Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thats_Me schreef:Al zou ik het wel netjes vinden als je buren niet meer zullen voeren. Je vraagt het immers met een goede reden.
Dreamybol schreef:Ik vind het wel een mooie manier om katteneigenaren te dwingen na te denken over het buiten laten van een kat. Ik snap dat veel katteneigenaren daar anders over denken, maar het kan veel bruter las ik net weer in een ander topic.
En ja, ik heb ook een kat. Die niet verder komt dan mijn eigen tuin. En de kat hiervoor was uitgekozen op het feit dat ik in een appartement woonde, wel zo handig. Voor mij én de buurt.
lor1_1984 schreef:Je kunt wel zelf je kat binnen houden, weet je tenminste ook zeker dat 'ie niets binnenkrijgt waar 'ie niet tegen kan en dat 'ie niet onder een auto komt, ruzie krijgt met andere katten (met risico op FIV etc), een verkeerde hond tegen het lijf loopt, vergiftigd wordt of op een of andere manier verdwijnt.
lor1_1984 schreef:Je kunt de buren niet verbieden om de buurtkatten te voeren en ze hebben nog gelijk ook dat ze zeggen dat jij van jouw probleem hun probleem maakt.
Je kunt wel zelf je kat binnen houden, weet je tenminste ook zeker dat 'ie niets binnenkrijgt waar 'ie niet tegen kan en dat 'ie niet onder een auto komt, ruzie krijgt met andere katten (met risico op FIV etc), een verkeerde hond tegen het lijf loopt, vergiftigd wordt of op een of andere manier verdwijnt.
Saskia9 schreef:lor1_1984 schreef:Je kunt wel zelf je kat binnen houden, weet je tenminste ook zeker dat 'ie niets binnenkrijgt waar 'ie niet tegen kan en dat 'ie niet onder een auto komt, ruzie krijgt met andere katten (met risico op FIV etc), een verkeerde hond tegen het lijf loopt, vergiftigd wordt of op een of andere manier verdwijnt.
En er zo dus voor zorgt dat hun kat ongelukkig is. Want dat schrijft ze,sommige katten zijn nu eenmaal buitenkatten. En nemen mensen dat risico.