Hond thuis laten inslapen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Hond thuis laten inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 09:49

Wie heeft ervaring met het thuis laten inslapen van huisdier?

Heb je je eigen dierenarts benaderd of via internet een dierenarts gevonden.

En hoe was deze ervaring in vergelijking met laten inslapen bij de dierenarts in de praktijk.

Anoniem

Re: Hond thuis laten inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:52

Hier kwam de vaste veearts aan huis. Eenmaal ingeslapen nam deze dan het lijkje mee naar huis voor verdere verwerking.

MarrieLeen

Wij konden bij mijn ouders thuis de hond thuis in laten slapen, gewoon door onze eigen dierenarts.

Echter hebben wij ervoor gekozen om het gewoon bij de dierenarts te doen, zodat je achteraf niet met een dode hond hoeft te slepen. Verschilt ook nog wel met de grootte van de hond natuurlijk, wij hadden een herder van 35 kilo.

Voor de hond zal het weinig verschil maken, tenzij het beestje er echt een hekel aan heeft om naar de DA te gaan.

belle_boef

Jaren geleden hebben wij onze eigen DA thuis gehad. Geen probleem, zo geregeld. Heel rustig en vredig met de andere hond en puppies er bij. Alle tijd om afscheid te nemen. Deze is in de tuin terecht gekomen. Gelukkig geen ervaring met inslapen in de praktijk. Wel een hond die daar zelf is overleden. Dat was heel tragisch maar te verwachten. Super steun aan de DA gehad toen. Wij hebben de hond toen meegenomen voor onze eigen verwerking, was nogal een traumatische gebeurtenis. Volgende dag laten cremeren.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 19-07-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:53

Ik heb het al laten doen en ik vind het veel "prettiger" dan in een praktijk. Bij mij is het altijd mijn eigen dierenarts geweest. Ik breng mijn huisdieren toch zelf naar het crematorium dus er is geen extra stress of gesleur.

joyce83

De vorige hond hebben we thuis laten inslapen. De honden daarvoor allemaal op de kliniek.

De reden dat deze thuis ingeslapen werd is omdat ze het niet prettig vond op de kliniek, raakte daarvan in de stress en ik wilde niet dat ze dit nu nog moest mee maken. Ze had nierproblemen en een tumor. Op een dag kon ze niet meer staan, hoofd stond scheef en dat in combinatie met de rest besloten om te laten inslapen.

Dierenarts gebeld dat we haar thuis in wilden laten slapen en afspraak gemaakt hoe laat ze langs zou komen. Inslapen thuis was prettig met rust. Echter je moet goed nadenken wat je daarna wil. Wij hebben haar daarna zelf naar de dierenarts gebracht (weet niet of dierenarts ze zelf mee kan nemen?) dus je moet een dood dier zelf verplaatsen en in de auto hebben. Ook kun je laten ophalen door crematorium.

Inslapen op de kliniek ging ook bij allen rustig. Echter je neemt daar da afscheid als ze overleden zijn en de rest regelt de dierenarts.

mysa
correspondent/vertaler

Wij hebben meerdere honden thuis laten inslapen. Door onze eigen dierenarts. Wij vonden het veel fijner dan met het dier naar de praktijk te moeten. Wat toch altijd wel wat stress oplevert. De meeste honden lagen gewoon op hun kussen of naast mij/op schoot op de bank. Ook toen de kinderen kleiner waren, was het voor hen de minst nare manier. Katten altijd op schoot of op de bank. (het lijkt of we aan de lopende band dieren laten inslapen, maar we hebben er nu eenmaal altijd wel een stuk of vier/vijf en ook vaak wat ouder gekregen.)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:06

De hond is panisch bij de dierenarts. Zal mij niks verbazen als de hond van de stress al het loodje zal leggen. Geen fijne optie dus.
Verder nog niet nagedacht over daarna ook de dierenarts nog niet benaderd of het überhaupt kan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:09

De hond van mijn vader is thuis in geslapen, beestje was blind geboren en altijd enorm zenuwachtig gebleven bij de dierenarts. Het hele gezin was er bij en de lieve schat is rustig ingeslapen :)

Hebben gewoon de eigen Da benaderd.

Edit: DA heeft de hond ook meegenomen :j
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 19-07-16 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:10

de honden worden zolang het maar kan in huis ingeslapen,toen wij 10 jaar geleden bij onze huidige DA terecht kwamen heb ik meteen gevraagd of ze ook aan huis lieten inslapen,en dat deden ze evenzo als gewone huisbezoeken ( puppen zijn bv ook aan huis geent en gechipt)

er zijn wel wat honden van ons op de praktijk ingeslapen,1 was een dag onder narcose gehouden omdat hij steeds epileptische aanvallen kreeg,steeds als ze hem wakker maakte ging hij meteen in een aanval,dus daar zijn we heen gereden en hebben hem waar we bij waren in laten slapen,en 2 pupjes zijn daar ingeslapen,voor de rest alles hier in huis..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

Ik heb het nog nooit gedaan, de honden die ik heb zijn mijn eerste honden dus ik heb het nog niet meegemaakt dat een hond overleden is.
Maar ik weet dat het bij mijn dierenarts wel kan en ik had ook al besloten dit thuis te laten doen.
Het zal wel duurder zijn, maar dat kan me niet schelen.

