kiwiwitje schreef:Het Vlees gedeelte ben ik volledig met je eens. Er zijn een aantal die zweren bij vers vlees voeren, of (hoogwaardig) blik, dit omdat ze veel vocht binnen moeten krijgen om te spoelen. Natvoer kun je ook een heel deel aanlengen met water, om nog meer vocht binnen te krijgen. Met heet/ warm water werkt dat dan ook weer omdat de geur veel sterker word, wat natuurlijk aantrekkelijk werkt.
Dat doen we inderdaad ja, net als dat we een drinkfontein hebben staan zodat ze echt zo veel mogelijk vocht tot zich krijgen.
Citaat:
Of dat het verstandig is om van het dieetvoer af te gaan is discutabel. Hier hebben we jaren lang een kat gehad die op dieetvoer moest. Maar dat kregen we er niet in, met als gevolg een heel zieke kat. In overleg met DA van het dieetvoer af, weinig eigen brokken en een groot deel natvoer met gekookt/heet/warm water voeren(whiskas) En dat heeft ook geholpen.. Dit was overigens voordat ik mij bezig ging houden met meet vlees en ''betere'' kwaliteit.
Om op je stukje terug te komen over pompoen en ananas.
Pompoen bevat heel veel vezels. Iets wat je nodig hebt om bijvoorbeeld haarballen te verwerken. Daarnaast zijn vezels altijd goed voor de darmen.
Ananas zit VOL met vitamine en mineralen.
Waarom zit dit in de merken van ''vleesbrok''. Heel simpel. Mensen die voor dit soort voer kiezen, willen natuurlijk. Hoe natuurlijk kun je zijn dan door fruit en groente toe te voegen. Ipv alle andere meestal kunstmatige toevoegingen.
Fijn om te horen het jullie gelukt is om hem toch blaasgruisvrij te krijgen met beperkte middelen!
Bedankt voor je toevoeging over de toegevoegde groenten en fruit. Je hebt dan ook zeker gelijk wat betreft het zo natuurlijk mogelijk voeren. Ik zit nog in tweestrijd met een hersenhelft dat zegt "in de natuur eten katachtigen ook geen fruit en groenten " Maar wat je zegt, dat het anders dmv kunstmatige toevoegingen word toegevoegd zet mij wel weer aan het denken. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Bedankt!
ikkedus schreef:Ik voer mijn kater al jaren Prins brokjes active. Hier wordt ook specifiek gemeld dat het erg geschikt is voor katten met blaasgruis.
Mijn kat heeft 3 x verstopt gezeten en is op dit voer al meer dan 7 jr gruisvrij ( getest door arts).
Het voer kost geloof ik 38 voor 5 kg en mijn kat eet het erg graag.
Ik zal dat voer eens onder de loep nemen, bedankt.
Hannanas schreef:Hier helaas ook royaal konijn.
Mijn hond eet al vanaf pup 5 jaar lang alleen vlees.
De katten van mijn vriend: royaal konijn. Dat matcht niet

vriend ingelezen en vond het ook beter om wat minder troep te gaan voeren. We zijn toen acana en applaws gaan voeren etc, helaas kreeg de kater last van struvite, en de volgende kater vlak daarna. Zeer moeilijke eters. Vers motten ze nie. Andere merken ook moeilijk. Struvite voeders zowel nat als brok heb ik alles van gehad: enkel royaal konijn gaat er in. Nu dus al een half jaar de urinary moderate calories.
En prins eten ze.
Wij gaan eerdaags eerst weer prins dieet blaasvoer proberen, dat eten ze, en dan kijken we weer verder. De pure vlees brokken zitten te hoog met hun waarden, dat durven we niet meer.
Prins adviseert zelf de adult absoluut niet voor katten met blaasproblemen. Ze hebben 2 voeders voor blaas/struviet/oxcalaa. Een oplossende (max 12 weken voeren) en een voorkomende. Je kunt prins bellen, super klantenservice.
Wat jammer dat ze het nog niet goed willen doen ander voer.
Wat bedoel je precies met te hoge waarden van de pure vleesbrokken? Doel je dan op een specifieke categorie voedingswaarden? en wat zijn pure vleesbrokken? Bedoel je dan de brokken met een hoog percentage vlees?
Laatst bijgewerkt door Happiness91 op 22-06-16 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt