Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:03

Pffff jeetje, ben nog erg ondersteboven van wat er allemaal gebeurd is.
Ik wil het gewoon even van me afschrijven en vragen wat jullie in deze situatie zouden doen.

11 jaar geleden kreeg ik een kitten, toen ik samen ging wonen 7 jaar geleden is deze met mij mee gegaan.
Het is altijd wel een buiten kat geweest maar ze kwam altijd terug thuis, tot ongeveer een jaar geleden. Ze bleef vaker weg van huis, vaak kwam ze 's nachts binnen en was ze overdag weg, wij dachten dat dit zou komen omdat we ondertussen 2 jonge kindjes hebben en dat het na een tijdje wel goed zou komen.

Maar een paar maanden later bleef ze echter weg, wij hebben maanden lang alles afgezocht, alle asiels afgebeld en de kat aangemeld op amivedi.
Al die tijd geen teken van leven en wij vreesde het ergste.
Tot de dag van vandaag keek ik nog regelmatig op de site van de asiels in de buurt, en kreeg ik regelmatig de vraag van mijn oudste (inmiddels 4) Waar is Moosje nou?

Vorige week kon ik niet slapen, 's nachts om 3.30 kijk ik uit mijn raam en ik dacht even dat ik gek werd..
Was dat nou onze Moosje op de schuur?!! Raam open gedaan en geroepen, poes keek wel maar liep even later weer weg. Het bleef malen in mijn hoofd.
Vanavond wilde de kleine man een rondje op zijn fiets, komen we in de buurt hier achter en wie zit daar op de stoep met een andere kat? Juist, onze Moos. In de buurt waar we uren en uren aan het zoeken zijn geweest.

Ik kon haar aanhalen, ze zag er heel goed uit. Té goed voor een kat die al maanden rond zwerft.
Net op dat moment komt er iemand uit het huis waar ze voor op de stoep zit, ik vroeg of zde mevrouw daar woonde maar dat niet. Ik vertel dat dit de kat is die wij al zo lang kwijt zijn. De vrouw was ontzettend aardig en belt aan bij het huis waar ze niet uit komt. Komt een andere vrouw naar buiten die ik het verhaal vertel.
Wat blijkt.. Onze poes loopt daar al een jaar rond en is daarna blijven plakken, de overburen van deze mevrouw zijn haar gaan voeren, niet alleen onze poes maar zo lopen er nog een aantal katten daar rond.
Mensen zijn nu op vakantie en komen pas over 3 weken thuis.

Ondertussen komt de buurman van deze mevrouw naar buiten, die krijgt het verhaal te horen en laat weten dat hij het geen goed plan vind dat ik dat kat meeneem.. Dat is sneu voor de mensen die haar al die tijd al voeren en nu op vakantie zijn.
Euh sorry maar ik heb die kat al 11 jaar, wij hebben al die maanden alles er aan gedaan om haar terug te krijgen, dat iemand ongevraagd mijn kat gaat voeren waardoor die daar blijft plakken is niet mijn schuld.

De 2 vrouwen waren het met mij eens, de poes moest mee terug naar huis.
Dus ik heb haar meegenomen, ze was even een beetje op haar hoede maar leek zich wel meteen weer thuis te voelen. Kind dolgelukkig..

Een 3 kwartier later staat de mevrouw aan de deur, helemaal in de stress, een van de andere katten staat aan haar raam te krabben en is de onze nu aan het zoeken en ze had de mensen gesproken die haar hadden verzorgd en die willen dat ze (voor nu?) terug komt.
Probeerde haar eerst uit te leggen dat mijn andere kat en zij elkaar nu ook al weer gezien hebben en ik bang ben dat hij ook weer gaat zoeken als ze nu weer weg is. Daarbij voelt ze zich meteen weer op haar gemak thuis en is mijn zoontje dolblij dat ze er weer is, en ikzelf ook. De dame die al 11 jaar in mijn leven is..
En toch... toch heb ik haar uiteindelijk meegegeven. Ik voel me stom en waardeloos. Is ze eindelijk terug en ik geef haar toch weer mee, en waarom?
Omdat ik medelijden had met deze mevrouw, het kwam op mij over dat de buurman van eerder in het verhaal er iets mee te maken had. Ik had al geen goed gevoel bij deze man.
Mijn hoop is dat ze straks uit zichzelf terug komt nu ze weer binnen is geweest.

