Ik denk dat ik een vlo gezien heb, maar ik weet het niet zeker. Dit was twee dagen geleden. En nu zie ik in elke muggenbeet een vlooienbeet, voel ik het altijd jeuken in de zetel etc. Ik word echt helemaal gek, elke keer als ik er aan denk begint het weer overal te jeuken en voel ik overal wat zitten.
Ik heb meteen nadat ik 'de vlo' zag:
- de kat helemaal uitgekamd met een vlooienkammetje (zonder resultaat)
- de hond helemaal uitgekamd met een vlooienkammetje (teek gevonden, verder zonder resultaat)
- de hond en de kat een nieuwe vlooienpipet gegeven (was eigenlijk nog 2 weken te vroeg)
- Mijn dekentje (vanop de zetel) in kookwas gegooid
- Dierenkussens in kookwas gedaan
- Zetel (leder) met nat afgenomen.
=> kat en hond krabben ook niet meer dan normaal
Ik heb tot op heden niets meer gezien. Ik heb op internet naar afbeeldingen van vlooien gekeken en de meeste lijken niet op wat ik zag, maar dit lijkt er wel op: http://lethow.com/health/how-to-get-rid-of-fleas/
Ik zag een lang smal klein diertje, het kriebelde op mijn been. Daar heeft het alvast zeker niet gebeten.
Heb ook gegoogled naar vlooienbeten, maar voor mijn idee lijkt dat best hard op een muggenbeet. Heb even vergeleken met een paar oude muggenbeten (waarvan ik zeker weet dat het muggenbeten zijn) en die lijken hard op de plaatjes van internet.
En het probleem is, ik sta vol met muggenbeten (ik ben een muggenmagneet, ben altijd degene die gebeten wordt in gezelschap). En elke dag zie ik een paar nieuwe en denk ik aan een vlooienbeet dan

Hoe kan ik nu zeker weten wat ik zag? Want als het echt een vlo was, zal ik moeten bestrijden denk ik. En anders wil ik gewoon een geruststelling dat ik weer rustig in de zetel kan zitten