Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cryssie schreef:Ze verharen meer dan een langhaar.
Ja je kan een korthaar als beginnershond nemen, maar zorg wel dat je echt de tijd voor ze hebt en een goede basis doet. Puppycursus is wel een goede, maar dan wel waar ze ervaring hebben met honden die snel leren. Ze gaan anders vervelen .
Bambi1995 schreef:Ik hoop niet dat alle kortharige eigenwijs zijn, want ik hou niet zo van eigenwijs. Ik ben vooral bij dit ras gekomen omdat ik hou van honden met de wil to please. En dat lees ik wel in de ras beschrijving.
Ikke89 schreef:Bambi1995 schreef:Ik hoop niet dat alle kortharige eigenwijs zijn, want ik hou niet zo van eigenwijs. Ik ben vooral bij dit ras gekomen omdat ik hou van honden met de wil to please. En dat lees ik wel in de ras beschrijving.
Die will to please heeft die hond zeker. Maar ik merk wel dat ondanks dat wel een grotere eigen wil hebben dan de langharen die ik ken. Dat eigenwijze bedoel ik ook niet als negatief. En ze zijn zeker niet zo eigenwijs als bijv. De shiba of de beagle.
KimD schreef:Waarom zie ik dit topic nu pas?!
Mijn volgende hond wordt een schotse collie korthaar, ik heb ze in real life pas een paar keer gewoon maar ik was op slag verliefd!![]()
Eerst is mijn vriend nog aan de beurt en daar komt een Sheltie voor, maar daarna ben ik weer!![]()
Bambi1995 schreef:KimD schreef:Waarom zie ik dit topic nu pas?!
Mijn volgende hond wordt een schotse collie korthaar, ik heb ze in real life pas een paar keer gewoon maar ik was op slag verliefd!![]()
Eerst is mijn vriend nog aan de beurt en daar komt een Sheltie voor, maar daarna ben ik weer!![]()
Haha kiezen jullie om de beurt een ras?