Mierenoverlast in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Mierenoverlast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 01:38

Waar lig je snachts wakker van? Juist, mieren.

Elke dag,ontelbare mieren door mijn huis. Zit je savonds op de bank dan wandelen ze gewoon over je heen...

Ik kan nergens vinden waar ze vandaan komen,ze zitten echt overal.. ik heb al ontzettend veel dingen gedaan maar ze blijven maar terug komen.

Hebben jullie nog goede tips?
Ik ga maandag sowieso de woningbouw bellen,vragen of ze hier iets mee kunnen. Het wordt nu echt vreselijk vervelend en ben benieuwd of jullie misschien nog goede tips hebben?

Dingen als koper,bloem,afwasmiddel etc werken allemaal niet..

Urbanus

Re: Mierenoverlast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:42

Mierenlokdoosjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:45

lieveli schreef:
Mierenlokdoosjes?

Ik denk dat dat wel het eerste is wat je probeert. Misschien ongediertebestrijding bellen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:48

ruilen met mijn mug?

Geen idee of woningbouw hier iets mee kan. Heb je nu net pas die dingen gestrooid of eerder al. Kan ook dat het zo snel nog niet werk

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:51

Mierenlokdoosjes al geprobeerd? Zo ja, heb je deze ook goed op hun "hoofdwegen" geplaatst? Anders werkt het vaak niet goed.

Verder, mieren leven in eerste instantie buiten. Buiten moet je dus beginnen met verdelgen. Zoek om je huis naar nesten en zet daar ook weer lokdoosjes neer en/of strooi mierenpoeder.

Én nu het belangrijkste ;), mieren komen nooit voor niets je huis binnen. Ze komen af op voedsel waar ze bij kunnen. En dat kan van alles zijn, voedsel wat je laat staan, ongewassen vaat of een vuilnisbak die niet vaak genoeg geleegd wordt. Zeker als je veel mieren hebt betekent dat eigenlijk altijd dat er ergens eten te vinden is voor ze. Anders zouden ze er niet zijn.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:01

Mierenspul van HG, werkt fantastisch! Je moet het wel even bijhouden want als je het ene nest doorspuit dan vinden ze weer een andere doorgang.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 09:09

Dat is het probleem,ik kan nergens vinden waar ze echt vandaan komen,het zijn er zoveel en ze komen echt overal.. ze lopen niet echt ergens waar eten is maar zoeken dat natuurlijk wel. Ik heb 2 kleine kinderen dus er zal vast altijd wel iets lekker ruiken bij ons maar ik probeer wel alles bij te houden..
Ik ga er vandaag maar weer eens een missie van maken,mieren spotten.
Gekke is dat ze laatst tussen de drempel en het laminaat vandaan kwamen,alsof ze onder mijn huis een nest hebben ofzo. ..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:20

Lokdoosjes, talkpoeder strooien. Succes ermee. Het zijn nuttige dieren maar in huis wil je ze niet.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:24

Ik volg. Hier ook last van mieren. Eergisteren zelfs een nest gevonden in de badkamer op het eerste verdiep?!
wij strooien poeder maar met een hond is dit niet zo handig.
zijn er hondsvriendelijke middeltjes om mieren weg te krijgen? :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:26

Op school gebruiken wij in dr klassen altijd kaneel tegen de mieren. Dit is kind vriendelijk.mar weet niet of dit ook kan met honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:30

Als het echt een plaag is waar je zelf niks aan kunt doen, zou ik de ongediertebestrijding bellen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:31

Die lopen gewoon over de dorpel heen je huis binnen. Gebeurd hier ook ieder jaar weer. Wij strooien mierenpoeder in de gaten en nesten en dat lijkt redelijk te helpen. Nu al een aantal maanden geen last meer van mieren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:33

Hier zit er af en toe een nest achter de plinten.