Ik heb 2 honden waarvan de oudste al 15 jaar is dus met een hondje die al zo oud is denk je daar wel over na. :)
Hij is altijd doodsbenauwd bij de dierenarts en als het maar enigszins mogelijk is blijft hij gewoon in zijn veilige huis als het zover is.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 19-07-16 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:11

Ik heb een paar weken geleden mijn kat onverwachts in moeten laten slapen en wou dat dit thuis gebeurde. Dus heb ik 10 dierenartsen in de buurt opgebeld met de vraag of ze tijd hadden om haar thuis in te laten slapen. Maar omdat het op zulk kort termijn was had niemand tijd, behalve 1tje. Die is toen meteen gekomen en heeft haar vredig thuis in mijn armen ingeslapen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:15

Wij hebben onze hond ook thuis in laten slapen. Zo konden de andere honden afscheid nemen en aangezien hij niet graag mee ging naar de dierenarts kon hij zo in zijn eigen omgeving in alle rust worden ingeslapen. Had het niet anders willen doen.
Hij is gewoon op zijn bank ingeslapen en het was echt mooi. Daarna hebben de andere honden nog een half uur ongeveer afscheid kunnen nemen en hebben wij hem zelf naar de dierenarts gebracht. Toen wij hem in de auto legde sprong onze andere hond er nog bij als laatste afscheid en dat heeft hem echt heel goed gedaan. De tijd die ze hebben gehad om afscheid te nemen in hun eigen vertrouwde omgeving.

Ik kan mij trouwens niet eens voorstellen dat de DA dat niet zou willen doen. Als ze naar je paard moeten dan moeten ze ook aan huis komen dus of ze nu voor een hond of paard komen maakt toch geen verschil? Als er iets met de hond is bellen wij hem ook vaak of hij even langs wil komen als hij in de buurt is en dat gebeurd dan ook gewoon.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:18

Wij hebben de kat thuis in laten slapen. Volgens mij de dag ervoor gebeld dat het echt niet meer ging en op vrijdag of zaterdagochtend stond de dierenarts op de stoep :). Ging heel soepel, dierenarts heeft ons alles uitgelegd, samen de kat nog een laatste aai gegeven. Vervolgens heeft ze nog geholpen haar in een doosje te leggen om te begraven (hebben we wel in eigen tuin gedaan).
Vond het echt heel erg prettige ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:20

Wij hebben onze hond vorig jaar thuis in laten slapen. Hij was al oud en was bang als hij in de kliniek van de dierenarts kwam. Onze eigen dierenarts kwam aan huis, hij heeft op verzoek de hond na het inslapen ook meegenomen naar de kliniek, omdat wij het niet fijn vonden om zijn lijk nog in huis te hebben tot het crematorium kwam. Wij hebben expliciet gevraagd om zijn 'vaste' arts om hem een beetje rustig te houden. Uiteindelijk kostte het wel iets meer dan op de kliniek, maar voor die paar tientjes vonden we dit een fijnere en waardigere afsluiting voor hem. Wij zijn blij dat wij het zo hebben gedaan, het was heel mooi, de dierenarts nam er alle tijd voor.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:20

Wij laten ze altijd thuis inslapen. Ook ivm afscheid nemen van de andere honden (hechte roedel). Dit ook omdat het vertrouwt is en iedereen erbij is. Onze eigen DA komt dan gewoon.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:29

Hier ook onze hond thuis laten inslapen. Ze was altijd harstikke benauwd van de dierenarts. Ze wist het ook altijd meteen als we heen gingen, dan stond ze voor de auto al te bibberen ...

En zo is ze du sin alle rust in haar eigen mand, thuis ingeslapen. Mijn vader heeft haar daarna in de tuin begraven.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:33

De onze zou thuis worden ingeslapen, maar net voordat de eigen dierenarts zou komen is hij zelf gegaan. We hebben zijn lichaam thuis gehouden en hij is toen de volgende dag gecremeerd. Het is werkelijk allemaal heel netjes gegaan en we hebben ook heel veel steun van de dierenarts en het crematorium gehad.

