Hoeveel kost een kitten inenten ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Labiesch

Hoeveel kost een kitten inenten ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 11:53

Voor één van onze kittens hebben wij mensen gevonden die haar willen hebben. Eigenlijk zouden ze haar ophalen op ongv 10 weken. Aangezien zien ze hem pas op kan halen op 13 weken vroeg ze ons of wij het kitten wouden inenten. Ze vroeg naar de kosten in totaal die dan voor haar rekening zijn.. Hebben jullie enig idee hoeveel dat ongeveer zal zijn?

_Milo

Re: Hoeveel kost een kitten inenten ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:54

Bel je dierenarts op en vraag het :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:55

35/40 euro de eerste. Dan 20 euro om te chippen evt, en 9.30 voor een paspoort. Bij onze DA
De eerste enting met 8/9 weken en de tweede op 12 weken.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-06-16 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:56

Dat is toch wel per dierenarts verschillend. Je kan het beste even contact met de dierenarts zelf opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:56

Laat je ouders de dierenarts bellen en het navragen. ;)
Verschilt per dierenarts.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 12:07

Duidelijk. Dankjulliewel!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:20

wel vreemd, dat je dat niet weet..
laat je de rest ook niet inenten dan ?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:27

Zoals ik het begrijp is de rest voor die tijd al weg naar nieuwe baasjes....

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 12:31

Nee dat zeker niet.. Ze mogen VANAF 10 weken weg. Onze poes was nog geent bij haar vorige baasje en is rond december weer aan de beurt
Alle kittens die langer blijven worden hier nog geent en dat bedrag is gewoon voor de koper..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:36

10 weken vind ik vrij vroeg voor kittens eerlijk gezegd, het zijn geen puppies.

Wij hebben onze kittens pas met 15 weken afgegeven.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 12:43

KimD schreef:

Zou ik je misschien mogen PBen met wat vraagjes?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:44

Hier bij de Da 13 euro enkel vaccin daar komt nog consultatie bij, het lijkt me slimmer om met het hele nest in 1x naar de DA te gaan dan betaal je maar 1 consult en dan per kitten een vaccin.
Laatst bijgewerkt door christel0908 op 24-06-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:47

Labiesch schreef:
KimD schreef:

Zou ik je misschien mogen PBen met wat vraagjes?

Natuurlijk! Geen enkel probleem. :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:50

Antwoord op je vraag heb je zo te lezen al :-)

KimD schreef:

Wij hebben inderdaad onze kittens ook met 15 weken opgehaald/gekregen, maar eigenlijk ben ik al blij om te zien dat iemand niet zijn/haar kittens met 7 weken weg doet. Helaas hoor je dat nog veel te vaak -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:52

lindatje schreef:
Antwoord op je vraag heb je zo te lezen al :-)

KimD schreef:

Wij hebben inderdaad onze kittens ook met 15 weken opgehaald/gekregen, maar eigenlijk ben ik al blij om te zien dat iemand niet zijn/haar kittens met 7 weken weg doet. Helaas hoor je dat nog veel te vaak -O-

Ik vind het echt een kwalijke zaak, maar je doet er niks tegen. Ik persoonlijk vond echt duidelijk merkbaar verschil tussen de kittens die we hebben afgegeven met 15 weken en onze eigen kittens die we gekregen hebben met 6,5 week... Zijn prima opgedroogd, daar niet van, maar later was beter geweest.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 12:57

De kleintjes die gereserveerd zijn worden beide op 14 weken opgehaald en over het kitten waar het topic over gaat word nu overlegd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:15

Ik zie geen reactie op mijn berichtje, niet dat het moet, maar daar geef ik aan dat de eerste enting van de kittens tussen de 8 en 9 weken gegeven ''moet'' worden en daarna op 12 weken. Dat zou betekenen dat je de kittens dan voor vertrek al twee keer ingeent moet hebben. Is daar rekening mee gehouden?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:23

kiwiwitje schreef:
Ik zie geen reactie op mijn berichtje, niet dat het moet, maar daar geef ik aan dat de eerste enting van de kittens tussen de 8 en 9 weken gegeven ''moet'' worden en daarna op 12 weken. Dat zou betekenen dat je de kittens dan voor vertrek al twee keer ingeent moet hebben.

