Net in een losloopgebied met mijn 2 'probleemhonden' een stafford en een mechelse herder. Echter beide keurig onder apel, luisteren prima en lopen dus ook los. Zij willen echter niet spelen met andere honden en doen dit dus ook niet. Zij negeren de anderen en lopen met hun bal of stok met elkaar te spelen.
Ik zie het al aankomen he: een donkerbruine familiehond die overigens 10 kilo te zwaar is aan komen stormen. Het gevaarte heet Joep en wil overduidelijk spelen. Erachter aan rennen man en vrouw luid roepen en zwaaiend naar hun hond, gevolgd door; haha hij doet niks hooor!!
Nee dat is je geraden..
Ik laat mijn honden bij mij zitten in de hoop dat hun hond naar hun toegaat maar tevergeefs. Ik loop dus door. Joep wil graag ruiken aan haar billen en spelen met mijn stafford maar ze wil dat niet. Na 10x te zijn weggelopen en weggedraaid snauwt zij een keer. Geen bijten, alleen een grom en tanden laten zien, hier blijft het bij.
Nou flippen mevr en meneer natuurlijk. Oh wat een gevaarlijke hond, echt een pitbull natuurlijk. Yeah right. Na een zucht en een goedemiddag loop ik verder, ertegenin gaan heeft weinig nut.
Even later gaat het riedeltje verder maar dan met 2 kleine witte dweiltjes die luid keffend erop gaan. Mijn honden lopen zoals altijd er negerend gewoon langs met bijna 2 hondjes in hun staarten. Als ik langsloop hoor ik het ze zeggen: oh kijk nou die laat zo'n pitbull hier gewoon los

Stel nou dat mijn hond dus terecht wel een keer lelijk doet (dat doet ze dus niet anders liet ik haar niet los) weet ik morgen de krantenkoppen wel weer.
Moet ik echt alles maar slikken omdat madam een pitbull is? wil men voortaan hun k*tkeffers hun mond laten houden, hun joeps gewoon bij hen houden en bovenal:
GEWOON JE HOND OPVOEDEN??