De borstel die ik momenteel gebruik is deze.

Daar borstel ik hem bijna elke dag mee, en de hoeveelheid haren die eruit komt...?
Dit:

Elke. Dag. Weer. En nee, de hond is nog niet kaal

Een tijdje niet borstelen hebben we geprobeerd, maar dan zit ie binnen no time onder de vieze vilt klitten. Door zijn broek haal ik eens in de maand een furminator om die uit te dunnen, anders is ie na het pootje baden vier uur later nog niet droog. En het voorkomt een hoop klitten. Ergens anders op zijn lichaam gebruiken we de furminator niet.
We stofzuigen thuis elke dag en soms zelfs twee keer, anders kunnen we zwemmen in de haren. De hond is gecastreerd (gesteriliseerd?) dus daar zou het aan kunnen liggen, maar hij heeft verder een hele fijne vacht. Niet de typische reuen vacht. Hij krijgt Dog Lovers Gold brokken.
Wat kan ik er nu aan doen om al dat verharen makkelijker te maken? Iets door het voer, andere borstel, niet meer borstelen?
Mocht een trimsalon helpen wil ik dat ook wel proberen. Maar mijn hond is doodsbang voor vreemden en hij vindt het borstelen juist zo heerlijk, ik wil dat niet iets naars maken...
Wie oh wie heeft dé oplossing?