Hondenpoep probleem.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Hondenpoep probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 14:34

Oké, ik zit hier met een toch wel lastig praktisch probleempje.

We hebben hier 2 oppashonden en ja, die poepen natuurlijk.
De 2 jarige is geen probleem, die doet het netjes op het hondenveldje waar ik het zo met een zakje oppak en in de prullenbak bij het veld deponeer.

De oudere hond is echter 12 en red het niet meer zo ver.
Die gaat vaak op de stoep of straat vlak voor het huis zitten.

Nu wonen wij op 1 hoog en hebben dus geen buitenkliko.
Alleen een prullenbak in huis waarvan de zak 1x in de week naar de vuilstort wordt gebracht. (hebben een ondergrondse container hier met pasje maar dat is bijna 2x zo duur per zak dan de stort)
Ik zit er eerlijk gezegd echt niet op te wachten om tot het eind van de week een hele berg hondenstront in m'n prullenbak in huis te hebben.

De dichtstbijzijnde 'openbare' prullenbak is bij het hondenveld en dat is ruim 10 minuten lopen vanaf hier. Dat red de oude echt niet meer.
En ik zie mezelf nou ook niet echt met een zak hondenpoep door het dorp sjokken als ik met de jongste naar het veld loop. :P

Meer mensen in een appartement die tegen dit praktische probleem aanlopen?
En wat doen jullie in dat geval met de poep?

XxDiandraxX

Re: Hondenpoep probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:37

Gewoon in een zakje doen en dat op het veldje in de prullebak gooien. Ik persoonlijk zie daar het "probleem" niet van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:38

oude hond eerst en hondenpoepzakje toch meenemen op ronde twee met de jongere hond naar het veldje.

andere optie is er niet.. of geld vragen voor het oppassen en dat geld gebruiken om een pasje te huren voor de container.. die kosten zijn niet heel hoog, dus verspreid per maand, is het dus een symbolisch bedrag bijna om op de honden te passen?

optie 3
oudere hond haalt het hondenveldje niet fysiek? of haalt het hondenveldje niet zonder te poepen?
in het laatste geval geen enkel probleem. Iets eerder eruit en stevig doorstappen.. een hond heeft even tijd nodig om te gaan zitten.. geef je die niet, dan kan hij het veldje prima halen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 31-07-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:38

In een zakje bij de deur en dat meenemen als je naar het hondenveldje gaat?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 14:42

pasje voor de container hebben we hier standaard liggen.
Je betaald per keer dat je de container gebruikt, dus die ga ik niet elke keer voor een zakje poep openmaken. :P Wordt een duur geintje dan haha.

Lijkt inderdaad dat de zooi meezeulen naar het veld toch de enige optie is dan. :\

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:44

Het is maar waar je een probleem van maakt. Ik loop soms wel een kwartier met een zak stront voordat ik een prullenbak tegen kom. Lekker meenemen naar het hondenveldje als je de jongste uitlaat en daar in de prullenbak gooien. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er in de wijk niet ergens nog een prullenbak staat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:47

Carr_friesje schreef:
Je betaald per keer dat je de container gebruikt, dus die ga ik niet elke keer voor een zakje poep openmaken. :P Wordt een duur geintje dan haha.

Lijkt inderdaad dat de zooi meezeulen naar het veld toch de enige optie is dan. :\

wat een raar systeem..dan zou ik allang een deal met 7 van mijn buren hebben gesloten.
s avonds, vaste tijd, doet 1 iemand de container open en iedereen gooit er tegelijk zijn afval in..
hoef je maar 1x per week te betalen en dat zakje poep kan dan ook meteen s avonds mee als je het vervelend vind om het mee te nemen naar het veldje (vind ik dat persoonlijk minder vervelend dan een zakje de hele dag in de gang te laten liggen :') )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:47

elenaMM77 schreef:
oude hond eerst en hondenpoepzakje toch meenemen op ronde twee met de jongere hond naar het veldje.

andere optie is er niet.. of geld vragen voor het oppassen en dat geld gebruiken om een pasje te huren voor de container.. die kosten zijn niet heel hoog, dus verspreid per maand, is het dus een symbolisch bedrag bijna om op de honden te passen?

optie 3
oudere hond haalt het hondenveldje niet fysiek? of haalt het hondenveldje niet zonder te poepen?
in het laatste geval geen enkel probleem. Iets eerder eruit en stevig doorstappen.. een hond heeft even tijd nodig om te gaan zitten.. geef je die niet, dan kan hij het veldje prima halen.

Bij optie 3 hoeft het eerste geval ook geen probleem te zijn; hier in de wijk was een gezin met een jonge en een oude hond. De oude hond ging achterin de fietskar, de jonge hond naast de fiets. Naar het hondenveldje, daar uitlaten en dan weer terug naar huis. Als de oude hond moe was, ging hij zelf naast de fietskar liggen wachten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:49

lol, is een fietskar niet duurder dan 100 keer de container openen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:57

Ik loop dus wel die 10 minuten met de drol door het dorp :+ .
Dat, of ik neem een schepje mee en kieper het in de dichtsbijzijnde openbare begroeiing.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:58

elenaMM77 schreef:
lol, is een fietskar niet duurder dan 100 keer de container openen?

