Laten we beginnen bij het begin.
13,5 jaar geleden begon alles toen ik moest leren fietsen. Ik kon maar niet leren fietsen zonder zijwieltjes tot op een dag werd gezegt tegen mij "als jij binnen deze week leert fietsen, komt er een hond"
Nou en geloof maar dat ik binnen 2 dagen zonder zijwieltjes kon fietsen!
Van het ophalen kan ik mij weinig herrineren, ik was nog zo jong. wat ik wel weet is dat je toevallig net met je fokker ging wandelen, met op de achtergrond een schuur vol geblaf.
Op de terugweg hebben we je chester genoemd.
Je vond altijd alles goed, niks was je te gek. We konden op je spelen, liggen en helemaal om je heen hangen, alle aandacht vond je maar gezellig... Maar alleen van de mensen die in huis woonden, Vreemden en al helemaal mannen moest je niks van hebben.
Toen jij ongeveer 7 was, was ik ook oud genoeg om al te begrijpen dat ik je dingen kon leren, ik heb je van alles geprobeerd te leren, en ach wat deed jij je best om het mij naar mijn zin te maken.
Iedereen hier in huis is gek op je, ook al was je soms Oost-Indisch doof.

je hele leven heb je volop genoten, en iedereen laten zien dat er honden bestaan die echt alles goed vinden.
Toen wij 2 jaar geleden een jack russel pup in huis namen, heb jij al jou goede gewoontes aan haar doorgegeven, binnen een week kon ze loslopen en kende ze de basis, want ja dat deed jij ook..

Begin van deze zomer ging het al een stuk minder, maar ik ging voor 2 maanden naar het buitenland. Vlak voor ik weg ging heb ik gezegt "Als het klaar is dan is dat oke, maar laat mij dan thuis komen zodat ik er bij kan zijn."
Nu 3 maanden later merken we aan jou dat het allemaal minder word.. je wil nog heel erg graag maar je lichaam is op....
We hebben besloten je te laten gaan voor je gaat lijden, en dus is vandaag je laatste dag.
Vanmiddag komt de dierenarts aan huis. want je hebt een hekel aan naar de dierenarts gaan.

Ik schrijf dit allemaal terwijl de tranen over mijn wangen stromen, want man wat ga ik jou missen.
Maar het is goed zo, vind je eeuwige rust en ga lekker daar in het zonnetje slapen, want dat is wat je het liefste doet... Slaap lekker door zonder pijn en onrust...
Vanmiddag word hij ingeslapen....
Bedankt voor alles Chester, Vaarwel