Je moet er vast achter kunnen komen waar ze vandaan komen.... met de stofzuiger al het lopende spul opzuigen :(:) en dan moet je kunnen zien waar "nieuwe" vandaan komen :)

Een schaaltje met stroop werkt hier trouwens goed. Komen ze op af en komen ze niet meer uit.
Ik vind het wel heel sneu maarja je moet toch wat..... -O-

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:36

Vorige zomer ook heel veel last van mieren |o
Ze liepen gewoon je glas met drinken in -:(-
Na lang zoeken, hun 'route' gevonden.
Ze kwamen tussen de plint en tegel naar binnen.
Heb het met kit, zwarte kit lichte plint en witte tegel _O- , dicht gespoten.
Eindelijk geen mieren meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:55

Pippi trainen om ze te pletten met dr platpootjes?
En de kids mooie stoepkrijt tekeningen laten maken precies voor de deur. Ze gaan blijkbaar niet over krijt/kalk.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:02

Hg mierenspul helpt ook. Lokdoosjes vind ik niets. Want daar "lok" je ze

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:11

doezel2 schreef:

Dat is ook de bedoeling van lokdoosjes :P dan gaan de mieren daar in en als ze eruit komen hebben ze giftig spul onder hun pootjes en dat nemen ze mee naar het nest waardoor heel het nest uitsterft ;)

Maar ik neem aan dat TS het al geprobeerd heeft met mierenlokdoosjes? Als niks helpt zou ik de ongediertebestrijding vragen.

@xanthea: er is ook mierenpoeder wat geen kwaad kan voor huisdieren. Kan je bij de welkoop kopen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:22

De oplossing: vlooienspray !!!!
Woon op platteland dus geregeld lopen er in ene mieren door het huis.
Aantal jaar geleden in weekend, geen lokdoos meer staan, bij gebrek aan dus vlooienspray gespoten...
En dood en foetsie , niet uitgebreid?!

Als ik er nu weer zie lopen, spuiten en er komt geen nieuwe meer bij?!
Lijkt alsof rest vlucht ofzo!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:43

Heb je nu al wel of niet geprobeerd, mierenlokdoosjes?

Hier werkt dat als een tierelier, maar wel het juiste merk. Eerst hadden we iets anders en dat leek niet echt iets te doen...toen van het merk HG en op nog geen 2 dagen alles weg (we hadden er op 2 plaatsen in de keuken, in de living in een kast, in de voorkamer en vlakbij de achterdeur, best wat overlast dus).
Je moet het wel volgens de instructies dan lang genoeg laten staan, ook nadat de mieren verdwenen zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 12:19

Mierenlokdoosjes ook geprobeerd,misschien te weinig stuks voor het aantal mieren?
Ik ga straks even naar de winkel,aandelen kopen in doosjes en andere rotzooi :p

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:25

Heel herkenbaar :( Hier ook een mierenplaag (en nog eens een vlooienplaag er bovenop).. Komt door dit warm en vochtig weer. Enorm vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:19

Peper? , ik had er veel in de tuin maar veel peper gestrooid en ik heb de mieren onder controle buiten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:37

verootjoo schreef:
doezel2 schreef:

Dat is ook de bedoeling van lokdoosjes :P dan gaan de mieren daar in en als ze eruit komen hebben ze giftig spul onder hun pootjes en dat nemen ze mee naar het nest waardoor heel het nest uitsterft ;)

Maar ik neem aan dat TS het al geprobeerd heeft met mierenlokdoosjes? Als niks helpt zou ik de ongediertebestrijding vragen.

@xanthea: er is ook mierenpoeder wat geen kwaad kan voor huisdieren. Kan je bij de welkoop kopen.

Haha snap dat ze dan in het doosje gaan zitten enzo. Maar ik had het idee er dan bij dat er veel meer op afkomen hah

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:51

Hier zitten nu ook enorm veel mieren. Ik heb al van die lokdoosjes, het leek een paar dagen minder te zijn maar nu lopen ze weer overal. Heb nu van mijn ouders een tip gehad om kokend water buiten bij de voordeur te gooien, want daar komen ze bij mij naar binnen. Volgens mij werkt het wel iets, want ik heb er vanmorgen heel veel verband met het water en er lopen er nu een stuk minder naar binnen..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:56

Bij de welkoop hebben ze blauwe lokdoosjes, werken bij ons als een tierelier!