[VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

[VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 11:10

hee bokkers,

Nadat de trotse toekomstige mama gister ochtend op de foto mocht bij de dierenarts, en we nu het bewijs hebben dat ze hardstikke drachtig is (wat wij stiekem al lang wisten) vond ik het een leuk idee om maar een topic te openen zodat mensen de laatste 2 weken van de dracht kunnen volgen. Ik zal de dame maar eens voorstellen.

Naam: Breezer
Ras: Rottweiler/Appenzeller X Bernersennen
Leeftijd: in oktober wordt ze al weer 5
Kleur: Tri-color
karakter: Een geweldig lieve en super alerte hond. Ze is nieuwschierig maar toch waaks en luisterd echt super. Ze is nooit moe en altijd in om even te spelen. Ook is ze zo slim dat ze soms doet alsof ze dom is.

Dit is onze Breezer, wij hebben haar zelf gefokt uit onze andere hond Whisky.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whisky is nog steeds bij ons thuis en onderhand is ze aan haar tweede jeugd begonnen. Ze wordt in Februari 11.

Afbeelding

Omdat Breezer toch het uiterlijk heeft van een Bernersennen qwa wit, hebben wij ervoor gekozen om haar te laten dekken door een Rottweiler. Het was nogal spannend omdat wij een geweldige reu hadden gevonden, maar hij had geen dekervaring. Nou, proberen kan altijd. Dus wij zijn daar een paar keer heen geweest, neehoor, meneer had er nog geen zin in, de bal was veel interresanter dan een lekker ruikend vrouwtje -O-. 2 dagen later zijn we weer langs de reu gegaan, ook omdat breezer net niet goed ging staan. Nogsteeds was Breez niet interessant genoeg. Dan moet je een keuze maken. Wij zaten met een super vruchtbare teef, ze ging echt tegen de reu aan staan zovan, he hier ben ik kom maar op! Maar de reu had geen intresse. We hebben ervoor gekozen om een andere reu te zoeken. Daar sta je dan, een teef die er wel zin in heeft, maar geen reu. We hebben snel wat telefoontjes gepleegd en de volgende dag konden wij bij deze knapperd op bezoek komen.

Afbeelding

Hij sprak ons erg aan omdat wij van de Rottweiler van vroeger houden. Mooie donkere kleur bruin, stoere uitstraling, maar toch niet dreigend. Geen 'lubber' ogen wat je vaak ziet bij Rottweilers. En hij wist wat hem te doen stond. Wij kwamen daar aan, hup hond uit de auto, reu los, BAM BAM klaar. Ze hebben een paar minuten vast gezeten en 15 minuten later waren we weer onderweg naar huis _O-

Dan is het afwachten. zie je verandering in gedrag? Meer eetlust? Minder eetlust? Dat zijn een aantal kenmerken waar we vooral op gelet hebben. Ik kan je vertellen dat ze in week 3 echt alleen maar overgegeven heeft. Ze at een paar brokjes en dan was ze er klaar mee, vaak kwam het er dan ook nog weer uit. Ook had ze erg last van diaree in die week. Nou hebben wij al wat nestjes gehad en we maken ons dus niet zo snel druk om dat soort dingen, als je zelf zwanger bent, ben je ook misselijk en wil je ook niet altijd eten. Maar toen het warm weer werd hebben we toch maar even de DA gebeld voor wat tips, helemaal omdat het onderhand week 4 of 5 was en ze nog steeds aan het overgeven was. Het was niet erg als ze moest overgeven, zolang ze maar goed bleef drinken. Uiteindelijk is dit helemaal goed gekomen en doet ze het nu super.

Gister zat ze aan de 7 weken grens en is er dus een foto gemaakt. Ze is echt al lekker dik nu, we wisten dus al veel langer dat er echt wel wat in zit. Zie hier die geweldige foto:

Afbeelding

de niet bewerkte foto

Afbeelding

de bewerkte foto

Ze had erg veel lucht in haar darmen, en een beetje spek te veel hierdoor is de foto een beetje onduidelijk, ook al het bewerkt is. Maar aangezien het een groot nest wordt was de dierenarts hier wel te vreden mee, omdat honden zich compleet geven voor hun pups.
Ik ben benieuwd hoeveel pups jullie kunnen vinden voor de rongen wonders onder ons <<)
Als iemand de foto trouwens nog duidelijker en helderder kan krijgen, dan ben ik daar wel in geintresserd.

Ik hoop door middel van dit topic de laatste weken van de dracht bij te houden omdat dit misschien ook leuk is voor toekomstige eigenaren van de pups.

Respect als je alles gelezen hebt! Het is een beetje lang geworden :=

(geen idee of dit hier goed staat sorry hihi)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-16 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Verkoop reclame uit de OP gehaald + Tag verandert

Dooortje

Re: [VERWACHT] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:51

Wat een mooie papa en mama, ben benieuwd naar de pups <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:49

Ik ben ook benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:56

Ik ben erg benieuwd! , de teef heeft wel een rotweiler kop vind ik zelf

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:01

Knappe ouders! Ik ben ook erg benieuwd naar de pups. Ik tel er, ..., euh, veel! Bij mijn laatste poging waren het er 11, ik kom elke keer een ander aantal uit :-)

Ik heb trouwens de eerste foto gebruikt, die vind ik duidelijker dan de bewerkte.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:51

singa schreef:
Knappe ouders! Ik ben ook erg benieuwd naar de pups. Ik tel er, ..., euh, veel! Bij mijn laatste poging waren het er 11, ik kom elke keer een ander aantal uit :-)

Ik heb trouwens de eerste foto gebruikt, die vind ik duidelijker dan de bewerkte.

Het enige wat de DA er uit op kon maken was dat het er sowieso 10 waren waarschijnlijk meer haha.

Rebecca schreef:
Ik ben erg benieuwd! , de teef heeft wel een rotweiler kop vind ik zelf

Ja ze heeft echt dat sprekende koppie wat rottweilers hebben.

Jannickee schreef:
Wat een mooie papa en mama, ben benieuwd naar de pups <3

Jorinda schreef:
Ik ben ook benieuwd!

We vinden het ook super spannend!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:48

Wat leuk zeg, ik volg :D

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:52

Ik kom eens spieken in dit topic. Ik ben heel benieuwd naar de pups :)

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 12:39

Even een kleine update

Breezer gaat super goed, ze groeit lekker en begint al een beetje melk klieren te tonen. Ze is trouwens rond 22 juni uitgeteld, dat had ik niet in de OP gezet. Ik zal zo even een foto maken, mevrouw krijgt het al wat moeilijker om een lekker plekje te vinden om te slapen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:42

Dat wordt vast een prachtige combinatie! Succes +:)+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:48

ooh wat gaaf! ik volg mee! succes! :)
Ik ben niet zo goed in het tellen dus dat laat ik aan iemand anders over haha :+

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:55

Ik zeg 11 pups. Flink nest, als dat idd zo is! Ben erg benieuwd naar de pups!!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:58

wow 11 pups door je kamer heen, dat wordt een drukte van jewelste :D

Gefeliciteerd en op naar een goede bevalling en een fijne kraamtijd

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:03

Ik maak uit je verhaal op dat je geen progesteron test hebt gedaan?
Want mijn teef gaat vanaf dag 7 al klaar staan voor de reu, laat zich bij wijze al dekken door mijn gecastreerde reutjes terwijl ze pas vanaf dag 14 dekrijp is. Wellicht als je de volgende dag nog naar de andere reu was gegaan dat deze wel gesprongen had.
Heb je al genoeg kopers?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:18

Hoe lang moet ze nog?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:31

ivy_power89 schreef:
Ik maak uit je verhaal op dat je geen progesteron test hebt gedaan?
Want mijn teef gaat vanaf dag 7 al klaar staan voor de reu, laat zich bij wijze al dekken door mijn gecastreerde reutjes terwijl ze pas vanaf dag 14 dekrijp is. Wellicht als je de volgende dag nog naar de andere reu was gegaan dat deze wel gesprongen had.
Heb je al genoeg kopers?

Wij hebben inderdaad niet gespoten voor progesteron. Ze heeft toen ze 3 was al eens een nestje gehad op aanraden van de DA ivm heftige schijnzwangerschap. We vonden dit zelf heel erg jong maar de DA vond het bij haar goed kunnen en raadde het ons dus aan. Wij zijn thuis vooral van de natuur zijn gangetje laten gaan, niet zweverig, maar als ze er klaar voor is dan gaat ze wel staan en is ze nog niet klaar dan komen we later terug. Doordat we bij whisky ook al eens een nestje gehad hebben hebben we best wat ervaring met het fokken van honden. Ze is een aantal keer naar de eerste reu geweest en ging op gegeven moment echt wel goed staan, de reu had geen intresse. Ze zat toen al op de 13e dag dat ze niet meer vloeide, en zou in theorie dus rond haar piek zitten.We hebben toen besloten om een andere reu te zoeken, ook omdat de eerste reu geen ervaring had en we toch wel het zekere voor het onzekere wouden nemen. Het is 2 jaar geleden dat breezer haar vorige nestje had.

En nee, we hebben zoals het er nu uit ziet nog niet alles verkocht. Er zijn alwel wat geïnteresseerden. Iedereen die bij ons aangeeft intresse te hebben komt op een wachtlijst en zal in volgorde van binnenkomst keuze krijgen hihi.

Deugenietje schreef:
Hoe lang moet ze nog?

Rond 22 juni is ze uitgeteld.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 14:18

Afbeelding

Ik kon mijn bericht niet meer bewerken, hierbij alsnog de foto van hoe ze er nu bij ligt. Normaal is ze super op gewicht zoals in de OP is te zien. Ze is van 38 kg naar 44.7 kg gegaan

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:25

Wat een leuke combinatie!
En ik vind die röntgenfoto's ook heel bijzonder, had dat nog niet eerder zo gezien

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:36

Die is tonnetje rond joh :=

Maar wat is Breezer mooi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:53

Ik tel er 11
Spannend

We hebben hier zelf ook een gedekte dame rondlopen, ze eet minder graag, is moe en krijgt wat tepels. Gelukkig niet misselijk zoals bij jullie dat vind ik altijd zo sneu

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:17

Spannend en wat een gave combi. Ook hier hebben we een teef die elk moment mag bevallen. Hier dus ook spannend. Afbeelding

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 15:29

mammaloetje schreef:
Spannend en wat een gave combi. Ook hier hebben we een teef die elk moment mag bevallen. Hier dus ook spannend. [ [url=m/IkqOEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is ook al mooi rond zeg!

Seven schreef:
Ik tel er 11
Spannend

We hebben hier zelf ook een gedekte dame rondlopen, ze eet minder graag, is moe en krijgt wat tepels. Gelukkig niet misselijk zoals bij jullie dat vind ik altijd zo sneu

Ja dat was echt geen pretje, je zag gewoon dat ze zich absoluut niet lekker voelde. Dan krijgt ze echt een super spreken hoofdje en gaat ze heel erg zielig zitten kijken zovan
'Kijk wat jullie mij aangedaan hebben' voor jullie dus ook een spannende tijd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:35

Aahh ik weet hoe ze zich voelt, gelukkig heeft onze dame dat (nu nog) niet.

Ben reuze benieuwd naar jullie nestje, hebben jullie een aparte ruimte voor de pups straks

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 16:37

Seven schreef:
Aahh ik weet hoe ze zich voelt, gelukkig heeft onze dame dat (nu nog) niet.

Ben reuze benieuwd naar jullie nestje, hebben jullie een aparte ruimte voor de pups straks

Wij hebben een soort van bij keuken. Waar je via de achterdeur binnen komt zeg maar. De achterdeur gaat op slot en er komt een grote werp kist te staan van ongeveer 2 bij 1.5 die zetten we morgen op zodat breezer kan wennen. De kist heeft aan de voorkant een lager gedeelte waar een plank in kan zodat de pups er niet uit kunnen, maar als het nodig is breezer wel. Ook maken we aan de randen aan alle kanten, aan de binnenkant dunne stalen buizen zodat breezer niet perongeluk op een pup kan gaan liggen als deze aan de rand van de kist liggen. Als hij morgen staat zal ik even een foto sturen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:11

Dat klinkt heel goed, onze honden slapen normaal ook in de bijkeuken de werpkist komt hier in de erker. Afgezet met een hek kunnen er dan geen andere honden bij.
De teef kan inderdaad wel uit de werpkist de pups eerst niet.

Wij verwachten geen groot nest maar vonden speelruimte wel belangrijk als de pups ouder zijn, dus hebben ze dan de hele erker deze is 2.5 m diep en 5 m wijd en we hebben een overkapping buiten waar ze ook kunnen spelen van 4 x 8 m

Staat nog niets klaar maar we zijn ook nog maar op de helft van de dracht