Is het echt zo moeilijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Is het echt zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 14:43

Tja om dan toch even mijn ergenis te uiten: voed je hond op!!

Net in een losloopgebied met mijn 2 'probleemhonden' een stafford en een mechelse herder. Echter beide keurig onder apel, luisteren prima en lopen dus ook los. Zij willen echter niet spelen met andere honden en doen dit dus ook niet. Zij negeren de anderen en lopen met hun bal of stok met elkaar te spelen.

Ik zie het al aankomen he: een donkerbruine familiehond die overigens 10 kilo te zwaar is aan komen stormen. Het gevaarte heet Joep en wil overduidelijk spelen. Erachter aan rennen man en vrouw luid roepen en zwaaiend naar hun hond, gevolgd door; haha hij doet niks hooor!!

Nee dat is je geraden..

Ik laat mijn honden bij mij zitten in de hoop dat hun hond naar hun toegaat maar tevergeefs. Ik loop dus door. Joep wil graag ruiken aan haar billen en spelen met mijn stafford maar ze wil dat niet. Na 10x te zijn weggelopen en weggedraaid snauwt zij een keer. Geen bijten, alleen een grom en tanden laten zien, hier blijft het bij.

Nou flippen mevr en meneer natuurlijk. Oh wat een gevaarlijke hond, echt een pitbull natuurlijk. Yeah right. Na een zucht en een goedemiddag loop ik verder, ertegenin gaan heeft weinig nut.

Even later gaat het riedeltje verder maar dan met 2 kleine witte dweiltjes die luid keffend erop gaan. Mijn honden lopen zoals altijd er negerend gewoon langs met bijna 2 hondjes in hun staarten. Als ik langsloop hoor ik het ze zeggen: oh kijk nou die laat zo'n pitbull hier gewoon los -O-

Stel nou dat mijn hond dus terecht wel een keer lelijk doet (dat doet ze dus niet anders liet ik haar niet los) weet ik morgen de krantenkoppen wel weer.

Moet ik echt alles maar slikken omdat madam een pitbull is? wil men voortaan hun k*tkeffers hun mond laten houden, hun joeps gewoon bij hen houden en bovenal:

GEWOON JE HOND OPVOEDEN??

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:47

Eens. Net op de markt loop ik met mijn wat onzekere hond. Hij loopt super naast me, ik helemaal blij,
Lopen langs een witte herder die opeens uit haalt. We waren echt niet in zijn zone en mijn hond keek niet eens naar hem.
En de eigenaren alleen maar lachen. Zo irritant.
Net als honden die stok/bal uit mijn hand trekken die ik voor mijn hond wil gooien.
Gek word ik er van!!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 17-09-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:49

Tsjaa, het is blijkbaar heel moeilijk..

Hier een Jack Russel teef die prima los kan lopen luister goed maar is ook erg op zichzelf, heeft geen zin om met andere te spelen loopt liever met haar balletje in der bek te rennen.

Nu zijn er idd vaak van die lieve bruine of blonde familie honden die er dan als bezetenen achter aan rennen omdat ze zo graag met haar willen spelen, precies wat je al zegt mijn hond die snauwt een keer omdat ie het niet leuk vind dat ze zich zo opdringen en volgens de baasjes is mijn hond fout in dit geval..

Ik vind dit zo jammer.. Sommige honden zijn nu eenmaal opzich zelf en willen niet spelen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:49

Jammer genoeg zal dat nooit gaan veranderen. Ook waar geen losloop gebieden zijn lopen toch zeker 6 van de 10 los. Altijd zo'n stomme uitmaak "hij doet niets". Je weet toch helemaal niet wat een andere hond doet zeker als het geen losloop gebied is.
Het is blijkbaar voor vele toch teveel moeite om hun hond bij te houden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:50

Ik heb 2 poedels 1 daarvan wil niet geaaid worden en de andere is gewoon net als die van jou geen honden hond.
Mensen moeten altijd hun aaien tja heeft wel eens hap gezegd en grote honden stormen erop af.
Loop ook regelmatig met een echte Pitt en dan is t meteen oh bijt die niet ?? Terwijl die aan het spelen is met m'n poedels.
Tja opvoeding heet dat en grenzen stellen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:58

Hond opvoeden? Wat dacht je van baasjes opvoeden? Zou beter werken denk ik.. :+

Ik kijk vaak hoe andere honden doen als ik met die van mij loop.. Dan pas ga ik iets doen of niet. Willen beide honden spelen doe ik niks, maar is de ander wat schuw of geen zin, roep ik ze weer bij me. Nou zijn die van mij wel makkelijk, die doen het allemaal wel zelf.. Maar de het bruine monster van mijn zus die moet dat nog leren dat niet iedere hond wilt spelen. Maar die luisterd ook goed en wordt terug geroepen als dat nodig is. :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:04

Tja ze hebben nu eenmaal een naam he ;) . Ik heb ook zoveel meegemaakt met mijn bullterrier reuen (nu nog maar 1 omdat de ander na 10 jr ernstig ziek werd) en altijd hadden mijn honden het gedaan (andere hingen gewoon volop in mijn honden, wat gebeurd er... Gaan ze er keihard om lachen, ook omdat mijn honden niks terug deden) ... Ik loop nu gewoon maar standaard om en de dagen dat ik in losloop gebieden kom is nog uiterst zeldzaam, omdat ik gewoon geen zin heb in het gezeik van de doorsnee hersenloze mensen die je er vind (de mijne doet niks hoor, nee dat zie ik... Luisteren al helemaal niet ;) )

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:06

Tsja het zijn altijd de 'vechthonden' he die de schuld krijgen....
Er worden jaarlijks meer mensen gebeten door zogenaamde 'familliehonden' dan staffords, pits, mastiffs en ga zo maar door, maar daar lees je natuurlijk helemaal niks over.
T is jammer dat er een heleboel 'vechthonden' slecht zijn opgevoed en mensen bijten (en tsja, een pit bijt nou eenmaal harder dan een jack russel) en daardoor in een slecht daglicht worden gesteld.
Ik heb persoonlijk helemaal niks met honden, maar als ik dan een ras zou moeten kiezen zou ik toch voor een staf of pit gaan, gewoon omdat dat zulke heerlijke gemoedelijke lieve honden zijn (met de juiste opvoeding)
Keffertjes vind ik schijtirritant en die zul je me ook never nooit niet zien aanhalen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:07

Hier een ander verhaal.
Zo'n klein k.t hondje dat wel wat doet. Of ja deed. Is al 15 jaar dood.
Een dwerg pincher.
Daarom dus ook altijd aangelijnd.
Ze deed niets naar honden. Wel naar onopgevoede kinderen.

Ik kan niet op twee handen tellen hoe vaak er kinderen er zonder vragen op af vlogen om te aaien.
Daar waar ouders bij waren.
Het is toch niet normaal om zomaar op iemands hond af te vliegen?
Ik denk dat de politie gebeld werd als ik zo een aai over de bol bij een kind ging geven hoor. :+

Kindjes die het vroegen en ik zei dat ze dan eerst even rustig moesten laten snuffelen gingen het overigens wel bij.
Maar die vliegende gevallen vond ze niks.
Maar ja ook dan kom je bij "baasjes" opvoeden uit. :D

Mizora

Re: Is het echt zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:14

Ik zie jouw type honden ook liever niet los. Want het gaat altijd goed totdat het fout gaat, en dan gaat het serieus fout.

Nu al 2x een pitbullachtige weg moeten krijgen bij een gevecht, gelukkig waren mijn eigen dieren er niet bij betrokken. De ene liep los in een woonwijk en zijn slachtoffer, een zwart hondje, heeft het waarschijnlijk niet overleefd. De ander liep ook los tussen de paarden (stalhond) zoals ze al jaren deed en terwijl zij al een hele tijd op de menwagen zat sprong ze er opeens af en viel de pony voor de wagen aan. Niet meer te bereiken. Pas toen ik de focus er heel even af wist te halen was het opeens weer die lieve hond zoals ze normaal is. Pony was wel enkele keren gebeten maar geen grote schade gelukkig, wel trauma, dat dan weer wel.

