Ziet er me ook een ontsteking uit van het oog. Je ziet dat de lens van de (voor de vis) linker oog uitpuilt.
Bij elk ander dier zou ik zeggen: haal wat oogzalf, bij een vis,... geen idee...
Maar zonder vervelend te willen doen, zou ik je graag aanraden een grotere bak voor het dier te halen.
De bak waarin hij nu zit, is volgens mij veel te klein (deze vissoort heeft eigenlijk een 40 tot 50 liter per vis nodig). Hierdoor ontwikkelt de vis veel stress en gaat zijn algemene weerstand enorm dalen. Ik ben er vrij zeker van dat als je zijn huisvesting gaat verbeteren, het oog ook zal verbeteren of in elk geval niet zal verslechteren. Als je niets doet vrees ik dat dit diertje op termijn het niet zal halen.
Vissen zijn ook dieren zoals elk ander dier, die ruimte nodig hebben. Miljoenen visjes worden veel te klein gehouden of in ronde aquaria... (ik heb zelf sinds een paar jaar een bak met Endlervisjes en garnaaltjes waardoor ik veel ben gaan opzoeken en info heb verzameld, het gaat hier wel om een totaal andere vissoort, maar ik heb ondertussen geleerd dat de kleinste afwijking in waterwaardes etc kan zorgen voor sterfte of "het niet goed doen" van je bak, dus optimale omstandigheden zijn essentieel voor gezonde vissen te kunnen hebben).
Jouw vis (sluiervis/telescoopoog) is familie van de goudvis. Deze vissen staan erom bekend om goed te groeien en ook om voldoende plek nodig te hebben. Bovendien vervuilen ze hun bak enorm. Met hun grote ogen kunnen ze niet echt goed zien, maar wel goed ruiken (dus ze ruiken hun voedsel). Wat ze fijn vinden is voedsel van de bodem zoeken.
Ik weet dat een grotere bak niet zo handig is voor onderhoud etc, maar eigenlijk kan je gemakkelijk een grotere bak aanschaffen met een filtertje (hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten, kijk eens op marktplaats of tweedehands, daar staan vaak leuke bakken van 60L te koop met tal van accessoires!). Door het filtertje zal je veel minder de bak moeten verversen bovendien zorgt het voor wat circulatie van het water (= meer zuurstof in het water en betere plantengroei). En als je dat ziet zitten, kan je ook een klein stofzuigertje aanschaffen en de bodem van de bak daar eens regelmatig mee proper maken (zeker voor vervuilers, heel handig effe de "mest" en resten van de bodem zuigen

af en toe wat water wisselen (wekelijks de helft van de bak) en klaar => veel handiger dan de volledige bak verversen, iets wat overigens niet zo ideaal is voor vissen want de waterwaarden gaan dan erg schommelen).
Wat wel erg positief is, is dat ik waterplantjes zie

dat zijn echte plantjes toch?
Dus mijn idee: verbeter zijn levensomstandigheden, dan verbeter je sowieso zijn algemene gezondheid en grote kans dat het dan vanzelf wel beter wordt!
Veel succes
(ik hoop dat je mijn post niet verkeerd opneemt)