Al zolang ik me kan herinneren ben ik gefascineerd door krabben. In een aquarium een paar jaar geleden had ik ook een krab waar ik uren naar kon kijken. Zo leuk die pootjes en hoe hij zijn schaartjes gebruikte. Nu heb ik al jaren geen aquariums meer en begint het toch weer te kriebelen om wat te nemen.
De tri-color krab vind ik erg mooi. Ook een bak waarin hij gehouden moet worden vind ik prachtig, echt een klein habitat. Wat me trekt aan deze krab is dat deze echt zijn verzorger gaat herkennen en als hij je vertrouwt je zijn schild mag poetsen en hem uit een pincet kunt voeren. Ik ben me momenteel aan het inlezen over de verzorging die nodig is, de bak die nodig is, lampen/verwarming die nodig zijn etc. Over een kleine 5 weken ga ik een week op vakantie en het idee is dat ik er daarna een aan ga schaffen. Voor die tijd kan ik wellicht al wel ergens een mooie bak vinden en wat aan de inrichting doen. Ik deed met mijn aquarium ook veel aan 'aquascaping' en wil ook van deze bak iets moois proberen te maken.
Ik dacht het is wellicht leuk om een volg-topic te maken voor diegene die geïnteresseerd zijn.

Ohja, nog even een foto van een tri-color krab.