Net ook de wind van voren gehad van mijn man, die is ontzettend boos dat ik haar weer heb meegegeven, en terecht.

En eigenlijk ben ik gewoon ontzettend boos op deze mensen, Als er een kat komt aanlopen geef je hem op als gevonden. Je kunt geen vreemde kat gaan voeren als je nog wil dat ie weer terug naar zijn huis gaat.
En dat ze nu 3 weken op vakantie zijn is niet mijn probleem, eveneens de kat die zo aan haar gehecht is. Die word misschien ook nog steeds gemist door zijn baas.

Ik denk dat ik morgen terug loop en het telefoonnummer van die mensen vraag.
Het is natuurlijk mijn kat en als ik haar meeneem neem ik haar mee, simpel.
Mijn zoontje is alweer intens verdrietig, voor de 2de keer 'zijn' poes kwijt.

Het verhaal is een stuk langer geworden als verwacht, sorry daarvoor. :o

Minoes

Re: Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:07

Kat is van jou, dus lekker mee terug nemen weer!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:10

Poes weer ophalen is geen optie? Rare reactie hoor van die mensen, die hebben er toch niets mee te maken of lees ik nu ergens overheen?

Wel super fijn dat poes terecht is!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:11

Is de kat gechipt? Halsbandje met kokertje omdoen en daarin briefje met telefoonnummer + dat hij een baasje heeft.
En anders binnen gaan houden, jouw kat!

Birdie60Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:14

Dit is al een derde topic over weggelopen katten.
Ik vind gewoon als je niet wilt dat de kat wegloopt je hem binnen moet houden zo gaat een ander hem ook niet voeren en loopt ze niet telkens daar heen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:16

vrouwke schreef:
Dit is al een derde topic over weggelopen katten.
Ik vind gewoon als je niet wilt dat de kat wegloopt je hem binnen moet houden zo gaat een ander hem ook niet voeren en loopt ze niet telkens daar heen.

Maar waarom zou je iemand anders zijn/haar kat voeren?
Ik snap dat niet..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:16

Wat fijn dat ze weer terecht is en wat naar dat je nu in deze situatie zit.
Had de kat geen bandje om waardoor echt duidelijk was dat ze al een huisje heeft? Zo niet,zou ik dat toch maar doen.
Verder zou ik aan de deur gaan,met je man eventueel, en gewoon uitleggen dat ze al 11 jaar van jou is,en dat ook blijft.

Nu nog hopen dat poeslief dat ook begrijpt en niet weer bij de mensen naar binnen wandelt... :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:17

dat is toch geen antwoord op het huidige probleem vrouwke.
als, als, als..
dat is makkelijk praten achteraf en geen oplossing voor nu

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:20

Ik zou haar nu nog gaan halen. en het weekend gebruiken om de tuin af te zetten, zodat ze niet weer de benen kan nemen.
Zo sneu voor de kinderen als ze iedere keer weg is. En wie weet wat voor ellende ze allemaal mee naar huis neemt vanuit dat andere huis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:25

Je heeft haar mee omdat je medelijden hebt met de vrouw? Serieus?
Het is toch verdorie jouw kat. Ik zou hem echt ophalen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:29

Veel katten hebben meerdere 'huisjes'. Wij hebben ook regelmatig katten aan de voordeur zitten eten (wij hebben standaard brokjes voor de deur voor onze eigen katten als ze buiten zijn).

