Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fotsy schreef:de heersende ziekte die vandaag velen onder ons zo bezighoudt is RHD2, de vaccins zijn helaas vrij duur, al kan ik je niet zeggen hoeveel ze kosten vermits de mijne besteld zijn door mijn DA en ik dus nog niet heb kunnen enten.
je zou ze dan natuurlijk het best ook inenten tegen RHD en mytomatose maar dat maakt het natuurlijk alleen maar duurder.
of het zin heeft, das een niet te beantwoorden vraag. De vraag is of jij het risico wil lopen je nijntjes te verliezen.
De ziekte wordt namelijk overgedragen via muggen en vliegen of wilde konijnen, de mens enz
Er is geen behandeling mogelijk en een groot deel gaat eraan dood.
ik begrijp natuurlijk dat dit voor jou heel moeilijk is maar zitten je nijntjes binnen dan is het risico denk ik al zwaar gereduceerd.
Eoweyn_x schreef:Zeker in laten enten! Een konijn wat niet ingeënt is en wat besmet raakt, gaat sowieso dood. Wanneer ze ingeënt zijn maken ze veel meer kans. Daarbij is de kans op besmetting erg groot. Ieder konijn loopt in principe risico.
Ik zou dan niet alleen vaccineren tegen RHD2, maar ook tegen RHD1 en myxomatose. Iedereen is in paniek door de RHD2 maar men vergeet dat RHD1 en myxo nog steeds meer slachtoffers maken...
Ik heb €25 betaald voor de Nobivac (vaccin RHD1 en myxomatose) en de eerste inenting voor de RHD2. (Cunipravac Variant)
De booster voor de RHD2, na 6 weken, kostte mij €18. Bedragen zijn per konijn, ik heb er 10.
De nobivac is een jaar werkzaam. De verschillende vaccins voor RHD2 een halfjaar. Het vaccin wat tot nu toe geregistreerd wordt of al staat, in Cunipravac variant. Deze bestaat uit 2 inentingen: de eerste en de booster na 6 weken. Dit vaccin is een halfjaar werkzaam.
Gaan ze niet overstag als je het zelf betaalt?
https://www.bunnybunch.nl/informatie/ca ... atose-vhs/
https://www.bunnybunch.nl/informatie/ca ... kte-RHD-2/
Esirene schreef:Doe het alstjeblieft! Ik had zelf 2 heeele lieve konijntjes, omdat er nooit wat voorkwam bij ook eerdere konijnen en in de omgeving vond ik het niet nodig ze te enten. Vorige zomer zijn ze beide overleden aan myxomatose..Het gaat nu dan wel niet om myxo, maar VHD is net zo klote.
Helemaal omdat ze buiten zitten hebben ze een grotere kans op besmetting.
Mijn konijntjes doe ik voortaan altijd entenBetter safe than sorry!
_Blacky_ schreef:Hier thuis altijd geent, alle konijnen zijn aan 1 van de ziektes overleden, Nu ik op mezelf woon gekozen om niet te enten en ze zijn bijna 4 en nog nooit zulke gezonde beestjes gehad, het risico is er natuurlijk altijd. maar ik heb geen spijt van mn keuze
paardjes131 schreef:morgen gaan wij inenten voor deze ziekte. 2,50 euro per konijn, het is volgensmij wel zinvol