Pup gebeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Pup gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:42

Ben razend ...

Ik loop voor het eerst met mijn pup een wat groter rondje. Ik loop dagelijks meerdere keren per dag langs dat huis, soms loopt hun hond even buiten. Levensgevaarlijk aan een drukke weg maar goed. Vandaag liep ik er voor het eerst langs met mijn pup. We waren al ong 300 meter verder, hoekje om, langs een drukke randweg. Ik kijk om mijn schouder komt er vanaf die drukke weg die labradorachtige hond eraan gesprint. Ik wou hem eerst tegenhouden (wat doet die hond op die drukke weg?), gaat hij RECHT op de onderkant van de nek van mijn pup. Eigenaars reden achter de hond en schoten meteen te hulp anders weet ik zeker dat dit anders had afgelopen, zo'n zware hond. Die zou ik nooit in mijn eentje van mijn pup afgekregen hebben.

Maar goed, pup heeft een vleeswond nu op zijn nek. De mensen gaven mij wondspray mee, 3x per dag eroverheen spuiten. Morgen de DA nog bellen voor de zekerheid.

Ben zo geschrokken. Houd je hond gewoon op je erf onder toezicht. Deze hond heeft mijn pup gevolgt, we waren de hoek om alles, we waren al best ver weg. Hond gaf in de seconde dat ik hem op de weg zag rennen geen signaal van agressiviteit en het volgende moment lag mijn pup piepend onder hem. Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als de eigenaars er niet bij waren ...

Moest dit even afschrijven, zit nog in een adrenaline kick tot en met. Pup heeft duidelijk pijn nu en ik voel me weer zwaar instabiel. Het idee dat datgene wat je gelukkig maakt, waar je de motivatie voor ophaalt om toch de dag te beginnen, zomaar afgepakt kan worden :(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:47

Ik zou meteen naar de d.a zijn gegaan, je zegt vleeswond. En een ontsteking wil je toch niet hebben.Zielig voor je pup, hopen dat je pup niet bang is geworden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:47

Ik zou nu de dierenarts bellen en er nog niks opdoen even.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:48

DA is gesloten op dit moment. We hebben meteen ontsmet, thuis nog een keer voor de zekerheid. Denk niet dat dit onder spoed valt ... of wel? Ik twijfel :\

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:49

Ik dacht dat het vroeg op de avond gebeurde, vandaar.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:49

Dat is behoorlijk schrikken zeg. Ook voor je pup.
Begrijp ik nou goed dat je van de eigenaar van de loslopende hond wondspray mee hebt gekregen? Mag ik dat raar vinden? Ik heb dat niet zo standaard in huis in elk geval.

En toch morgen maar even melding doen bij de politie van dit incident.

Sterkte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:50

Elke dierenarts heeft een spoedarts dan wel nummer en natuurlijk is dit spoed

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:51

Ben je serieus? Een vleeswond moet gehecht en dat kunnen ze morgen niet meer doen.

Nu de spoedarts bellen en als de donder maken dat je bij de dierenarts komt. :n

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:52

Achhh arme pup!! hopen dat het snel beter met 'm gaat! Wat schrikken zeg :n

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:52

Mijn vader zei vleeswond. Wat ik zie is gewoon een rode vlek, bloed niet verder oid.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:53

zo zeg dat is mooi kl*te

maar als het echt een wond is is het zeker wel spoed,is het niet voor evt hechten dan wel voor AB,die kleintjes zijn zo teer nog...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:53

Ik zou ook nu t spoednummer bellen. Een pup is kwetsbaar dus ik zou m sowieso even willen laten checken. Maar buiten dat, als er gehecht moet worden moet dat vandaag, met een oudere wond gaat dat niet.

420BlazeIt

Re: Pup gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:54

Ik zal zometeen gelijk bellen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:54

Bel nou maar gewoon de dienstdoende arts, dan beoordeelt die wel wat wijsheid is.

Ik snap echt niet waarom hier mee gewacht wordt. Kosten hoef je niet eens bang voor te zijn, want die rekening kun je gewoon bij de eigenaren van de andere hond droppen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:56

Ah wat naar! Ik heb t ook gehad met mn pup maar die had 'enkel wat gaatjes' en is met de schrik vrij gekomen.. Ik zou wel de spoed arts bellen hoor als t ernstig is!
En weet niet of je op cursus zit maar hun ook informeren om een angst op te lossen mijn volwassen hond is nu bang en wordt daardoor 'agressief' bij t zien van een herder en dat wil je echt niet

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:57

Echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.
En dan zeggen ze zeker: dat doet hij anders nooit! Yeah right.
Jouw pup heeft een trauma opgelopen, dat is nog het ergste :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:57

heb je er een foto van?

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:58

Het is inderdaad verstandig om even langs de da te gaan. Een ab-kuur is bij een bijtwond erg verstandig. Misschien dat er een drain in de wond wordt gezet, hechten doet de da waarschijnlijk niet omdat de kans op abcessen dan groot is. De viezigheid moet eruit kunnen. Ik zou wachten met het smeren van de zalf die je hebt gekregen, zou niet zo maar allemaal zalfjes op de wond gaan smeren.

Wel een zeer vervelende situatie!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:01

En nadat je bij de dierenarts bent geweest aangifte doen bij de politie...

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:07

Super k*t! Ik had dit ook met mijn pup opeens komt er een hond aangerend (herders) en bijt hem in zn oor of nek in iedergeval bloedde het toen. Gelukkig waren er op de hondenschool veel grote honden dus kon ik hem laten zien dat ze niet allemaal kwaad doen... Hij was daarna namelijk behoorlijk bang voor grotere honden die op hem af kwamen. Nu is het gelukkig helemaal weg en als een hond hem wil aanvallen is die binnen no-time weg :') laten we maar zeggen dat hij erg wendbaar is dus ze krijgen hem amper te pakken. Ik weet niet of die van jou nu ook bang is voor grotere honden maar misschien is het wel handig als hij opgeknapt is om even met een grotere hond hem te laten spelen/kennis maken.

Sterkte in ieder geval met jouw pup! :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:34

Sammyoo schreef:
En nadat je bij de dierenarts bent geweest aangifte doen bij de politie...

Is ook overdreven, het kan nog eenmaal gebeuren. En deze mensen lijken nou niet op criminelen. Ze lijken mee te werken.

TS, zoals aangegeven gewoon even de dierenarts bellen en die laten beoordelen. Gespecificeerde rekening laten maken en die verhalen bij de eigenaren van de hond.

Mocht dat problemen opleveren, dàn aangifte doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:39

420BlazeIt schreef:
DA is gesloten op dit moment. We hebben meteen ontsmet, thuis nog een keer voor de zekerheid. Denk niet dat dit onder spoed valt ... of wel? Ik twijfel :\

Ja want hebben die mensen voor een wondspray er opgedaan?
Misschien wel iets wat helemaal niet het juiste was voor die wond.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:44

Inderdaad gewoon naar de Da gaan. Beter een keer te vaak dan te weinig.
En de rekening wordt door de eigenaren van de bijtende hond betaald. Zo ging het bij ons tenminste wel.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 23:55

DA zegt als het verslechterd langs gaan, spray die we hebben is goed. Wond is kleiner dan het lijkt gelukkig.

Hondje ligt rustig nu, helemaal van slag. Aanhankelijk en stil, de schrik zit er nog goed in.

Pffff. Poes was laast doodgebeten, dat gejank toen ze doodging heb ik moeten aanhoren, nu het gejank van de pup ... maakt kapot ...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:01

Ach arme jullie beiden! Naar rotbeest, onopgevoed kreng! Morgen weer snel wat leuke dingen doen samen joh! :(:)