En ook dit waren eigenaren met dat doet hij anders nooit, maar deze keer deden ze het wel en de schade is direct immens. En nee, de andere eigenaren hadden hun honden ook bij zich moeten houden, maar dat maakt de verantwoordelijkheid van jou niet minder. Die nam je erbij toen je dit type hond nam.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:25

Mizora schreef:
Ik zie jouw type honden ook liever niet los. Want het gaat altijd goed totdat het fout gaat, en dan gaat het serieus fout.

Nu al 2x een pitbullachtige weg moeten krijgen bij een gevecht, gelukkig waren mijn eigen dieren er niet bij betrokken. De ene liep los in een woonwijk en zijn slachtoffer, een zwart hondje, heeft het waarschijnlijk niet overleefd. De ander liep ook los tussen de paarden (stalhond) zoals ze al jaren deed en terwijl zij al een hele tijd op de menwagen zat sprong ze er opeens af en viel de pony voor de wagen aan. Niet meer te bereiken. Pas toen ik de focus er heel even af wist te halen was het opeens weer die lieve hond zoals ze normaal is. Pony was wel enkele keren gebeten maar geen grote schade gelukkig, wel trauma, dat dan weer wel.

En ook dit waren eigenaren met dat doet hij anders nooit, maar deze keer deden ze het wel en de schade is direct immens. En nee, de andere eigenaren hadden hun honden ook bij zich moeten houden, maar dat maakt de verantwoordelijkheid van jou niet minder. Die nam je erbij toen je dit type hond nam.

MAar jouw verhaal heeft niks te maken met het type hond, hond nr 1 was gewoon niet opgevoed / stond niet onder appel, hond nr 2, dergelijke reactie zou ik gaan vermoeden dat het dier een hersentumor had/heeft waardoor dergelijk gedrag kan ontstaan. MAar dit kan evengoed gebeuren met een poedel, een herder, een wolfhond, een mastino of een beagle.
(onlangs gevalletje gehoord van een kleine hond (10 kilo), superbraaf dier, tegen mensen, andere honden, erg sociaal. komen mensen met een chichuahua pup op de weide (in de armen) hond springt omhoog en sleurt zo die chi uit de armen en schudt ermee als een prooi. Naar de chi op de grond deed hij niks, en eenmaal dat die doorhad dat zijn prooi ook een hond was was het direct gedaan. sindsdien geen incidenten meer gehad.)

Dat heeft allemaal NIKS met het ras te maken, wel met de opvoeding (of eventuele ziekte).
Feit is natuurlijk wel dat een pitbull/stafford/rottie / stevige herder/wolfhond meer schade aanricht dan een yorkshire ...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:27

Tja das helaas!! Het risico wat je loopt in een losloop gebied. Je kan je er aan ergeren maar dat helpt toch niet hoor.

Zelf heb ik 6 grote honden. Wij hebben maar 1 strook losloop. Een open stuk tussen 2 bos gebieden. Vanaf 8 kanten kan men er op komen zonder dat iemand je aan ziet komen. Zeer irritant maar het zij zo.

2 kunnen niet los ivm jagen 2 staan zeer goed onder appel 2 durven er wel eens vandoor te gaan naar andere honden. Echter het is losloop en ze hebben zoveel energie dus ze mogen los. Zie ik honden aan komen dan doe ik ze vast. Zien hun het eerder (als men vanuit bos komt) dan roep ik terug. Meestal lukt het soms niet. Dan baal ik giga en zeg "sorry". Gelukkig doen ze niets naar welke hond dan ook maar soms wel berijden.

