Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Je moet niet blindelings gaan voeren, maar wel kijken wat bij je hondje past. aslo schreef:Tuurlijk krijg je op ALLEEN vlees tekorten. Lijkt me logisch.
. En dan alleen maar met argumenten aankomen die in hun straatje passen.
) wel prima voor zijn inkomsten.. Alwiene schreef:Wij voeren al jaren vers vlees van het merk Darf. Dit is een kvv zonder Premix. Hoewel mijn hond het er goed op leek te doen ging ik op een gegeven moment toch twijfelen doordat hij altijd vrij snel uitgeput is. Via de Woefbox laatst kennis kunnen maken met Acana regionals brokken en sindsdien krijgt hij twee maaltijden brok en 1 maaltijd vlees. Doordat de vlees maaltijd groter is is de verdeling nu 50/50 zeg maar. Hij lijkt het hier erg goed op te doen en ik vind het prettig dat ik hem door de verschillende smaken wat meer afwisseling in voer kan bieden.
Mijn ouders voeren hun hondje RC en die krijg ik helaas nog niet overtuigd dat er echt betere keuzes zijn.
Kortom ik ben nu zeker niet ineens tegen kvv maar ben door het ontdekken van deze brok wel wat minder anti brok geworden.
Niqui schreef:Onze dierenarts vertelde een tijdje geleden dat hij steeds vaker honden met acute maagproblemen in de praktijk krijgt. Hij wijt dit aan het feit dat er steeds meer rauw vlees wordt gevoerd dat bacteriën kan bevatten. Hij vond het jammer voor de honden, maar (uiteraard) wel prima voor zijn inkomsten..

KimD schreef:aslo schreef:Tuurlijk krijg je op ALLEEN vlees tekorten. Lijkt me logisch.
Het hoeft niet, dat is het leuke van vlees, je kunt het zo balanceren en bij elkaar rapen dat het wel voldoende binnen brengt.
Alleen zijn mensen vaak te lui om te lezen.

en zeker ook groente al eten ze zelf ook zat aan kruiden ed in de natuur (de mijne wel in elk geval) Duhelo schreef:@kuggur: wat zijn de verschillen in spijsvertering tussen hond en wolf dan volgens jou?
En wat dan met wolfhondhybrides?