Onze Engelse Stafford geeft nu al een tijdje 's nachts over. Ze wordt dan misselijk en wilt snel naar buiten om gras te kunnen eten waarna ze een kleine dichte hoop of schuim uit spuugt. Maar regelmatig ook gewoon in de kamer. Komt plots uit het niets op.
Ze heeft ook uitzonderingen. Weekje geleden zat ik even bij der omdat ze raar ademde(doordat ze moest overgeven), gaf over, deed even zielig en was daarna weer vrolijk. Vanmorgen heeft ze ook over gegeven.
Het punt is: ze is enorm vrolijk en toont totaal niet ziek. Is vaak in de nacht met soms een uitzondering.
We hebben de dierenarts gebeld en die vertelde omdat ze al wat ouder is (11 jaar) dat ze last van der maag krijgt doordat die snachts leeg is. We geven nu 3 keer op de dag voer, morgens - half 6 en voor het slapen uurtje of 10. Ze krijgt niet meer maar haar halveren haar avond eten-> handje half 6 handje 10u.
Wat zou het kunnen zijn? Het rare is dus dat ze vanmorgen toch heeft overgegeven ookal had ze om 10 uur nog eten gehad, ze heeft dus niet heel lang met een lege maag gelopen...
We hebben haar een tijd wiet olie gegeven voor der hernia, die nu bijna niet meer te zien is, daarvoor kon ze ook nog wel eens misselijk zijn. Toen we de olie gaven was ze bijna nooit misselijk. Dat is al een tijdje op, we hebben t wel weer besteld en gaan t weer geven.
Misschien komt het doordat jullie dan gestopt zijn met de wietolie? Ontwenning er van. Of toch weer de klachten van de hernia die terug zijn gekomen door het stoppen met de wietolie?
We zijn al best een tijd, maand of 2, gestopt ermee omdat het op was. Zou zoon ontwinning nog zo lang door kunnen gaan? Of bedoel je dat de hernia en het spugen wat met elkaar te maken heeft?
srsW
Geplaatst: 13-09-16 10:04
Misschien een röntgenfoto laten maken van haar buik?
Heb het zelf ook een keertje gehad met mijn hond.... dagen overgegeven.... bleek hij een steen te hebben opgegeten.... tja dat ligt nogal zwaar op de maag.
rockey
Geplaatst: 13-09-16 10:05
en haar in de avond nog een bot geven dat ze daar mee bezig kan zijn?
Mellow
Geplaatst: 13-09-16 10:06
Sinds wanneer geeft ze over? Zie al een tijdje staan. Is dat sinds het stoppen? Wat ik bedoel te zeggen is dat de wietolie misschien de scherpe randjes er af heeft gehaald destijds en dat ze dus nu zonder ondersteuning misschien weer meer last heeft?
Onze hond had erg veel last van galbraken. Deze geven wij nu 1 keer per dag eten (gevoelsmatig wel een dingetje) maar sindsdien is het wel gestopt. Vertering bij een hond is langzaam. Echter is onze hond 4 jaar. Bij oudere honden is het advies geloof ik wel anders.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 13-09-16 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt
pitbullgup
Geplaatst: 13-09-16 10:07
Wel op tijd ontwormd? van wormen kunnen ze ook van overgeven
PanamaD
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 10:08
Een foto laten maken is best een idee, maar dan als laatste red middel. Door haar gescheurde mild en hernia zijn we behoorlijk wat euro's lichter dus 'even een foto maken' lukt nu even niet.
Van een bot gaat ze aan de scheit en wordt ze soms ook misselijk omdat ze het vreselijk snel opeet. Waar de labrador een paar dagen mee doet heeft zij m in een half uurtje al weg.
Mellow, hoelang precies durd ik niet te zeggen. Wel is het sinds een maand of 2 op. Zou idd best kunnen dat de wietolie dan gewoon hielp waardoor we het toen niet zagen!
Ben dan ook erg benieuwt als we t weer geven of ze dan stopt
kiwiwitje
Geplaatst: 13-09-16 10:09
Wanneer is ze voor het laatst ontwormd? Heeft ze snachts de kans om te kunnen eten? Hier ook een stafford (pup) en sinds we snachts gewoon een bakje brok hebben staan spuugt ie niet meer.
PanamaD
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 10:12
Ontworming ga ik even na vragen.