Heb regelmatig dat vreemde hond aan komt stormen. Ik laat dan 2 vd 6 vrij om ook te gaan. Werkt dat niet afdoende dan nog 2 erbij. Hun zijn zeer direct ze doen niets maar vreemde hond mag niet in mijn buurt komen. Dat is het nadeel van een roedel waarvan 1 hond niet te vertrouwen is (altijd vast) naar alle vreemde honden.

Vanochtend ook in bos gewandeld ging heerlijk. 10 honden gepasseerd 0 problemen alles netjes op tijd vast van iedereen en mezelf. Ik moest open vlakte over. Daar was een jacht training blijkbaar en schoot 1 hond weg naar mij. Dan moet ik er 2 los gooien die betreffende hond terug naar baas jagen dwars door de groep heen. Tja beter dat dan vreemde hond tussen roedel van 6 grote kort aangelijnde honden. Dan zijn mijn sociale honden verre van sociaal door ruimte gebrek en inbreuk op privacy. Soms heb je zo n situatie hoor.

Ik maak mij pas kwaad als het voor de zoveelste keer om dezelfde hond(en) gaat en die mensen dan nog niets ondernemen! Er loopt een stel mannen met 2 zeer patsende opdringerigr volle reuen van weimaraners. Ze laten ze bewust gaan. Lopen bewust zo dat we ze tegen komen (ze zijn niet te ontlopen zelfs dan nemen ze ook die route....) en gooien speelgoed of takken richting ons zodat hun honden komen. Laatste keer was het bijna vechten en daar kan ik mij wel zeer kwaad om maken. Ik heb ze duidelijk gezegd hoe mijn husky reu denkt over dat type hond (moet dood). Ik moet hem kort zetten en soms op hijsen om grote problemen te voorkomen (dit buiten losloop gebied he!). Immers valt hij aan dan helpt de rest van.mijn honden ook wel even vrees ik. Wil dat niet uit proberen ik weet van vorige eigenaar wat hij kan aanrichten ik neem geen risico. Heb hem nu 1 jaar en ook 1 jaar zonder vechten.
Ik snap echt echt niet hoe die eigenaren denken hoor

Wat betreft het pitbull gebeuren het is banketstaaf maar ze hebben nu eenmaal een slechte naam dus die opmerkingen krijg je ;) zijn ook de enigste honden waar de mijne gewoon nooit mee mogen spelen. Teveel met mee gemaakt. Wat een eigenaar er van ook zegt!

Ik heb dat met mijn lab x rottweiler die moet je als vreemde niet aaien. Staat ook op zijn tuig. Hij is bang en gaat grommen (meer niet) en loopt weg. Dit mag kennelijk niet omdat hij labrador is. Mijn duitser wil geaaid worden maar wordt genegeerd want herders bijten uit het niets.......

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:29

De tweede hond is daarna ook gewoon weer op de oude gang doorgegaan. Ze wordt nu alleen wel weggesloten als er paarden voor de wagen gaan of er paarden ziek (koliek) zijn.

Maar het gaat niet om het luisteren, juist niet. Het gaat om het omslaan. Het in één keer voor de kill gaan en de intensiteit waarmee ze dat doen en niet meer op andere gedachten te brengen zijn. Dat, gecombineerd met de schade die ze aanrichten, maakt dat ik het geen honden vind om in de buurt van onbekende honden los te laten. Het gaat me te vaak fout.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:32

Toch weer al 2 reacties hier die zeggen dat pittbull achtigen door opvoeding sociaal kunnen blijven

Dat vind ik zulke enge opmerkingen en hoop van harte dat hun er geen hebben en nooit geen nemen of ver weg wonen van mij.....

