Hoe heb jij oppas voor je hond gevonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hoe heb jij oppas voor je hond gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 22:18

Ik zag de website oopoehs en het concept sprak me erg aan. Echter moet je wel 45 euro inschrijfgeld betalen en daarna maandelijks 12,50. Ik heb nog niet helemaal kunnen vinden of je de website op kunt zeggen als je een match hebt. Echter op de site zie ik heel wat oudere uit de buurt die zouden willen oppassen. Is er een andere weg om aan een oppas te komen die het gratis en vooral om het plezier doet? Op marktplaats vind ik bijna alleen bedrijven. Ik ben op zoek naar een oppas en wil er ook graag iemand blij mee maken. Ik heb een hartstikke lieve en makkelijke hond die ook veel commando's kent een eigenlijk altijd los loopt.

KimD

Re: Hoe heb jij oppas voor je hond gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:22

Goed dat je een oppas overweegt voor je hond, slecht van je dat het gratis moet...
Ook mensen die het 'bedrijfsmatig' doen, doen dit met plezier en hart voor de zaak en zorgen ook met liefde voor je hond. Niet vreemd dat mensen hier een vergoeding voor willen hebben.

Onze oppas is mijn moeder, die werkt niet meer en heeft zelf ook honden. Ze komt dus bij ons oppassen en doet ondertussen kleine huishoudelijke taken. :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:23

Via Facebook. Ben erg blij met haar. Overigens niet gratis maar ik betaal 10 euro per dag voor 2 kleine honden. Vind ik een nette prijs en daarnaast ik betaal en ik bepaal....
Had voorheen iemand die het zo deed en die begon vrolijk in mijn langharige hond te knippen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:31

Wat bedoel je dan precies met oppas, moeten ze op je hond passen als jij op vakantie gaat of wil je dat je hond elke dag uitgelaten wordt? Helemaal gratis is denk ik niet echt iets wat je moet willen, er mag best wat tegenover staan, dat kan een keer een cadeaubon zijn of een hele goede fles wijn of iets dergelijks. Ik heb vrij veel vrienden die hun hond zeer regelmatig bij mij brengen omdat wij en waar honden paradijs hebben omheind en wel, ik hoef daar geen geld voor maar vind het wel leuk als er toch een klein presentje tegenover staat, zoiets zou bij jou in de buurt misschien te vinden zijn?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:33

Ik heb gelukkig een broer die sindskort een eigen huis heeft en die helemaal gek is van onze hond.
Voor mijn werk moet ik soms naar het buitenland , dus is die optie erg fijn nu!

Maar daarvoor had ik via marktplaats een aantal fijne adressen gevonden voor opvang! Natuurlijk kost het geld.
Had ook 1 opvang waar ik hem mager vandaan had... Dus daar breng ik hem natuurlijk nooit meer... Mijn hond is een eter wanneer hij wilt... Dus waarschijnlijk hadden andere honden z'n bakje opgegeten...
Maar de hondenpension in de buurt ging goed !
En een ander adresje via marktplaats was ook super ! Die gaven hem zelfs iets extra's door z'n voer omdat ze bang waren dat hij niet zal eten!
Maar m'n hond eet soms heel veel en dan weer even niet... ( halve husky)

Dus kijk in de buurt op marktplaats en ga anders gewoon even langs met je hond en dan zie/voel je gelijk wat voor personen het zijn!

Dit wat ik hierboven zei was voor lange tijd opvang... 3 dagen tot 2 weken of iets..

Of bedoel je uitlaten per dag of iets?

Als je het gratis wilt, kijk of er kinderen in je buurt anders zijn van een jaar of 13? En vraag ze of ze misschien leuk vinden je hond uit te laten... Als hij zo makkelijk is dan kun je hen best die verantwoordelijkheid geven.
Of zeg dat ze per keer 3 euro krijgen of iets dan zijn ze ook blij en geef je hen een zakcentje !
Laatst bijgewerkt door 01San op 07-09-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 22:33

Nou gratis hoeft niet perse, maar als ik zie via die website hoeveel mensen het met plezier gratis zouden willen doen omdat ze zelf niet meer de mogelijkheid hebben om een hond op te voeden bijvoorbeeld of omdat ze graag een hond willen, maar er ook niet de hele week aan vast willen zitten. Alleen ik kan ook eigenlijk weinig reviews vinden over oopoeh. Het gaat trouwens echt om oppas en niet alleen om uitlaten :) bedankt voor jullie ervaringen tot nu toe

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:35

Ik vind het best veel geld van die website om iemand gratis te vinden!

