Nadat de trotse toekomstige mama gister ochtend op de foto mocht bij de dierenarts, en we nu het bewijs hebben dat ze hardstikke drachtig is (wat wij stiekem al lang wisten) vond ik het een leuk idee om maar een topic te openen zodat mensen de laatste 2 weken van de dracht kunnen volgen. Ik zal de dame maar eens voorstellen.
Naam: Breezer
Ras: Rottweiler/Appenzeller X Bernersennen
Leeftijd: in oktober wordt ze al weer 5
Kleur: Tri-color
karakter: Een geweldig lieve en super alerte hond. Ze is nieuwschierig maar toch waaks en luisterd echt super. Ze is nooit moe en altijd in om even te spelen. Ook is ze zo slim dat ze soms doet alsof ze dom is.
Dit is onze Breezer, wij hebben haar zelf gefokt uit onze andere hond Whisky.

Whisky is nog steeds bij ons thuis en onderhand is ze aan haar tweede jeugd begonnen. Ze wordt in Februari 11.

Omdat Breezer toch het uiterlijk heeft van een Bernersennen qwa wit, hebben wij ervoor gekozen om haar te laten dekken door een Rottweiler. Het was nogal spannend omdat wij een geweldige reu hadden gevonden, maar hij had geen dekervaring. Nou, proberen kan altijd. Dus wij zijn daar een paar keer heen geweest, neehoor, meneer had er nog geen zin in, de bal was veel interresanter dan een lekker ruikend vrouwtje

Hij sprak ons erg aan omdat wij van de Rottweiler van vroeger houden. Mooie donkere kleur bruin, stoere uitstraling, maar toch niet dreigend. Geen 'lubber' ogen wat je vaak ziet bij Rottweilers. En hij wist wat hem te doen stond. Wij kwamen daar aan, hup hond uit de auto, reu los, BAM BAM klaar. Ze hebben een paar minuten vast gezeten en 15 minuten later waren we weer onderweg naar huis

Dan is het afwachten. zie je verandering in gedrag? Meer eetlust? Minder eetlust? Dat zijn een aantal kenmerken waar we vooral op gelet hebben. Ik kan je vertellen dat ze in week 3 echt alleen maar overgegeven heeft. Ze at een paar brokjes en dan was ze er klaar mee, vaak kwam het er dan ook nog weer uit. Ook had ze erg last van diaree in die week. Nou hebben wij al wat nestjes gehad en we maken ons dus niet zo snel druk om dat soort dingen, als je zelf zwanger bent, ben je ook misselijk en wil je ook niet altijd eten. Maar toen het warm weer werd hebben we toch maar even de DA gebeld voor wat tips, helemaal omdat het onderhand week 4 of 5 was en ze nog steeds aan het overgeven was. Het was niet erg als ze moest overgeven, zolang ze maar goed bleef drinken. Uiteindelijk is dit helemaal goed gekomen en doet ze het nu super.
Gister zat ze aan de 7 weken grens en is er dus een foto gemaakt. Ze is echt al lekker dik nu, we wisten dus al veel langer dat er echt wel wat in zit. Zie hier die geweldige foto:

de niet bewerkte foto

de bewerkte foto
Ze had erg veel lucht in haar darmen, en een beetje spek te veel hierdoor is de foto een beetje onduidelijk, ook al het bewerkt is. Maar aangezien het een groot nest wordt was de dierenarts hier wel te vreden mee, omdat honden zich compleet geven voor hun pups.
Ik ben benieuwd hoeveel pups jullie kunnen vinden voor de rongen wonders onder ons

Als iemand de foto trouwens nog duidelijker en helderder kan krijgen, dan ben ik daar wel in geintresserd.
Ik hoop door middel van dit topic de laatste weken van de dracht bij te houden omdat dit misschien ook leuk is voor toekomstige eigenaren van de pups.
Respect als je alles gelezen hebt! Het is een beetje lang geworden

(geen idee of dit hier goed staat sorry hihi)