Ik ben van het paard afgestapt en in de struikjes gaan kijken... Daar vond ik een heel klein zwart poesje! Ze kwam al miauwend naar me toe lopen en ik kon haar zo oppakken

Hij/zij zat onder de viezigheid en het was duidelijk dat er niet meer voor gezorgd werd...

Zo'n beestje kun je niet laten zitten, dus mocht hij mee het paard op en naar huis (zonder cap!

Eenmaal thuis hebben we meteen kittenmelk, kittenbrokjes en ontwormingspilletjes gehaald bij de boerenbond.
De kittenmelk ging er goed in!!!
Daarna mocht hij/zij even goed bijkomen in een oude doos

Ondertussen ook een berichtje op facebook geplaatst over het poesje. Al gauw mocht ik ergens kittenvoer op komen halen en zelfs een oude kleine kattenbench! Superlief van zulke mensen!!!
De kitten slaapt nu in een doos en kan verder spelen in een ruime paardenstal

Maar het is natuurlijk niet allemaal rozengeur en maneschijn...
De kitten is sinds gisterochtend bij ons, maar heeft nog niet gepoept...
Ook lijkt ze echt wormen te hebben en staat haar anus wijd open...
Voor de wormen hebben we wormenpilletjes gehaald bij de boerenbond.
Een half pilletje is nodig voor een kat van 500 - 1000 gram. De kitten in kwestie is echter nog geen 300 gram. We hebben er vanavond dus voor gekozen om haar ongeveer een kwart tabletje te geven.
Om het poepen te stimuleren wrijven we over het buikje en over de anus. We hebben ook een beetje vaseline bij/in de anus gesmeerd om het poepen op te wekken. De kitten gaat soms in een houding zitten en probeert te poepen, maar er komt niets uit. Zou te maken kunnen hebben met de wormen natuurlijk, en ook dat ze wellicht enkele dagen niets gegeten heeft.
Verder lijkt de kitten er goed aan.
Eet/drinkt voldoende kittenmelk en is actief (soms nog wat wankel). Wisselt "spelen" af met slapen

Als meneer/mevrouw morgenvroeg nog niet gepoept heeft, ga ik sowieso contact opnemen met de DA.
Maar ik dacht, misschien heeft Bokt nog wat tips?