Oudere mensen kijken vaak op een prikbord bij de supermarkt...
Begin anders daar een kaartje op te hangen!
Misschien vind iemand je zo!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 22:37

01San schreef:

Kijk dat is een goed idee! Jammer dat ze het bij de supermarkt in mijn wijk niet hebben, maar in een omliggende wijk kan ik wellicht ook proberen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:37

Hier passen mijn broer en zijn vriendin 2 dagen op onze sint bernard pup tegen een kleine vergoeding. Ze steken er ontzettend veel tijd en liefde in, dan hoeft het voor mij ook niet gratis.

Zijn vriendin zit thuis met hun honden ivm haar rugklachten, dus hij kan er mooi vertoeven.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:51

Heb je geen familie die op de hond kan passen? Bij ons kwamen de honden uit de familie altijd wanneer de eigenaren op vakantie gingen.

Verder heb ik een oppashond erbij door een oppasgezin. Ik kwam daar eerst altijd om op de kinderen te passen, maar inmiddels pas ik vaker op de hond. :Y) Ik vraag hier niets voor, maar krijg altijd wel geld en dit waardeer ik heel erg. Ik sta toch iedere dag vroeg op, laat de hond minimaal 5x per dag uit, zorg dat hij voldoende beweging krijgt (heeft altijd een betere conditie als hij terug gaat :') ), ga regelmatig naar het bos of naar water en hij heeft bij ons zelfs een eigen kleedje. Dan mag een zakcentje ook wel naar mijn idee.

Een briefje ophangen bij de supermarkt is wel een goed idee. Of buren die je willen helpen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:00

Je hebt ook pawshake.

Ik heb zelf overigens een advertentie op mp gezet en veel reacties gehad. Nu een super oppas adres gevonden. Helemaal gratis. Zij blij. Ik blij. Hond blij! Kan hem altijd brengen als ze tijd heeft. Ik breng hem zelfs ooit als het niet nodig is gewoon omdat zij het zo leuk vind. Ideaal dus.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 23:21

leonie87 schreef:
Je hebt ook pawshake.

Ik heb zelf overigens een advertentie op mp gezet en veel reacties gehad. Nu een super oppas adres gevonden. Helemaal gratis. Zij blij. Ik blij. Hond blij! Kan hem altijd brengen als ze tijd heeft. Ik breng hem zelfs ooit als het niet nodig is gewoon omdat zij het zo leuk vind. Ideaal dus.

Klinkt inderdaad ideaal, misschien dat ook maar proberen. Waar plaats je dat dan?

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:28

Ik heb jaren op hondem opgepast. Wel vooe een kleine bijdrage. Ik vondmn oppashonden altijd via MP. :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:53

Hondenoppas.nl is gratis voor beide partijen wat betreft iets zoeken. Ik sta er zelf ook als oppas/uitlate voor hond maar kat paard en andere (boerderij)dieren zijn ook welkom.

Vind zelf een fijne site

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:24

moonsparkle schreef:
01San schreef:

Kijk dat is een goed idee! Jammer dat ze het bij de supermarkt in mijn wijk niet hebben, maar in een omliggende wijk kan ik wellicht ook proberen.

Dankje!!!! :D

En tuurlijk probeer het gewoon in de omliggende supermarkten!
Misschien gaan de "oudjes" van jouw plaats ook wel daar shoppen !

En wat leonie Zegt is ook een goeie! Plaats een advertentie op Mp met je verhaal!
Dan kun je zien wat voor mensen er op reageren!
En misschien zien mensen het die denken bijv: o dat is echt wat voor m'n ouders! Die houden van dieren en zo hebben ze even hun loopje!

Of idd wat Alexandra zegt Hondenoppas.nl gratis advertentie..

Plaats gewoon wat moonsparkle,,, en heb je een email bericht of telefoontje wat je aanstaat.. Nodig ze vrijblijvend uit voor kennis making,,
Je wilt natuurlijk wel mensen die je kunt vertrouwen e.d.

Ik hoop je te blijven volgen ... Dat je je ervaringen plaatst ik ben benieuwd!!! +:)+

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:30

Hondenoppas.nl ben ik lid van.
Geen inschrijfgeld en opzich zijn er ook goedkopere/gratis mensen te vinden :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:27

Wij hebben ook een oppashond via marktplaats.
Omdat wij financieel nu het niet aan kunnen om een eigen hond te hebben leuk ons dat ideaal.
Het gaat voor hun eigenlijk alleen echt op de vrijdag. Maar het is ondertussen meer een deeltijd hond dan een oppashond.
Ik ga okk elke zaterdag met haar naar de hondenschool.

Voor ons ideaal want het kost ons helemaal niets en als we niet kunnen komt ze niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:38

Mijn ervaring is dat alleen oudere gepensioneerde mensen gratis op honden willen passen of mensen waarbij het over en weer gaat (deze week pas ik op jou hond jij volgende week op die van mij). Daarbuiten vraagt iedereen een vergoeding.

