Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_love12_

Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 17:56

Hallootjes!

Wij weten even geen raad meer en hopen dat iemand hier DE tip heeft.
Onze hond heeft vlooien en komt hier maar niet vanaf!
We hebben hem nu 2x gewassen met vlooienshampoo, 2 keer druppels gegeven, helemaal uitgepluisd met de hand, al z'n dekens etc gewassen (en ook de dekens die verder in huis liggen) en nu zag ik net weer zo'n monstertje over m heen lopen :(:)

Ga m zo denk ik maar weer wassen en uitpluizen (eerst even lezen of het zo snel wel weer mag.. :list: )

Vind het zo zielig en wordt er echt gek van! Hij bijt/krabt zichzelf letterlijk kapot..
De kat hebben we ook al gewassen en gedrupt en daar zien we niks meer bij

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:59

Wassen met afwasmiddel en bij de dierenarts een bravecto pil halen

En het huis inspuiten met anti-vlooienspray

Sonja_vR

Re: Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:01

Idd je huis ook sprayen met omgevingsspray
Vrijwel Onmisbaar

PalmeraJarig

Ik geef hier (warm klimaat en heb al vlooienplagen gehad waarbij niets hielp) de tablet Nexgard. Ik ben er zielsgelukkig mee. :)

In de bijsluiter staat 6 weken werkzaam, ik heb de laatste tablet 14 weken geleden gegeven en zie nog steeds geen vlo.

luuntje

Onze golden retriever heeft een vlooienallergie.
Bravecto pil van de dierenarts werkt prima.

Alles wassen en sprayen met speciaal anti-vlooienmiddel.
Ook de plinten, matten, bankhoezen.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:02

Zolang je je huis niet behandelt met omgevingspray, blijven de vlooien zich voortplanten. Dus die bij de DA halen, en ook druppels/pil vd DA. niet van een dierenwinkel

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:07

In de nacht vlooien vallen zetten. Schaaltje water met afwasmiddel en in het midden een theelichtje.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 18:09

Wij hebben ook een spray gebruikt door heel het huis. Alles bij de dierenarts vandaan.
Morgen eens op jacht naar zo'n pil!

En zal vannacht de vlooien val eens proberen! Waar moet ik die zetten? Bij zijn mand?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:51

Comfortis. Werkt in mijn ervaring beter dan Nexgard tegen vlooien. Binnen een dag ben je van alle vlooien af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:53

Seresto halsband halen, geheid een halfjaar vlo vrij :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:53

Seresto band. Ideaal werkt lang en is minder belastend voor lever. En nieren dan de bravecto

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:54

Of scalibor

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:17

bij de dierenarts kan je (welliswaar dure) pillen halen die werken ook voor de omgevingsvlooien en werken een half jaar.

IDEAAL! echt, nooit vlooien hier

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:19

genoeg tips om er vanaf te komen...maar om hem vlooienvrij te houden helpt biergist.1 pil per dag.
Ik heb 7 honden die hebben nooit vlooien,ze krijgen dagelijks een biergistpil.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:56

Omgevings spray gebruiken, in alten trekken en overal stofzuigen. Vogende dag weer hetzelfde.

De spray dood namelijk nooit alle levende beestjes en eitjes. Zodra er weer beweging in het huis is komen de eitjes uit en begint het verhaal weer van voren.

Ik heb vorig jaar het hele huis overdreven ingespoten, 1,5 uur later gestofzuigd, eind van de dag nogmaals ingespoten en weer gestofzuigd.
Beide keren de stofzuig zakken er meteen uitgehaald en dit heb ik 3 dagen achter elkaar gedaan.
De hond heb ik 1x gewassen en daarna speciale druppels gegeven en zoveel mogelijk in de tuin gelaten.

Het was een hels karwei maar na een aantal dagen was het weg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:07

Zowel bravecto als seresto werken erg goed. De vraag is of je liever een band (werkt 8-12 maanden) of een pil (werkt 3-8 maanden) wilt geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:10

Werkt zo een vlooienval echt? Ik ben zo dom geweest om een paar dagen (vlak na het inslapen van mijn meiden) de boerderij hond in huis te nemen voor gezelschap. Die zat dus compleet onder de vlooien :\ .
Ik ben al heel wat spuitbussen omgevingsspray verder, maar zit hier bijna 2 mnd. verder nog met jeuk en af en toe een vlo op mijn lijf. Gek wordt ik er van.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:16

Onze katten hebben vlooienbandjes van de DA die 8 maanden meegaan. Ze hadden echt last van vlooien en na een week was alles al weg. Ik zweer bij die bandjes. Die hebben ze volgens mij ook voor honden.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 20:43

Onze kat mag absoluut geen halsband om dus dat zal voor de kat niet werken (slechte ervaringen met een vorige kat met halsband..) maar de kat zie ik niks op, en anders kan ik met haar de strijd nog wel een keer aan gaan en haar wassen voor de zekerheid. M'n moeder en ik gaan morgen het huis nog een keer helemaal onder handen nemen en dierenarts contacten over die pil (weet niet of hij dit mag ivm een allergie van hem)
En anders wordt het een vlooienband

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:31

ohjajoh6 schreef:
Werkt zo een vlooienval echt? Ik ben zo dom geweest om een paar dagen (vlak na het inslapen van mijn meiden) de boerderij hond in huis te nemen voor gezelschap. Die zat dus compleet onder de vlooien :\ .
Ik ben al heel wat spuitbussen omgevingsspray verder, maar zit hier bijna 2 mnd. verder nog met jeuk en af en toe een vlo op mijn lijf. Gek wordt ik er van.

Ja werkt echt. Ik zet het sávonds neer met een die het 8 uur doet,
doe dat ongeveer een week.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:35

Veel stofzuigen ja! Omgevingsspray helpt maar het blijft altijd lastig omdat ze in de kleinste kiertjes gaan zitten. Dus opzuigen die krengen. }:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:35

Sonja_vR schreef:
Of scalibor

Een scalibor band werkt niet tegen vlooien.

Serestobanden werken zeer goed. Je huis behandelen met een omgevingsspray is echt een must. Pipetten op basis van imidachloprid vind ik ook goed werken tegen de vlooien.

Daarbij even de vraag wanneer was je je honden met anti-vlooienshampoo en wanneer geef je je de pipetten?

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:37

Bravecto pil geven is 3 maanden werkzaam tegen vlooien en daarnaast ontwormen.
Omgeving behandelen met omgevingsspray en daarnaast een pipetje onvlooingsmiddel van bijvoorbeeld advantage in de stofzuiger zak leegdrukken. Elke dag stofzuigen en op het moment dat je de vlooien opzuigt, worden ze ook gelijk gedood door het middel wat in de zak zit.
Ook kan je het beste alle kleedjes wassen op 60 graden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:19

annepaardoes schreef:
Sonja_vR schreef:
Of scalibor

Een scalibor band werkt niet tegen vlooien.
?

Op papier misschien niet maar ik heb bij gebruik van de band geen enkele vlo meer op de honden of in huis
En mijn moeder heeft een hond met vlooien allergie die zeker weten geheel vlo vrij blijft met die bandjes

Toen ik een jaar of drie terug voor het eerst een scalibor bandje kocht was hij ook nog wel tegen vlooien volgens de fabrikant

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:22

vlokill pil erin, opsluiten in kleine ruimte, volledige huis stofzuigen, dweilen en insprayen met omgevingsspray(plinten,alles van stof of textiel indien het niet in de kookwas kan). Alle riemen,dekentjes, kleedjes etc van de hond in de kookwas. Huis goed luchten, hond behandelen met een goede spot-on oplossing én goed ontwormen(vlooien en wormen houden elkaar in stand). Deze behandeling na 3/4 weken herhalen. Kat dezelfde behandeling geven. Succes verzekerd.