Het begon 2 of 3 maanden geleden met 1 dode kikker, paar dagen later een levende en ze heeft ook behoorlijk zitten hengelen in de vijver van de buurman. Al deze vissen waren verzwakt door overstroming door vele regen. Ze heeft er toen ongeveer 15 versleept vanuit de vijver.

Later kregen we een dode muis op de deurmat bij het kattenluik. Toen 2 tegelijk, weer een kikker in de tuin etc.
Wegens de warmte staat de voor en achterdeur open en zie ik haar nu dagelijks met een levende muis rennen door huis. Ze brengt ze via de voordeur naar de achtertuin of andersom.
Ze laat de muizen los in huis en gaat er bij liggen kijken. Beest maakt een hoop lawaai en inmiddels doet de hond ook mee, dan probeer ik muisje buiten te krijgen, levend en kat binnen te houden maar uit eindelijk overleven ze het niet

Net, een uur geleden werd ik wakker door muis en kat. Ze had een muis mee naar boven genomen... Levend... Bah.
Ik had ergens zien staan dat ik een dode muis in huis moet laten liggen dat ze er dan mee stopt het mee naar huis te nemen. Dit heb ik gedaan maar intussen zijn er alweer 2 nieuwe bij gekomen.
Bandje helpt ook niet, ze vangt met belletje ook de muizen. En ik hoorde haar ineens rare geluiden maken alsof ze last van keel had en zag dat ze bandje kwijt was, denk blijven hangen en daar last van gekregen.
Ik snap best dat katten af en toe wat vangen, maar 2x per dag minimaal 1 dagelijks? En soms dus 3? Is dat niet wat overdreven?
De kat is 1 jaar en 1 maand en loopt een half jaar al buiten, daarvoor liep ze ook al in de tuin (vanaf dat ik haar heb) als kitten ging ze de tuin niet uit. Ze is dus gewend buiten te zijn en ze wordt ook echt heel naar van binnen houden. Dat heb ik in maart 10 dagen moeten doen wegens steralisatie en dat was een ramp

Nu wil ik sowieso het luik s nachts dicht gaan doen om te voorkomen dat ze met iets thuis komt terwijl ik slaap en zij besluit het cadeau te doen in bed, maar hoe verder?
Het is zonde van de muizen en ik ben niet blij.
Iemand een tip?