En daarvoor geldt 9 van de 10 keer, kwaliteit kost geld. Zit je hond de hele dag in een hok en wordt hij er 1x uitgelaten op een klein grasveld? €10. Wordt je hond er 2x per dag uitgelaten op het kleine grasveld en loopt hij 1x per dag een lange wandeling? €15. Wil je dat de hond wordt uitgelaten en ook nog in huiselijke sfeer zit? €20.
* Dit zijn de prijzen uit mijn buurt.

Mijn hond gaat naar mijn trainer. Mijn hond is heel makkelijk, als je consequent bent en dat is lang niet iedereen. Een oudere gepensioneerde zou ik met mijn hond niet aandurven omdat iedereen hem onderschat. Maar zoek je wel zo iemand dan kan je gaan kijken bij alle activiteiten voor ouderen: de supermarkt, de plaatselijke bingo, enz

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:55

Ik (student) pas zelf als bijbaantje op een hond + vrij lang uitlaten + helpen met de training (probleemhond). Het is even zoeken denk ik, maar soms vind je wel een geschikt iemand :D. Ikzelf had mijn adresje gevonden via http://www.hondenoppasgezocht.nl maar op http://www.hondenoppas.nl staat meer naar mijn idee.
Op beide gratis aanmelden en dan samen een prijs afspreken.

@Paulina Wow, dat vind ik persoonlijk echt veel (al zou ik het er zelf graag voor krijgen hoor :D). Ik krijg zelf voor bovenstaande 5 euro per keer (ongeveer een uurtje steeds). Dat is meer dan mijn minimumloon dus ik ben dik tevreden. Misschien kan TS wat gaan zoeken bij jongere mensen?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:34

Ik ben via via aan een oppas gekomen... Had eerst een advertentie geplaatst, geen reactie. Hierover vertelde ik iemand en die kende weer een dame die momenteel geen werk heeft. Ik betaal 10 euro per keer en dan voert ze ook mijn pony's tussen de middag.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 08:39

Poe Paulina wel jammer dat je zo een slechte ervaring hebt. Ik heb zowel in Frankrijk als hier geen moeite gehad met gewoon een leuk iemand vinden. Zelfs geen hond kunnen betalen of het past niet in hun alledaags schema maar een keer hier en daar en dan een week is wel leuk.

Deeltijdhond klinkt ook goed! :D

Ik heb het geloof ik gewoon bij diensten gezet. Hondenoppas gezocht. Veeeeel reacties gehad. Ook van mensen met wie het niet ging werken of die niet goed voelde. Uiteindelijk 3 keuzes over waarvan er 1 toch geld wilde per x en 1 erg ver weg woonde. En achteraf had ik niet beter kunnen kiezen. Mijn vaste oppas is super! Kan hem altijd brengen en mismo is altijd blij om haar te zien.

In Frankrijk hadden we overigens iemand die een maand lang smiddag de hond 1 tot 2 uur uitliet. Zij kreeg hier 5 euro per keer voor. (Woonde om de hoek en was een studente)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:12

Wij vroegen tussen de 7-12 euro per dag, dat hing af van de grootte van de hond en hoe goed het dier was opgevoed of hoeveel honden tegelijkertijd. (bijv. Een grote hond waar we uren mee lopen 12 euro, maar een kleinere hond die wat minder hoeft te lopen 7 euro. Ook als mensen wat minder geld hadden deden we 7 euro)
Ze zaten hier in huiselijke sfeer, mijn moeder was iedere dag bijna de hele dag thuis.
Ik ging vaak naar het strand/duin of lekker een stuk door het park lopen met de honden. Dit hing wel af van wat voor soort hond, maar in ieder geval ruim voldoende aandacht.

We hebben nooit klachten gehad en het was super leuk om te doen. :) Goedkoop is niet per se slecht!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:14

Ja ideaal hoor die deeltijd hond!
Die vrouw werkt zelf thuis dus door de week heeft ze alle tijd m lekker te wandelen maar in t weekend zijn ze vaak druk. Nu kan de hond dan ook wel mee maar zo is het ook leuk opgelost.
Ze krijgt dan natuurlijk vaak de vraag waar de hond is en als ze dan antwoord dat ze bij een stel in de buurt is als een soort time share vinden mensen het echt ideaal. Ook mensen die de hond zelf ook erg leuk vinden en dan zeggen had ons gevraagd!

Dus ik denk dat als je goed zoekt je echt wel iets leuks kunt vinden /bedenken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 10:09

Ik ga ermee aan de slag. Voorheen paste mijn ouders 4 dagen in de week op, maar die willen het niet meer doen. Hij heeft verlatingsangst dus ik heb wel echt iemand nodig. 10 euro klinkt ook niet veel, maar voor 4 dagen loopt het bedrag dan wel aardig op :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:47

Ja als het voor alle dagen is kan ik me voorstellen dat het lastiger is om een geschikt iemand te vinden. Maar zeker niet onmogelijk! Welke regio zoek je iemand?