Als je 'm nieuw moet kopen vast, maar deze mensen hadden 'm nog van toen de kinderen te klein waren om zelf te fietsen :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 15:01

elenaMM77 schreef:
Carr_friesje schreef:

wat een raar systeem..dan zou ik allang een deal met 7 van mijn buren hebben gesloten.
s avonds, vaste tijd, doet 1 iemand de container open en iedereen gooit er tegelijk zijn afval in..
hoef je maar 1x per week te betalen en dat zakje poep kan dan ook meteen s avonds mee als je het vervelend vind om het mee te nemen naar het veldje (vind ik dat persoonlijk minder vervelend dan een zakje de hele dag in de gang te laten liggen :') )

Slim idee maar werkt helaas niet :')
't is een soort schuifcontainer. (beetje 't zelfde idee als die maandverbandprullenbakjes)
Als je hem openmaakt schuift er een luik over het gat waardoor er 1 vuilniszak in past, en als je de deksel dichtdoet gaat dat luik weg waardoor de zak in de container valt. :P

Oudere hond haalt het hondenveldje fysiek niet.
's avonds als het flink afgekoeld is komt het wel eens voor dat ze wat verder kan maar normaal gezien is het alleen even snel eruit om de behoeftes te doen.

poep meenemen naar het veldje zou op zich prima kunnen, alleen waar laat ik het in de tussentijd. :P
Heb het nu maar even in een zakje op het balkon gegooid.
Ik ga trouwens ook niet elke keer met de jongste naar het veldje.
Vaak ga ik de dijk op of even langs de groenstrook hier. Dus dan zou het hier nog een dag/2 dagen liggen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:16

Sorry ts maar ik zie het probleem echt niet...

De oude hond poept op straat, jij ruimt het op met een zakje, loopt met de honden naar het veldje en gooit het daar weg.

Wat is precies het probleem?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 15:54

Yenni schreef:
Sorry ts maar ik zie het probleem echt niet...

De oude hond poept op straat, jij ruimt het op met een zakje, loopt met de honden naar het veldje en gooit het daar weg.

Wat is precies het probleem?

Carr_friesje schreef:
Oudere hond haalt het hondenveldje fysiek niet.

Ik ga trouwens ook niet elke keer met de jongste naar het veldje.
Vaak ga ik de dijk op of even langs de groenstrook hier. Dus dan zou het hier nog een dag/2 dagen liggen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:57

tja, wc papiertje mee en door de WC spoelen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:00

dat zou ik dan weer niet zien zitten Danzz,

want wc papier onttrekt vocht aan de drol, dus dat gaat kapot..
betekent dat je er een zakje omheen moet doen.
en dat zakje gaat stinken, met of zonder drol... zit je dus nog steeds met een zakje waarin poep gezeten heeft.. dan kun je net zo goed de drol in het zakje doen denk ik.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:07

Ipv zakje, emmertje en schepje mee en emmertje in de wc legen...

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:30

Ik zeg: emmer met deksel regelen. Die zet je op het balkon. Alle zakjes daar in tot je naar het veld loopt.
Loop je alleen af en toe met je emmer naar daar om die te legen. .. Maar neem je er een formaat mayonaise-emmer is dat niet zo'n probleem lijkt me.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:56

elenaMM77 schreef:
dat zou ik dan weer niet zien zitten Danzz,

want wc papier onttrekt vocht aan de drol, dus dat gaat kapot..
betekent dat je er een zakje omheen moet doen.
en dat zakje gaat stinken, met of zonder drol... zit je dus nog steeds met een zakje waarin poep gezeten heeft.. dan kun je net zo goed de drol in het zakje doen denk ik.

simpel wegwerphandschoenen kopen die kun je dan weer gewoon in de vuilnisbak gooien...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:05

zit je met stinkende wegwerphandschoentjes, zelfde probleem als met het zakje ;)..

optie met het emmertje vind ik dan handiger.. die kun je thuis weer gewoon schoenmaken.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:33

assie schreef:
Ik loop dus wel die 10 minuten met de drol door het dorp :+ .
Dat, of ik neem een schepje mee en kieper het in de dichtsbijzijnde openbare begroeiing.

Dit vind ik inderdaad ook nog wel een goede! :D

Nogmaals, ik maak er geen groot probleem van.. :P
Ik vroeg me alleen af hoe andere appartementbewoners zonder buitenkliko dit deden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:49

Of je spoelt het thuis door de wc ;)
Of je nou je eigen drol of een hondendrol doorspoelt, stront is stront :')
Voor babyluiers kun je geurende zakjes kopen, die zijn heel goedkoop, misschien een oplossing.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:52

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:13

Ik knoopte het zakje dicht en had een bakje op mijn balkon staan. Als ik mijn wekelijkse vuil ging weggooien dan pakte ik dat bakje ook mee.

2 pups 7 hoog. Ik had grasmatten op mijn (5m2) balkon liggen. Het was zeker in het begin echt veiliger om ze daar wat te laten doen en daarna uit te laten dan 2-4 minuten bezig te zijn om naar beneden te komen (en dan nog 3-4 minuten te lopen naar het gras), minder kans op ongelukken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:18

Iedere drol in een zakje met een knoop erin (= dus stank dicht). Dan op je balkon een speciale drollen emmer waar je een vuilniszak in doet, alle poepzakjes daarin. Een keer in de week vuilniszak dicht doen, knoop erin en in de kliko/vuilnisbak/vuilnis man, verzin het maar.

Nee, niet IN de vuilnisman. Dat is smerig :D