Precies.
Als je een nestje wil fokken moet je ook je verantwoordelijkheid nemen door de kittens een goede start te geven. Dat is de verantwoordelijkheid die een fokker nou eenmaal op zich neemt. Naast enten houdt dat overigens ook ontwormen en vlovrij houden in.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:35

gabyfedde schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik zie geen reactie op mijn berichtje, niet dat het moet, maar daar geef ik aan dat de eerste enting van de kittens tussen de 8 en 9 weken gegeven ''moet'' worden en daarna op 12 weken. Dat zou betekenen dat je de kittens dan voor vertrek al twee keer ingeent moet hebben.

Precies.
Als je een nestje wil fokken moet je ook je verantwoordelijkheid nemen door de kittens een goede start te geven. Dat is de verantwoordelijkheid die een fokker nou eenmaal op zich neemt. Naast enten houdt dat overigens ook ontwormen en vlovrij houden in.

Dat was eigenlijk precies wat ik bedoelde! :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:00

De eerste enting 'moeten' ze op 9 weken leeftijd krijgen en de tweede op 12 weken. Dan zijn ze goed voor een jaar, tenzij je haar mee naar het buitenland wil nemen. Dan zou je nog kunnen kijken naar rabies.

Kosten zijn erg verschillend per DA. Bij ons worden ze standaard gecheckt en mochten ze niet gezond verklaard worden (denk aan koorts, veel niezen enz.) worden ze ook niet geënt. Maar in overleg een later moment gekozen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:03

je kunt best wat dierenarten in je buurt bellen want er kan enorm verschil inzitten. En als je dan met een nestje tegeijk komt is het vaak nog goedkoper. Dus misschien alle baasjes vragen of ze dat willen dan kun je dat met 9 weken doen en de 2e enting met 12 weken en de chip komt dan op hun eigen kosten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:04

Entingen MOETEN? Alsjeblieft hey, we hebben nog nooit een kat geënt en er is nog nooit een dood gegaan door een ziekte. >;)
Waarom zo aanvallend naar TS? Ze is niemand wat verplicht, behalve voeding en onderdak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:09

xSlvna schreef:
Entingen MOETEN? Alsjeblieft hey, we hebben nog nooit een kat geënt en er is nog nooit een dood gegaan door een ziekte. >;)
Waarom zo aanvallend naar TS? Ze is niemand wat verplicht, behalve voeding en onderdak.

Dat is jouw mening.
Precies zoals Gabyfedde zegt; als je aan een nestje begint, moet je je verantwoordelijkheden nemen. Kies je er bewust voor om niet te enten als kitten, niet te ontwormen en te ontvlooien. Dan neem je geen verantwoordelijkheid, dan wil je duidelijk niet dat het geld kost, en ben je gewoon stomweg aan het vermeerderen. Dezelfde discussie zit voor mij in het chippen. Zelfs de binnenkatten(zeker de binnenkatten) worden gechipt. Omdat ik vind, dat ondanks alles wat ik er aan doe om ze niet te laten ontsnappen, ik wil dat ze mij als baasje terug kunnen vinden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:20

Dus mensen die verstandig kiezen om niet te enten, nemen hun verantwoordelijkheid niet? Alsjeblieft oordeel niet over zo iets. Dat JIJ heilig gelooft in entingen is hartstikke prima maar zolang hier de katten (honden, paarden) beter leven ZONDER enting is het voor mij duidelijk genoeg. Ontvlooien en ontwormen zal ik nooit niet-doen, maar enten is geen basisbehoefte en al helemaal geen verbetering voor de levenskwaliteit/duur. :x

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:23

Leffroi schreef:
De eerste enting 'moeten' ze op 9 weken leeftijd krijgen en de tweede op 12 weken. Dan zijn ze goed voor een jaar, tenzij je haar mee naar het buitenland wil nemen. Dan zou je nog kunnen kijken naar rabies.

En juist met het oog op weerstand ed heb ik destijds, in overleg met DA, gekozen om de 1e enting met 12 weken en de 2e met 15 weken te zetten.
Te vaak entreacties (zelfs een keer fataal).