Ik zou zeggen laat je kat binnen, ook al is dat niet echt katvriendelijk, als je wil dat zoiets niet meer gebeurt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:33

Wat een lastige situatie. Van de zotte natuurlijk dat mensen zomaar katten gaan voeren en gaan houden,maar daar kun je denk ik niet zo heel veel aan doen...
De vraag zou eerder zijn,wat willen jullie eraan doen dat de kat nu bij jullie blijft? Bedoel de kat weet dat ie daar voer kan halen,grote kans dat als ie buiten is er zelf toch weer heen gaat. Wat willen jullie zelf? De kat binnen houden,de tuin kat proof maken?
Hoe bizar het ook is dat andere mensen je kat toe eigenen,ik denk dat je daar niet zo heel veel aan kunt doen,dus de vraag hierboven lijkt me dan eerder relevant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:33

@vrouwke onze katten zijn dolgelukkig dat ze naar buiten mogen. Dat mag je ze niet onthouden vind ik.
Ts: direct weer ophalen zijn ze helemaal :roll:
Jou kat jou beslissing.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:36

Je kat ophalen, eventueel je man mee of hem laten gaan.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:36

Bedankt voor jullie reacties!

De kat is gechipt ja, daarom was het ook zo makkelijk geweest haar weer terug te krijgen als deze mensen daar een beetje moeite voor hadden gedaan ipv haar te gaan voeren.

Haar binnen houden was niet makkelijk, van kitten af aan is ze gewend buiten te komen, dit is toen de tijd de beslissing van mijn ouders geweest. Toen ze met mij mee ging brak ze de hele boel af toen we haar binnen probeerde te houden.
Misschien toch proberen de tuin af te zetten op de een of andere manier, dan moet ze alleen niet naar boven kunnen want via daar kan ze sowieso weg.

Een bandje hebben wij meerdere malen geprobeerd, het is alleen geen kat die dat toelaat. Ze wringt zich in allerlei bochten en raakt er van in paniek. zo heeft ze zich bijna eens opgehangen.

Bij de mensen aan de deur gaan die haar al die tijd gevoerd hebben (haar en nog een hoop andere katten) is helaas geen optie omdat deze mensen nog 3 weken op vakantie zijn.
Vandaar dat ik morgen hun telefoonnummer wil vragen, ik wil ze wel netjes bellen.

Wat al die buren er mee te maken hebben begrijp ik ook niet zo goed, behalve dat hun de katten nu doen omdat die mensen op vakantie zijn.

Goof, Ja ontzettend dom ik weet het. Ze stond alleen echt met tranen in haar ogen en in de tijd dat ze hier stond heeft ze een keer of 4 bericht op haar telefoon gehad wat mij doet vermoeden dat ze op haar donder heeft gehad, al begrijp ik dan nog niet waarvoor.
Ik heb een aantal keer mijn kant proberen uit te leggen maar dat leek om de een of andere reden niet binnen te komen, ze was zo van streek.

Ik zit hier ook maar alleen met 2 kindjes thuis nu, zit er dan ook niet op te wachten dat die man zo dadelijk voor de deur staat om zich ermee te bemoeien. Of een andere buurman van die mensen, een man waar ik eerlijk gezegd een beetje bang van ben nadat die me bijna aanvloog waar mijn kids bij waren.

De kat nu nog ophalen is geen optie, de kindjes slapen nu en die laat ik niet alleen.

Saskia, We kunnen proberen de tuin katproof te maken. Binnenhouden vind ik geen optie.
Mocht ze er nou echt alles aan doen om hier weg te komen en terug te gaan kunnen we altijd nog zien, maar ik wil het wel geprobeerd hebben. Natuurlijk is ze een lange tijd weggeweest en ik zal haar best nog een keer terug moeten gaan halen maar het 'zomaar' laten gaan kan ik niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:39

Kan je man haar niet halen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:41

Grappig, in een ander topic dat loopt gaat het precies andersom.. Woont al een jaar bij een bokker, en die heeft nu de eigenlijke eigenaresse gevonden. Bijna iedereen vindt dat ze de kat moet houden omdat deze al een jaar bij haar woont. Er was toen een bokker die zich afvroeg hoe men zou reageren als het precies andersom was. En nu is er een topic over!