Het zit niet 100% in de opvoeding een groot deel zit bij hun in de genen van hond agressie. Soms hebben ze dat niet soms is het met opvoeden te onder drukken maar regelmatig gaat dat toch een keer ernstig fout.... net als dat ik 2 van mijn zachtaardige honden 8x terug kan roepen uit een situatie en ze de 9de keer toch eerst even gaan kijken ;)
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 17-09-16 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:32

Misschien een idee om je eigen honden vast te doen? Ik doe mijn hond alleen vast als ik zie dat er iemand aan komt die zijn hond(en) ook vast heeft. En anders mag mijn hond ook snuffelen/spelen. Hoe kunnen die andere mensen ruiken dat jouw honden dat niet willen terwijl je ze gewoon los hebt lopen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:35

Jannickee schreef:
Misschien een idee om je eigen honden vast te doen? Ik doe mijn hond alleen vast als ik zie dat er iemand aan komt die zijn hond(en) ook vast heeft. En anders mag mijn hond ook snuffelen/spelen. Hoe kunnen die andere mensen ruiken dat jouw honden dat niet willen terwijl je ze gewoon los hebt lopen?

Dat is dus de reden waarom ik ook in losloop terrein aan lijn. Echter onlangs zag een mevrouw over het hoofd dat ik er 4 aan de kort lijn had zitten.... denk erg slecht ziend maar ook dat kwam door vlot handelen snel goed

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:37

Ik snap je ergernis maar ik begrijp niet waarom die zin over die hond 10 kilo te zwaar relevant is voor uw verhaal?

In Nederland zijn de losloopgebieden anders, zij echt gebieden waar je kan wandelen, in Belgie heb je hondenweides, de één wat groter, de ander wat kleiner.

Daar is het juist gevaarlijk om een hond aan te lijnen en tussen de loslopende honden te gaan lopen. En is dus een ongeschreven regel dat je dit ook niet doet. Het is niet dat de honden zeeën van plaats hebben om weg te lopen. Op een hondeweide is dat ook niet de bedoeling. Ofwel los ofwel niet.

Mijn hond (kruising labrador/ mechelaar) komt niet met elke hond overweg, zo zijn honden met platte snuiten zijn aartsrivaal en pitbulls/ stafford gaat meestal ook niet goed.

Ik zal dan ook niet op de wei komen als er van dat ras een hond op de wei loopt, dan wacht ik tot die er af gaan of ik rij naar een andere weitje in de buurt. Als ik er op zit met mijn hond en er komt een hond waarvan ik weet dat die overeenkomen. Dan ga ik er af als ik er al eventjes op zit, zit ik er juist op dan zeg dat ik er binnen 10 minuutjes af ga.
Nog nooit geen problemen mee gehad.

Ja, van een duo met 2 pitbuls die 4 uur op die wei zitten, en de wei monopoliseren en ook niet zo'n legale dingen doen. Waar niemand dan nog op kan want ze eten andere honden (zijn de woorden van de eigenaars) en ik geloof hen want passeren is al moeilijk. Ze hebben de draad al half kapot gebeten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 15:45

Ik vind het ook geen probleem dat ze langs komen en snuffelen. Helaas zijn de meeste zeer opdringerig en als mijn hond 10x laat zien dat hij dat niet wil, moet ofwel hond dat snappen en als die dat niet snapt het baasje. En daar ontbreekt het vaak aan

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:03

Ik snap de frustratie. Maar wat je zegt als jouw hond wel lelijk terug doet, en of dit nou wel terecht is of niet, zal jouw hond ten alle tijden 'de gebeten hond' zijn.

Jij kan nooit weten of ze nooit doet. Honden zijn nou eenmaal onvoorspelbaar en hoe je het weet of keert. Als er een knopje omgaat bij een stafford, is de schade niet te overzien. Dus ik zou in zulke gevallen, gewoon lekker aanlijnen.
Wellicht valt dan ook het kwartje bij de eigenaren en jij neemt tenminste je verantwoording

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:09

Aah jij hebt ook kennis gemaakt met Joep, leuk dier maar idd niet echt een feest voor wat lastiger honden. Die heeft al eens de tanden van kruising russel in zijn neus gehad. Ik heb twee heropvoeders die geen fan zijn van vreemde honden, om die reden neem ik kleine dame altijd even vast als ik andere tegenkom. Ik weet dat ze reactief kan zijn en voorkom op die manier normaal dat ze de mist ingaat.

