Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
girlyggirl schreef:Zucht... ik heb ook weinig budget maar als een dier een arts nodig heeft ga je!! Er is altijd mogelijkheid om het in termijnen te betalen en als het betekent dat ik maand droog brood eet, so be it..
KoudbloedKim schreef:Kun jij het haar niet voorschieten?
Of een regeling treffen?
Men kan hier wel vermoedens roepen, maar je weet het pas zeker als je hem laat onderzoeken.
Het lijkt me ook niet prettig, voor hem en jullie, om steeds in huis zijn behoefte te moeten doen.
Hoevaak laat je hem uit?
wortelsussie schreef:Is het alleen plassen in huis of ook poepen?
Een borrel buik kan te maken hebben met zijn voer. Hij eet wel goed? Je kan bij een goede!! dierenwinkel advies vragen over wat voor voer hierbij kan helpen..
Wat voor voer krijgt hij nu?
Gea99 schreef:Je kan ook met de dierenarts bellen om te overleggen. Ze kunnen kijken, dan rekenen ze een consult dat is bij ons iets meer dan een tientje en in overleg met jezelf/ of je oma, een behandeling starten.
1 van mijn honden had laatst diaree, kreeg tabletten mee van 1.75.
Zou dus eerst contact met de dierenarts opnemen. Alleen jammer dat je dan nu weer in het weekend zit. Dan is het weekend tarief en dus duurder.
Dani schreef:Jeetje, wat lastig. Het is bepaald geen ideale situatie, helaas. Maar voor een hondje van 12 met een mogelijk medisch probleem vind je ook niet zomaar een andere baas, dat snap ik wel.
Je schrijft dat het niet uitmaakt hoe vroeg je oma opstaat, maar hoe vroeg is dat? Misschien dat haar 'vroegste' opstaan toch al te laat is voor hem. Het kan ook dat hij het fysiek niet meer goed op kan houden en dat het bij enthousiasme ('oh vrouwtje staat op, hoera!') eruit komt. Of hij wordt dement en doet gewoon zijn behoefte zodra hij het op voelt komen. Of er is medisch echt iets aan de hand.
Ik zou eerst proberen met 's avonds later uitlaten en 's ochtends eerder, of desnoods een paar keer 's nachts. Misschien is de oplossing wel zo simpel. Poept hij veel? Grote hopen (voor zo'n hondje) of 3-4 keer per dag? Dan kan je ook nog ander voer proberen, want van sommige brokken gaan honden gigantisch veel poepen.
Als dat niet werkt: toch naar de dierenarts. Dat geld haalt je oma maar ergens vandaan. Dat is je plicht als hondeneigenaar. Als je daarvoor moet bedelen bij vrienden of bij organisaties of drie weken brood met pindakaas moet eten dan moet dat maar. Het is niet leuk en dat snap ik maar je kunt een hond geen medische zorg ontzeggen. Als er geen geld is voor verdere behandeling laat de hond dan inslapen. Hij heeft een mooie leeftijd. Maar het is voor hem ook ellendig om steeds in huis zijn behoefte te doen, dat mag je niet wekenlang door laten gaan.
Miranda95 schreef:Haar vriend staat 5 uur op dus dan gaan ze na buiten en mn oma is meestal rond 8 uur ook al wakker dus qua ruimte valt het mee hij poept kleine beetjes maar wel ruim 5x per dag als het niet meer is. De reden dat we hem niet wegdoen is omdat we me oom hebben beloofd hem te houden tot zn laatste adem(van de hond) hij blijft zowiezo in de familie.
Dani schreef:Miranda95 schreef:Haar vriend staat 5 uur op dus dan gaan ze na buiten en mn oma is meestal rond 8 uur ook al wakker dus qua ruimte valt het mee hij poept kleine beetjes maar wel ruim 5x per dag als het niet meer is. De reden dat we hem niet wegdoen is omdat we me oom hebben beloofd hem te houden tot zn laatste adem(van de hond) hij blijft zowiezo in de familie.
Dan kan hij het dus echt niet meer ophouden. Je schreef dat het alleen 's ochtends gebeurde, maar het is dus gedurende de hele dag.
Je moet écht met die hond naar de dierenarts. Dit is zielig. Voor de hond zelf is het ook vervelend, een hond wil niet in huis poepen en als er een medisch probleem aan ten grondslag ligt heeft hij misschien ook wel pijn of kramp. Je hebt overigens ook de wettelijke plicht om goed voor je dieren te zorgen. Medische zorg ontzeggen is verwaarlozing. Ik denk niet dat je oom dat graag had gewild. Het is geen schande om de hond in te laten slapen als jullie geen herhaaldelijke dierenartskosten kunnen betalen, maar 'er is geen geld' is geen excuus om de hond hiermee door te laten lopen. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.