We hebben een van onze konijntjes heel vroeger wel op de praktijk laten inslapen, maar als de konijntjes die we nu hebben ooit ingeslapen moeten worden, dan zou ik dat toch ook wel heel graag thuis laten doen. De ene vindt de dierenarts best gezellig, maar de andere wordt er heel erg nerveus van.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:37

Wij laten de honden als het even kan ook thuis inslapen. Onze Rottweilerreu was niet gewend om van het erf af te gaan, die hebben we thuis in laten slapen en het oude hondje van mijn schoonouders ook. Onze Rottweilerteef is met spoed naar de dierenarts gebracht ivm vermoeden gesprongen milttumor en is ter plekke in de auto ingeslapen. Onze huidige hond is pas 3 maar wil ik tegen die tijd ook thuis laten inslapen. De huisdieren worden hier allemaal thuis begraven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:37

Ik heb het op de kliniek laten doen, waar we ook alle tijd kregen om afscheid te nemen.
De honden thuis reageerden niet anders ofzo, ze was er gewoon niet.

Ze zullen het ook wel thuis doen, maar dan moet je er idd zelf nog wat mee.
In de kliniek vroegen ze ook nog of ik haar mee wilde nemen, maar zou zo snel niet weten wat ik er mee moet. Het is hier maar afwachten of je diep genoeg de grond in komt enzo als ik iets zou willen begraven.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:41

Onze dieren vinden het geen straf om naar de dierenarts te gaan dus zijn ze daar ingeslapen, we brengen ze dan door naar het crematorium. Mijn kat heb ik mee naar huis genomen zodat ze nog afscheid konden nemen maar ze keken niet eens, kennelijk merkte ze al dat hij ziek was en viel hij al buiten de groep..

Als je dier het niet prettig vind, of auto rijden met veel stress ervaart vraag je gewoon je da om thuis te komen. Ken er eigenlijk geen 1 die dat niet wilt doen, je moet het alleen even plannen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:44

Geen hond, wel een kat thuis in laten slapen, ging rustig en fijn.
Denk dat als je de da belt deze wel komt hiervoor.
Mocht je de hond willen laten cremeren maar zou die te groot zijn om zelf te vervoeren,ik weet dat hier in de regio de dierenambulance dit soort ritten doet.
je zou de dierenambulance in jouw regio kunnen contacten of zij dit doen en wat de kosten zijn.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:49

Wij hebben de hond ook thuis laten inslapen ,ook omdat ze bang was bij de dierenarts .Ging allemaal heel rustig en de hond was op zijn gemak .De volgende dag hebben we haar zelf naar het crematorium gebracht ,waar we ook nog afscheid konden nemen .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:52

Wij hebben onze hond een maand geleden thuis laten inslapen, door onze eigen dierenarts.
's Ochtends waren we in de kliniek waar we de knoop doorhakten om hem in te laten slapen. Omdat zijn poot ieder moment kon breken door een bottumor wilden we geen dag langer wachten. We hebben Renzo mee naar huis genomen zodat familieleden langs konden komen om afscheid te nemen. Toen bekend was hoe laat iedereen er kon zijn hebben we de kliniek gebeld om een tijdstip af te spreken waarop ze kwamen. Diezelfde middag zijn ze nog langsgekomen. Om 11:30 liepen we met Renzo de kliniek uit en om 16:00 waren ze bij ons thuis. Voor Renzo had het weinig uitgemaakt of het in de kliniek was gebeurd of thuis, hij vond een bezoek aan de dierenarts altijd een geweldig uitje. Maar zo hebben we toch nog even de tijd gehad om afscheid te nemen en het voelde goed om het thuis te kunnen doen. Het inslapen ging allemaal heel rustig en er werd uitgebreid de tijd genomen.
Ook heeft de kliniek voor ons een afspraak gemaakt met het crematorium om hem na het inslapen op te komen halen. Een uurtje na het inslapen is Renzo opgehaald.
Zijn as hebben we een week later opgehaald in de kliniek, alles was perfect geregeld.
Het enige wat wij uiteindelijk hebben hoeven doen was het moment van inslapen afspreken met de kliniek en onze voorkeuren voor de crematie doorgeven aan het crematorium, de rest was allemaal keurig geregeld. Toch heel fijn, want op zo'n moment heb je wel iets anders aan je hoofd.

Even een praktische kanttekening: houd er wel rekening mee dat je wel meer betaalt wanneer ze aan huis komen. Bij ons kwam een arts en een assistent en dat kostte ons €75 extra. Ook het thuis ophalen door het crematorium hebben we €35 extra voor betaald. Voor ons was dit geen enkel probleem, maar mocht je deze financiële ruimte niet vanzelfsprekend hebben, dan is dit wellicht iets om rekening mee te houden.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 19-07-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:54

Wij hebben onze vorige hond ook thuis in laten slapen, echt super fijn. Het is natuurlijk nooit leuk maar op deze manier veel rustiger dan bij de dierenarts zelf. Ik denk dat wij het niet meer anders zullen doen.

Wel hebben wij voor de praktische kant een waterdichte mand gebruikt, wil je niet over nadenken maar ze zullen altijd wat laten lopen. Wij hebben haar hierna in deze mand naar het crematorium gebracht.