anaalklier kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

anaalklier kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:14

Gisteren kwamen we terug van vakantie en vandaag merkte ik een verdikking rond de anus van Klaaz. Die werd alsmaar dikker, dus er even naar gekeken. Inmiddels was het al een behoorlijke uitstulping met viezigheid, en toen ik er in kneep kwam er heel veel zwarte prut uit :oo
Ik heb nog nooit een verstopte anaalklier gezien, maar ik begreep meteen dat dit het was, dus verder uitgeknepen. Ik houd van dingen uitknijpen, pukkels, puisten, mee-eters en ook dit vond ik niet vervelend om te doen(ja echt heel raar, vergeef me), alleen die lucht!!!
Nja eniehow, er kwam op het laatst enkel nog een grijs bruine glimmende substantie uit en dat stopte. Maar inmiddels alweer twee keer nog gekeken en twee keer kwam er van dat prut uit, en zojuist enkel een soort wondvocht, beetje bruin rood doorzichtig.

Dus, hoe nu verder? Normaal slaapt Klaaz altijd bij ons in bed, maar je begrijpt dat ik dat vanavond niet zo zie zitten. Maar wanneer stopt zoiets? Sowieso als het morgen nog zo is, dan ga ik met hem naar de dierenarts.

Klaaz vind het knijpen zelf niet leuk, maar daarna leek hij ontzettend opgelucht. Hij bleef direct bij me in de buurt en was echt blij met me. Hij was direct daarna ook heel speels en heeft vols mij vlak daarna ook weer gepoept.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:20

Als het ontstoken is zal je denk wel antibiotica nodig hebben.
Even goed in de gaten houden of het nu vaker gebeurd.

Weet niet of dokter poll jaja altijd klopt maar daar was ook eens een kat.
Het kan gebeuren als je er echt wat aan laat doen dat 1 op de zoveel gevallen incontinent raakt.

Inderdaad niet in je bed nu haha ielll
Twijfel je kan je toch altijd morgen de dierenarts voor advies bellen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 14-08-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:21

Hmm klinkt heerlijk Jolien...ik ben (net als jij) gek van dingen uitknijpen.
Kijk jij ook van die uitknijp filmpjes op YouTube <<)

Anyway...ik hoop dat je kat snel opknapt. Of niet....zodat jij vaker kan uitknijpen :=

Anoniem

Re: anaalklier kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:24

Haha Yvje dat heb ik nog net niet :P Als ik dat bij andere zie vind ik t wel vies. Ik krijg wel altijd de kriebels als ik met iemand sta te praten met dikke mee-eters op zn neus ofzo :')

Ik hou t even in de smiezen idd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:32

Ik kan je er niet mee helpen, maar dat het stonk heeft de DA ons laatst ook erg voor gewaarschuwd, toen Poohma ze zelf leegspoot omdat ze in paniek weg (probeerde) de vliegen voor de DA.. Heel vervelend voor de DA en zijn assistente, konden ze daarna heel de behandelkamer schoonmaken, want het zat tot op de bovenkastjes van het ''keukentje'' en de muren.. :P

Je kan altijd de DA morgen even bellen voor advies natuurlijk..

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:32

Klaaz := leuke eigewijze naam voor een kat/hond?

Onze hond(genaamd muis) had er ook last van (soort vislucht erg vies)naar de dierenarts gebracht.die heeft het uitgeknepen..muis mocht weer mee naar huis,hoefde geen antibiotica niks.het rode komt waarschijnlijk gewoon van het knijpen..en btw:er zijn veel mensen gek op knijpen hoor :') ook velletjes plukken,als je verbrand ben door de zon kan heerlijk zijn :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:17

Klinkt alsof het onstoken is. Een grijze supstantie is op zich normaal, de rest niet. Denk dat even er naar laten kijken beter is. Vaak krijg je een AB kuur. Doe je niks dan is de kans groot dat ze gespoeld moeten worden onder narcose of verwijderd.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:37