Vaak werkt dat al preventief. Witte herder gaat wel met een grote boog eromheen al is dat bij Joep niet voldoende.

Maar ik zou in jou geval even je honden aan de lijn nemen tot hond en baasje bij je zijn. Dan kun je wat gemakkelijker ingrijpen en voorkom je problemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:11

Tja, ik ben momenteel heel blij met mijn happy dog uitstralende blije kleine ei, die er volgens iedereen heel schattig uit ziet. Hiervoor een net zo lieve x staff x mechelaar gehad, die nooit een andere hond wat heeft gedaan hij wou ook alleen spelen (echter snurkende honden zonder neus, begreep hij geen snars van achterkant vond ie leuk voorkant doodeng :+ ) , maar hij en ik werden altijd argwanend aangekeken.
De rust die het geeft dat mensen je hond op uiterlijk meteen oke vinden, zalig!! Ook de oppas ervaart dat zo. (waar hij alle werkdagen zat en zij alle werkdagen zit).
Daarvoor x labrador gehad en die probeerde echt iedereen op te eten, letterlijk, die liep zelden of nooit los, stond overigens prima onder appel, maar wou ik echt geen risico mee lopen.

Tja en een losloopgebied is een losloopgebied, dan komt er wel eens wat achter je hond aan of over je hond heen gestuiterd, zo ook bij de mijne. Als ik zie dat iemand anders hond heeft aangelijnd lijn ik de mijne aan, anders niet, ga ervan uit dat als je hond los loopt deze dermate sociaal vaardig is dat ie niet mijn hond opeet.
Die ik nu heb vind alle honden prachtig, benadert ze meestal wel voorzichtig, aangezien het Roemeense zwerfkliko is heeft die blijkbaar goede cursus sociale vaardigheid gehad tov andere honden gehad toen ze klein was.
Ze nadert doorgaans met staart laat en afwachtend, vinden ze haar leuk gaat ze los, anders kiest ze eieren voor d'r geld.
Ze heeft overigens allerlei vrienden, van stafford, tot chihuahua (stuk of 4), ruwhaar teckels (haar favoriet!) tot DH, diverse jachhonden en alles wat er zich nog meer in het bos kan begeven.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:19

Ik vind dit zover gaan met pitbull kan niet opgevoed worden neem ze niet of ver uit me buurt? Joh wie ben jij?
Ik heb er toevallig zelf 2 en ook gebeten door een pitbull ( niet me eigen ) elke hond doet iets met een rede of dat nou met opvoeding of met wat dan ook te maken hebben zoek altijd eerst uit waarom doet zo een hond iets en hoe kan ik zoiets voorkomen ipv te zeiken! Ik heb 1 pitbull die niet los komt en 1 die is in een verkeerd lichaam geboren is je kan wel zegge snap niet dat je zo hond los laat maar ik heb mijn hond nu vanaf kleins af aan en als die bijt geloof me dan heb de ander het heeeeeeel bond gemaakt! En kindjes slaan toch ook als het ze niet zint waarom mag een hond dan geen snauw geven en zijn ze dan gevaarlijk? Nee ik vind sommige hier zwaar kort door de bocht! Want al het andere komt niet op het nieuws dan houden we onze mond! En dat er een jack russel aan mijn hond ze lip hangt is het oh wat grappig en wat spelen ze lief maar als de mijne keer ze mond open doet wat ook spelen is dan is die vals en lopen we allemaal blokje om

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:24

Mizora schreef:

Mee eens

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:26

Helemaal eens TS, ik herken het zo en ik háát het.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:30

Jis_ schreef:
Mizora schreef:

Mee eens

Plus 2.

Tis en blijven vechthonden van oorsprong. En als ze zo getriggerd worden.....
Laatst bijgewerkt door briitje op 17-09-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt