Hallo bokt. Ik hoop dat het goed staat anders sorry!
Ik was vandaag bij de ranzijn om nieuwe anti-alg blokjes en filter te kopen. Tot mijn verbazing hoorde ik dat dit uit het assortiment is gehaald door de verkoper. Het aquarium is zelfs nog in de verkoop. En ik heb hem net een jaar.
Op internet kan ik de de anti-alg blokjes ook niet vinden in de juiste maat. Misschien een geniale Blokker die een Nederlandse site hier voor kan vinden?
Wat kan ik hier nog mee? Moet ik nou op eigen kosten een nieuw filter halen!? Dat is toch te zot voor woorden, dat het aquarium nog word verkocht maar de extra artikelen die er bij nodig zijn niet?
Hopelijk krijg ik nuttige hulp tips!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-07-16 20:58
Marktplaats? of een forum over aquaria?
Bonnyyyyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 21:04
anti alg blokjes moeten om de 3 weken vervangen worden. op marktplaats kan dus niet! op een forums al enig sinds gezocht niks kunnen vinden. het is maar een nog goudvissen aquarium van 35 loter
Zo ie zo hoeft er in een stabiel aquarium helemaal geen anti algen tablet worden gebruikt. En lessen ik het goed, dat je een goudvis in een 35 liter aquarium hebt? Dat past al helemaal niet. Goudvis heeft minimaal 50 liter per vis nodig. In 35 liter past zo ie zo geen vissen maar eigenlijk alleen garnalen. Al
Anoniem
Geplaatst: 13-07-16 21:15
Buiten dat ik het verhaal gewoon niet helemaal snap zoals het hier staat, begrijp ik niet waarom een willekeurige winkel of website wel kan en marktplaats niet?
Bonnyyyyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 21:15
helaas geen oude verpakking. appart bestellen gaat niet omdat de leverancier niet meer levert zij de verkoop dame.
Heb je al een mailtje naar de leverancier eraan gewaagd?
Bonnyyyyyy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-16 21:20
floorSil misschien dat ik het aantal liters dan fout heb. ik heb er 2 vissen in. het maximale voor het nette is 3/4 hadden ze het over. marktplaats in de zin van 2e hands kon niet bedoelde ik sorry.
het verhaal duidelijker maken lukt niet?
en waarom hoeft er dan niet zo''n blokje in? kan ik dat dus gewoon weg laten zonder dat ik elke week moet schoon maken of vissen dood gaan?
leverancier is engels. Nog niet gemaild aangezien ik totaal geen Engels kan, en dat dus niet te begrijpen valt tevens kon ik ook geen contact gegevens vinden. alleen een antwoord formulier
Zinzi_jewel
Geplaatst: 13-07-16 21:21
Internet heeft vast een webshop waar je kan bestellen Zooplus bijvoorbeeld
xMaritt
Geplaatst: 13-07-16 21:22
Klinkt als een typisch ranzijn verhaal Ik zou als ik jou was even verder zoeken, weet niet of je dat al had gedaan? Er ontbreken wel meer dingen in het assortiment van ranzijn
Temeraire
Geplaatst: 13-07-16 22:02
Weet je wat voor merk en type aquarium je hebt? Dan kunnen we even voor je mee zoeken. Die alg blokjes zijn normaal niet nodig.
Je aquarium os zelfs maar 25L. Je goudvissen zitten in een veredelde vissenkom. Zonder blokjes gaan ze dat niet overleven, maar eigenlijk is dat maar beter ook voor ze. Advies: fatsoenlijk aquarium kopen, deze uit het raam kiepen en voortaan geen blokjes meuk meer toe hoeven voegen
Jij vraagt niet om zulke reacties? Nou, die dieren vragen er niet om in zo'n klein ding gestopt te worden.
Gentlegiant
Geplaatst: 13-07-16 23:16
Dus je voelt je fijn bij dierenmishandeling
Heb je je ooit ingelezen over het houden van vissen? Vissen passen zich aan aan de kom maar de ingewanden groeien door en zo overlijden ze als je krap n paar jaar oud zijn
Het heeft geen zin om hier te reageren ook en dat weet ik maar toch.. ik dacht dat ik tegen een 14 jarige puber aan het praten was maar niets blijkt minder waar.. maar te hopen dat ze gewoon nergens die blokjes verkopen en ze inderdaad binnen heel snelle tijd doodgaan want dat gaan ze geheid als ze in dat bakje gepropt zitten.
nou vooruit, omdat bokt op eens heilig is, ja een onwijs 14 jarige puber. om even mee te praten ik zal meteen een aquarium halen van 350 euro van 5 bij 5 meter met 2 vissen er in. bedankt voor het advies.
En nu de normale mensen die antwoord geven even Goed bedankt!