Wij hebben drie honden thuis; één grote hond van 7(reu), één grote pup van 6 maanden(teefje) en één kleine hond van bijna 2 (teefje).
Voorheen ging het altijd heel goed tussen de hond van 7 en van 2, nooit problemen mee gehad en heel sociaal naar elkaar en naar andere honden/mensen toe. Nu is er een paar maandjes terug een nieuwe pup bij gekomen (zelfde ras als de 'oudere' hond van 7) en in het begin ging het hartstikke goed. Honden konden leuk met elkaar overweg en er werd vollop gespeeld tussen de twee jarige en de pup. Ik weet dus niet wat er nou eigenlijk voor heeft gezorgd dat dit gedrag veranderd is.. De pup springt namelijk soms opeens bovenop de kleine hond en grijpt dan vollop naar de keel. Gelukkig is er nog nooit iets ernstigs gebeurt tot vandaag het weer gebeurde en de kleine hond mank begon te lopen hierna

Dit is nu een stuk of 6 keer gebeurd dus zijn we maar gaan zoeken naar de aanleiding en hebben deze dan ook gevonden. Er zijn een aantal aanleidingen:
-Tijdens het eten geven: pup heeft haar voer als eerst op en wilt dan het voer van de kleine hond pakken door de kleine hond te verdrijven (naar de keel grijpen dus). Dit hebben we al verholpen door de voerbakken verder van elkaar af te zetten en de pup als laatst eten te geven waardoor ze allemaal tegelijk hun eten op hebben, niks om over te vechten dus.
-Wanneer de kleine hond een speeltje heeft gevonden die de pup wel leuk vind: nog geen oplossing voor gevonden helaas.. We lopen elke dag in het bos met de honden en het komt dan wel eens voor dat er eentje een verloren tennisbal vindt. Wanneer de kleine hond dit gevonden heeft gaat er een knopje om bij de pup want die wilt opeens alleen maar die bal hebben en dit kan dus leiden op happen naar de keel. Dit gaat helaas zo snel dat voorkomen en bal afpakken niet eens mogelijk is.
-Wanneer de jonge hond en de pup spelen: ze kunnen heel leuk met elkaar spelen en dat kan voor dagen goed gaan. Ze hebben altijd dikke pret met elkaar maar soms slaat het gewoon om, uit het niets.. de pup grijpt uit het niks weer naar de keel van de kleine hond.
Tja wat moet je hier nou mee? soms gebeurt het uit het niets en soms kan je er gewoon bijna niks aan doen..
Wat is dit nou? is dit dominantie vanuit de pup? rangorde bepalen? en wat doe je hier nou eigenlijk aan?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen