ik probeer het zo goed mogelijk neer te zetten, het kan een beetje onduidelijk zijn
Ik liep gisteren met een vriendin door de stad, op weg naar haar kamer. Hier kom je door een aantal vrij afgelegen straten. We liepen langs een afvalcontainer, waarop een niet al te stevige kooi stond. We gluurden er in toen we langsliepen en er zaten warempel twee muizen in! Vol in de zon, geen water, geen voer, vieze bodem
Allebei konden we het niet over ons hart verkrijgen om door te lopen we gingen opzoek naar de eigenaar (beetje naïef misschien
), maar we vonden niemand. Een vrouw die voorbij liep wist ons wel te zeggen dat ze daar al de hele dag stonden
Ik dacht iets in de trant van ''schijt, moet je maar beter voor je muizen zorgen'' en we hebben ze meegenomen. Bij die vriendin op de kamer, haalde ze een transport bak van haar hamster te voorschijn, daar hebben we de muizen in gedaan, samen met een bak water en wat voer. De kooi hebben we weer bij het afval gezet, daar wil je geen dieren meer in houden
Beetje rondgebeld, maar de opvang nam ze niet aan oid. De vriendin belde, ik weet het dus niet precies. Vriendin zelf is student, woont op kamer, heeft op de korte termijn geen hok, dus het was gauw besloten dat ik ze mee zou nemen. Ik heb zelf 2 tamme ratten en daarvan had ik nog twee kooien staan waarvan 1 geschikt was. Moeders een berichtje gedaan en ik moest ze maar meenemen. Dus ik in de trein met de transport box met de twee muizen. Thuis snel het hok schoongemaakt en ingericht en de muisjes erin. Die scharrelde een beetje rond, maar gingen al gauw holletjes graven 
Vandaag heb ik ze er even uit gehaald, nadat ze me gisteren hadden gebeten, maar ze zijn een stuk rustiger
Ik heb ook wat foto's proberen te maken, iets wat wel lastig is met die kleine muisjes
Dit is Dobby:

En dit is Winky:

Groetjes Bente, Dobby en Winky!

Maar mijn moeder weet dat ik die beesjes niet achter kan laten en dat ik ze nu niet meer los laat ook. Ik ben echt een moeder kloek als het over mijn dieren gaat
Dobby vind het helemaal leuk om op schoot te zitten
top dat je ze hebt meegenomen ts en top van je ouders dat je ze mag houden! Gelukkig zijn er nog wel fijne mensen met hart voor dieren