Ik zat te twijfelen of ik een gewoon topic of een volg topic zou gaan maken. Ik ga eens een volg topic proberen. Normaal gesproken maar ik af en toe een foto topic aan van leuke gebeurtenissen met mijn paard.
Dit keer wordt het heel iets anders! Drie weken geleden hebben mijn vriend en ik bij een puppy gekeken. Op de foto vonden wij hem allebei helemaal geweldig. Dat was deze foto:

De eerste ontmoeting was gelijk goed. Alle pups waren eerst lekker aan het spelen en toen ze ons in het vizier kregen, werden we hartelijk begroet door iedereen. 'Onze' pup was na de kennismaking weer op verkenning gegaan in de tuin, terwijl de andere pups lekker aan het ravotten waren. Voor mijn vriend een twijfelpuntje. Hij was bang dat de pup wat bangig en onzeker zou worden door dat gedrag. Ik zag dat weer anders. Ik vond het een avonturier die wel van een ontdekkingsreisje houdt.
Nadat we wat foto's gemaakt hadden, allebei de pup even geknuffeld hadden en een gesprek met de fokker zijn we weer naar huis gegaan. We zouden er nog even over nadenken, of beter gezegd: vriendlief zou er even over nadenken. Voor mij was het al wel duidelijk, haha

Na wat overleg met mijn ouders, mijn zus en zijn ouders was hij het er toch over eens dat het bange en onzekere meer in de opvoeding lag dan in het karakter. En ik vond het helemaal niet bang en onzeker. Hij kwam ook gewoon naar ons toe en was lekker nieuwsgierig.
Na een belletje met de fokker was het definitief! Het wordt onze pup!
Toen kwam het lastige... een naam verzinnen. Allerlei namen vlogen in de ronte, Max, Sem, Mick, Jack en allerlei onzinnige namen die mijn vriend en zwager aan het opratelen waren.
Op een lijstje op internet kwamen wij Bowie tegen. Dat vonden wij allebei een leuke, stoere naam.
Na een paar nachtjes slapen hebben we besloten dat dat hem zou worden.
Een week later zijn we weer gaan kijken (dat was afgelopen maandag). Ik had mijn camera meegenomen om hopelijk wat leuke plaatsje te schieten. Helaas werkte het weer niet helemaal mee.
Eenmaal aangekomen werden we weer hartelijk onthaald door mama. We liepen gelijk maar door naar de pups. Ook daar werden we vriendelijk begroet door alle boefjes. Bowie met de snufferd vooraan. Hij mocht met ons mee naar de woonkamer. Daar konden we even rustig een bakkie koffie doen en knuffelen met Bowie. Mama Kibbie vond het ook allemaal wel erg gezellig.
Na de koffie mochten wij Bowie meenemen voor een korte wandeling. Voor het eerst in de auto, dat was toch wel een beetje spannend. Het was maar een kort ritje, maar hij deed het al super goed. Hij lag rustig tussen ons in.

Bowie had de halsband van mama om, die we op een snelle manier even verkleind hadden. Dat was toch wel even raar, zo'n ding om je nek. Hij moest eerst uitgebreid gaan krabben voor we konden lopen.
Hij liep al goed met ons mee. Zelf op het bruggetje vond hij allemaal prima. Na het bruggetje zocht hij een plekje in het hoge gras om daar vervolgens zijn behoefte te doen! Wat was dat knap van hem.

Na een paar minuutjes zijn we weer naar de auto gelopen. Hij begon volgens mij zijn mama, broers en zussen een beetje te missen. Hij begon aardig te joelen, hihi.
In de auto lag hij weer braaf tussen ons in. Eenmaal thuis was mama blij om hem weer te zien.
Daarna hebben we nog een bakkie koffie gedronken en nog even met Bowie gespeeld. Ook mocht hij nog even mee naar buiten. Hij volgde ons en mama op de voet.

Het was een leuk bezoek voor we op vakantie zouden gaan. En voor mijn vriend een bevestiging dat het geen onzekere of bange pup is, maar lekker ondernemend en al redelijk opgevoed.
Vandaag over een week gaan we hem ophalen. We zouden hem 10 september ophalen, maar wij zijn na onze vakantie nog 3 dagen vrij. Dan hebben we net iets meer tijd om hem aan ons en de omgeving te laten wennen.
Hoe groot hij wordt en hoe hij er uit zal komen te zien, is nog een verrassing. Dit is het eerste nestje van deze mensen.
Mama is een kruising Labrador met Australian Shepperd en papa is een Boerenfox.
Wij zijn nu heerlijk aan het genieten van onze vakantie in Duitsland en kunnen eigenlijk niet wachten tot het weer maandag is

Ik zal proberen om de vorderingen over Bowie bij te houden en regelmatig updates en leuke foto's te plaatsen.
Volgen jullie mee?

Groetjes Simone