Een korte beschrijving van de situatie:
Zowel mijn vriendin als ik zijn gek op dieren. Vorig jaar zijn wij samen gaan wonen in een ruim (75 m2) appartement met drie ruime slaapkamers in de stad. Bij dit appartement zit een flink balkon. Voordat wij gingen samenwonen had ik al een Ragdoll poes. Deze is nu 4 jaar oud. Afgelopen april is daar een Ragdoll kitten bijgekomen, ook omdat de eerste nogal eenzaam leek. Die is inderdaad meer opgebloeid sinds we er een kat bij hebben. Daarnaast hebben we een Shiba (klein ras) hondje van 7 maanden oud. Deze is erg rustig in huis, met de katten en in de omgang. De kattenbak houden we goed bij en hier ruik je niets van in huis. Daarnaast gaan we van de winter bezig met het balkon zodat de katten hier niet af kunnen komen, maar wel zelf naar het balkon kunnen door een kattenluik.
Mijn vriendin heeft al meerdere malen aangegeven er heel graag nog een Brits korthaar kitten bij te willen. Ik wil dit eigenlijk wel maar ben ook weer terughoudend hierin omdat ik bang ben dat het maatschappelijk niet echt geaccepteerd is om 3 katten en een hond te hebben, met name in een appartement. Nu zijn we toch voorbij een prachtige combinatie gekomen waaruit binnenkort kittens worden geboren met precies het type en kleur die we willen. Dit zou dan wat mij betreft wel echt de laatste aanvulling zijn.
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, is het hebben van een kleine hond en drie katten naar jullie mening te veel of valt dit nog wel binnen de maatschappelijk aanvaardbare norm?