Dus ja.. We vragen ondertussen zo'n beetje overal wat mensen ons aanraden. Maar iedereen zegt wat anders en je wordt er echt niet wijzer van.
Nu was mijn vraag of er Bokkers zijn die hier écht meer over weten. Dus ook echt wetenschappelijk onderbouwd! En niet alleen een mening.
Je heb zo enorm veel soorten en merken kattenvoer: WELKE IS HET BEST?