Eten laten staan heeft geen nut, de labrador zal alles op eten dan! Honden apart zetten is niet te doen dan gaat de labrador in huis pissen (pis nijd als hij niet op de kamer mag slapen)
Waarom zou ze geen wormen kunnen hebben? Zeker niet als je niet weet wanneer ze zijn ontwormd. Onze pup had 1 week te laat volgens het schema zijn ontworming gehad, en spuugde ook. Ook maar 1 keer per dag, en meestal alleen in de nacht. Wat hij dus ook deed toen hij snachts geen voer had. Dus dat hadden wij eerst geprobeerd maar dat bleek het niet te zijn. Tot hij ontwormd was, en toen bleken er flink wat wormen in te zitten. Dus ontwormen is zo gek nog niet dan.
Als ze nog om 22.00 eet, hoe laat spuugt ze dan ongeveer? Steeds rond dezelfde tijd?
Palmera
Geplaatst: 13-09-16 11:41
Ik weet van Engelse Staffords dat het hele sterke honden zijn die nauwelijks pijn aangeven. Dus: ze heeft medische problemen gehad. Een behandeling is gestopt. Kan het niet zo zijn dat ze overdag de vrolijkerd uithangt zonder pijn, want zo zijn ze tenslotte; maar dat 's nachts, als het stil is en iedereen slaapt ze wél pijn/ongemak blijkt te hebben wat zich uit in braken?
_Rianne_
Geplaatst: 13-09-16 11:51
Mijn hondje * had dit ook, het hondje van mijn moeder doet dit ook regelmatig. Bij Bonnie hielp het om haar voor het slapen gaan een handje brokjes, een sneetje brood o.i.d. te geven. Op latere leeftijd kreeg ze een maagzuur remmer, waar de klachten zo goed als mee verdwenen.
Pixie, het hondje van mijn moeder heeft nu een tijdje een maagzuurremmer, en dit helpt heel goed, ze zijn nu aan het afbouwen naar zo nodig, en dit gaat, icm een beetje eten voor het slapen gaan, heel erg goed!
Overleg eens met je DA!
ikke20
Geplaatst: 13-09-16 11:52
Onzw hond is ook vrij gevoelig. Als we der laat nog brokken gaven kwamen die er snachts ook uit. Omdat het gewoon te zwaar eten was voor het slapen gaan. Nou krijgt ze 2 rijstecrackers met likje leverpastei. En dat gaat goed
Op de wormen kan ik geen antwoord geven met 'waarom zou ze dat niet kunnen hebben'. ze vertelde dit aan mij.
Ze had het idd over maagzuurremmers, we gaan nu elke ochtend direct wat brokjes geven zodra ze naar beneden gaat zodat der maag het meest gevuld blijft en hopen dat volgende week de olie binnen is.
Onze hond deed dit ook tijden. Bleek dat ze te lang niet gegeten had! Dus ze krijgt nu standaart brokken aangeboden zodat ze daardoor niet meer overgeeft.
Brievenbus
Geplaatst: 13-09-16 12:27
Wij hebben dit ook eventjes gehad met onze teef. De tip van flip, geef haar een half broodje of een handje gekookte rijst voor je naar bed gaat. Helpt bij ons uitstekend.
kiwiwitje
Geplaatst: 13-09-16 12:30
Maar maagzuur remmers zijn symptoombestrijding. Net als de olie. Want als het dus gewoonweg komt omdat ze een lege maag heeft, ga je er toch geen medicatie in stoppen, terwijl het gewoon makkelijk op te lossen is?
En zeker aangezien je niet weet wanneer ze ontwormd is/zijn vind ik het erg apart dat je DA zegt dat dat het niet kan zijn. Wat staat je zo tegen om er een wormenkuur in te stoppen?
Maar ze heeft geen lege maag.... Dit voorkomen we nu steeds door 3 keer te voeren en de 3e keer is laat.
We halen de wormkuren bij de da, in het systeem zag ze dat het niet bijzonder lang geleden was geweest. Het kan geen worm zijn en anders zou zij het wel degelijk gezegd hebben.
Olie zal een symptoombestrijding zijn maar als ze het gewoon nodig heeft? Ze is ondertussen wel al op leeftijd.
Bedankt voor alle reacties. We gaan nu zelf een beetje op onderzoek met voeren etc. Denk dat ik nu wel weet hoe en wat
Dus omdat het niet bijzonder lang geleden is, kan het niet? Dat is natuurlijk complete onzin. Zelfs met een strak ontwormschema kan een hond besmet raken met wormen. Dus die gedachtengang vind ik apart. Als ze hond op leeftijd is, is het juist nodig om verder te kijken. En het kan dus bijvoorbeeld zo zijn dat het voer wat ze krijgt, of de hoeveelheden of de tijdstippen of wat dan ook niet meer genoeg is voor haar..