Maar dat terzijde, volgens mij kan je een kat niet vertellen wat zn huis is. De kat gaat gewoon naar de plek waar hij zich het fijnst voelt. En helaas trekken de meeste katten zich dan weinig aan van wat het baasje wil. Ze was vlak bij jullie maar heeft er voor gekozen toch bij die andere mensen te blijven. Misschien accepteren dat ze het daar fijn heeft en daar graag wil blijven? Al snap ik ook wel dat dat voor jullie heel moeilijk is.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:41

wat een frustrerend topic!
succes ieg, morgen gauw terughalen lijkt mij!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:43

Monster_tos schreef:
Grappig, in een ander topic dat loopt gaat het precies andersom.. Woont al een jaar bij een bokker, en die heeft nu de eigenlijke eigenaresse gevonden. Bijna iedereen vindt dat ze de kat moet houden omdat deze al een jaar bij haar woont. Er was toen een bokker die zich afvroeg hoe men zou reageren als het precies andersom was. En nu is er een topic over!

Maar dat terzijde, volgens mij kan je een kat niet vertellen wat zn huis is. De kat gaat gewoon naar de plek waar hij zich het fijnst voelt. En helaas trekken de meeste katten zich dan weinig aan van wat het baasje wil. Ze was vlak bij jullie maar heeft er voor gekozen toch bij die andere mensen te blijven. Misschien accepteren dat ze het daar fijn heeft en daar graag wil blijven? Al snap ik ook wel dat dat voor jullie heel moeilijk is.

Als je zo'n kat 3 weken binnen houdt is ze weer 'thuis'. Ik was trouwens één van de weinigen in dat topic die dus vond (vind) dat poes gewoon bij oorspronkelijke eigenaar hoort.

Amalarab schreef:
wat een frustrerend topic!
succes ieg, morgen gauw terughalen lijkt mij!

Echt hé! Oh ik kan me er zo kwaad om maken!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:44

Monster_tos schreef:

Verschil is dat de kat uit andere topic niet gechipt was, en dat er wel degelijk moeite is gedaan om baasje te zoeken.

In dit verhaal heeft kat gewoon een chip en is er dus geen moeite gedaan om baasje te vinden

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:46

Monster_tos, dit is niet exact de andere kant van dat verhaal he. De mensen hier voeren het beestje gewoon. Hoe ik het begrijp zwerft deze kat nog steeds thuisloos rond, want ze zijn nu toch ook op vakantie. Maar ze voeren het diertje gewoon af en toe. Of ik begrijp het verkeerd.

In het andere topic heeft de ts daar de kat effectief in huis genomen en "woont" de kat ook al jaren bij haar.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:46

Die zit voor zijn werk in buitenland en is helaas pas morgen avond thuis.

Monster tos, Toevallig zat ik dat vanmiddag te lezen ja! Maar dat ging wel over een kat die (nog geen?) jaar bij de vorige eigenaren was geweest en inmiddels al 2 jaar bij deze bokker.
Waarbij deze bokker er alles aan gedaan heeft de baasjes te vinden.
Deze kat is ruim 10 jaar bij mij geweest (en voelt ook nog als een stukje van mijn moeder die 5 jaar geleden is overleden) en in deze heeft 'de vinder' er niets aan gedaan om ons te vinden.

Blijkbaar hebben ze graag katten, gezien ze de halve buurt voeren en er inmiddels al een aantal 'vast' daar verblijven. Dan vind ik dat je gewoon zelf een kat moet nemen en niet de katten van een ander moet weghouden thuis.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:47

Nouja dit geval is iets anders natuurlijk omdat de 'vinders' de kat gewoon gehouden hebben. Zelfs zonder op zoek te gaan naar eventuele baasjes. Dat lijkt me dan uit dit verhaal. Dan kan ik me als eigenaar toch voorstellen dat je het honds (of is het kats) brutaal vind..

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:48

Ik wil even melden dat veel poezen niet vermist zouden zijn,mochten ze niet door anderen binnen worden gelaten.
Hier ook een poes die ik moet binnenhouden omdat de achterburen haar steeds binnen laten en ook houden.
Dat je eten buiten plaatst voor je eigen poezen snap ik.Maar je eigent je toch andermans dier niet toe.
Als je echt niet weet wie de eigenaar is en er alles aan hebt gedaan om die te vinden,zonder daarbij de kat op te sluiten,is dan weer een andere kwestie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:48

Dit is gewoon het bewust 'jatten' van een kat en daar heeft dat andere meisje zich niet schuldig aan gemaakt, fair is fair.