Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
romyloverrr schreef:Je kunt je afvragen in hoeverre echt verwilderde katten nog tam te maken zijn. Vaak toch een onbegonnen zaak ^^
CalipsoLover schreef:Steriliseren en castreren is helaas voor ons gewoon te duur om op eigen kost te nemen. Steriliseren kost hier tussen de 250 en de 300 euro... Casteren is iets van een 100 euro. Sorry maar dit is gewoon veels te duur om op eigen kost te nemen. In onze buurt heb je zoiets als de kattenopvang, daar worden katten geplaatst in een gast gezin en gecastreerd en gesteriliseerd tot er iemand een adopteert. De kattin staat er nu al ongeveer 1,5 maanden op de wachtlijst, en ja ze is terug zwanger... Als ze bevalt zou ze gelukkig wel sneller binnen kunnen in een gast gezin. Maar wie weet is dat ook nog 3 maanden en tegen dan is ze misschien terug zwanger. Bij ons zou er ook zoiets zijn als het castreren en steriliseren van de katten door kattenvangers maar ze zouden dan blijkbaar naar een asiel worden overgeplaatst...
Catnip schreef:Nog een poging: welke regio zit je? Ik kan je aan een aanspreekpunt helpen om de katten te castreren (en terug uit te zetten bij jou, als je dat wilt), maar dan moet ik wel een idee hebben van waar in België je zit.
Verder weet ik niet hoe je aan die prijzen komt, maar de kosten zijn (afhankelijk van de DA) 50-75 euro voor castratie, en 120-150 euro voor sterilisatie (of om correct te zijn - castratie bij een poes). Dit is inclusief nazorg en bij een poes ook een controlebezoek.
Mist schreef:CalipsoLover schreef:Steriliseren en castreren is helaas voor ons gewoon te duur om op eigen kost te nemen. Steriliseren kost hier tussen de 250 en de 300 euro... Casteren is iets van een 100 euro. Sorry maar dit is gewoon veels te duur om op eigen kost te nemen. In onze buurt heb je zoiets als de kattenopvang, daar worden katten geplaatst in een gast gezin en gecastreerd en gesteriliseerd tot er iemand een adopteert. De kattin staat er nu al ongeveer 1,5 maanden op de wachtlijst, en ja ze is terug zwanger... Als ze bevalt zou ze gelukkig wel sneller binnen kunnen in een gast gezin. Maar wie weet is dat ook nog 3 maanden en tegen dan is ze misschien terug zwanger. Bij ons zou er ook zoiets zijn als het castreren en steriliseren van de katten door kattenvangers maar ze zouden dan blijkbaar naar een asiel worden overgeplaatst...
sorry maar de kosten die je noemt zijn onzin. In Belgie liggen die een stuk lager dan in NL (ja, been there, done that, ook jarenlang vrijwilliger in belgisch asiel) zelfs i NL kost een "kattin"castreren geen 250 euro.
los van dat vind ik het goed dat je je ze aantrekt, maar wellicht bij een andere DA informeren. CAD (coordinatie antwerpse dierenasiels- misleidende naam omdat ze eigenlijk niets aan coordinatie doen) doen ook castratie/sterilisatie projecten met vangen een weer vrijlaten. Heb er zelf een van hun katten in huis (niet losgelaten omdat hij een aidskat is)
beatje schreef:Calipsolover de prijzen die jij noemt zijn voor een hond ,niet voor een kat of je moet een idioot dure DA hebben.Volgens mij zit er in gent een poezenboot neem daar anders contact mee open anders met http://www.hetdierenthuisje.be/ zit niet in jou regio maar kan je mischien wel de juiste adressen geven of verder helpen.