Loes had dat laatst ook. Bij mij heeft de dierenarts het uitgeknepen. Was ze niet zo blij mee. Maar nu heeft ze nergens last meer van. Daar kwam geen rommel meer uit na de 'behandeling'.
Ik zou ook even afwachten tot morgen. Wie weet is het dan over en anders even naar de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:52

Ja als ik morgen twijfel ga ik sowieso even langs.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:54

Betje heeft er soms ook last van. Ze haat me als ik het schoonmaak (zelfs al knijp ik niet, dan rent ze gewoon heel hard weg), als ze schoon is, is ze er wel heel blij mee, maar een half jaar later is het dan toch weer nodig. Maar bij haar is schoon ook wel echt schoon, dat blijft niet pruttelen.

Ik zou er toch voor de zekerheid mee naar een dierenarts gaan.

Vraag me toch ook af of dat iets is dat bij nakies eerder voorkomt dan bij harige modellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:58

Geen idee, dit is de eerste keer dat Klaaz dit heeft.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 00:14

Ik benijd jullie niets, moet er niet aan denken. Brrrr.

Zou toch even naar de dierenarts gaan inderdaad. Voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:10

Vandaag nog een paar keer gecheckt, maar het is helemaal schoon. Blijf het wel in de gaten houden natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:04

Vanavond vond ie het minder leuk dat ik eraan zat, kwam ook ineens gele pus uit en toen ik door kneep, kwam er weer meer zooi uit. Dus morgen even langs de dierenarts met hem.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:16

En? Viel het mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:39

Ja was idd ontstoken maar niet ernstig. Nu ab erin, wat nog een uitdaging is. Want eerder kreeg ik de pilletjes er zo in door ze door natvoer te mengen, nu at meneer daar vrolijk omheen. :') dus dan maar met een beetje dwang, aangezien hij de kaas en ham waar ik het inrolde ook niey aanraakte.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:44

Achterdochtig type :D Fijn dat het meeviel!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:49

Joolien schreef:
Ja was idd ontstoken maar niet ernstig. Nu ab erin, wat nog een uitdaging is. Want eerder kreeg ik de pilletjes er zo in door ze door natvoer te mengen, nu at meneer daar vrolijk omheen. :') dus dan maar met een beetje dwang, aangezien hij de kaas en ham waar ik het inrolde ook niey aanraakte.

Pillenschieter als het niet wil. Werkt vaak snel en toch minder stress daardoor.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:18

Hoop dat je er nu geen last meer van krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:49

Nieuw probleem, Klaaz heeft diarree. En niet alleen op de bak, het loopt er gewoon langzaam uit. Net kon ik hem net op tijd opvangen toen er ineens wat uit kwam. Zn hele kont zat onder. Even afwachten, maar als t zo blijft, even de da bellen.
We hebben hem maar even onder de douche gezet, hopen dat het hier bij blijft -O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:29

Plotselinge anaalklier problemen kunnen soms duiden op een probleem in het spijsverteringsverhaal. Het kan gezien worden als een soort afvalbak. Maar kan ook een reactie zijn op de AB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:31

Wilawander schreef:
Plotselinge anaalklier problemen kunnen soms duiden op een probleem in het spijsverteringsverhaal. Het kan gezien worden als een soort afvalbak. Maar kan ook een reactie zijn op de AB

Ja ik gok op het laatste hoor, ik controler altijd wel zijn ontlasting, en daar is niks aan verandert. Ja nu diarree, maar ook niet tijdens zijn problemen met de anaalklieren. We zijn een week op vakantie geweest, denk dat stress mee heeft gespeeld.

Zojuist liep het er weer uit -O-

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:36

is ie die week dan alleen geweest ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:39

Nee hoor, er zijn mensen langs geweest en die hebben hem wel goed aandacht gegeven. Maar goed, hij is een aandachtsjunkie dus dat is natuurlijk nooit genoeg voor hem :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:40

Ik heb altijd AB met smaakje voor de katten , Boris vreet bijna mijn vingers erbij op :+

Wat rottig die diarree, kan idd reactie zijn op AB of toch wat anders