Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Anders heel drastisch wat vroeger veel gedaan werd, alleen lastiger met warm weer al zou het s nachts kunnen. In een zak of grote sloop aan de waslijn buiten hangen. Door gebrek aan harde ondergrond en het wiebelen aan de lijn wil dat als laatste mogelijheid wel helpen
Hier gaan ze in een strafren, alleen zand, bakje eten en water en daar laat ik ze net zo lang zitten tot ze broeds af zijn. Langste periode 2 weken volhouden. Dame was ook al ruim 2 maanden broeds en graat mager
criollo_yess schreef:Als er 1 hier hardnekkig broeds is, zet ik ze een aantal dagen in een bench op de roosterbodem. De bench plaats ik dan op een paar latjes of bakstenen, zodat er lucht onderdoor kan. Hierdoor koelt de kont af en worden ze broeds-af. De bench staat dan in het overdekte gedeelte van de ren, zodat de hen nog wel contact heeft met haar ren-genoten, maar beschut is als het slecht weer is en veilig voor roofdieren. Uiteraard krijgt ze ook water en voer in de bench. Meestal is 1 of 2 dagen genoeg.