Kat komt weer eens niet binnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Kat komt weer eens niet binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:39

Moedeloos om van te worden!!
Maar jah ook met onze handen in het haar, want ze zit weer in haar modus ik kom niet binnen.

Ik zal haar leventje even schetsen

We hebben haar als angstig kitten uit het asiel mee genomen toen hadden we nog een jonge kitten mee genomen en we hadden al een Siamees.

Het heeft een tijdje geduurt voor dat ze lekker kwam knuffelen maar als ze binnen is is ze niet weg te slaan bij je! Volle overgave ligt ze bij je.

We konden haar buiten ook eindelijk lekker aanhalen dit heeft wel heel tijdje geduurt maar het kon.

Mijn vriend en ik zijn samen gaan wonen in februari ze heeft 2maanden binnen gezeten met de kat van mijn broer die ik gekregen heb deze zat ook al bij mijn ouders.

We hebben hun lekker naar buiten laten gaan. Want dat deden ze altijd al. En dat vinden ze echt heerlijk. Maar ze heeft voor heen wel vaker problemen gehad met naar binnenkomen maar dat konden we oplossen met weekje binnen houden. Dan kwam ze altijd wel weer binnen daarna.

Maar we zitten nu op het punt dat ze dus echt niet binnenkomt jah ze zit bij de poort te miauwen maar ze loopt als je bij haar komt weg. Heel frustratie dus gisteren hebben we haar maar buiten gelaten. En ze kon gewoon de bijkeuken in door kattenluikje. Maar jah nu dag 2 en ze komt nog steeds niet en ze heeft ook nog steeds niets gegeten.

Maar jah zit nu met mijn handen in het haar want heb het gevoel dat er iets aan de hand is met ons huis om maar zo te zeggen maar ik weet niet want en weet eigelijk ook even niet wat we er mee aan moeten.

Iemand niet tips?! Owjah ze is 9jaar

Piuni

Re: Kat komt weer eens niet binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:43

Misschien rammelen met kattenbrokjes? Helpt bij onze kat wel altijd, dan rent hij gauw naar binnen in de hoop dat hij wat te eten krijgt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:45

Nee dat helpt helemaal niet bij haar ze bijft dan zielig bij de poort miauwen
Of ze blijft een meter van je af zitten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:46

Mijn katten kwamen altijd als ik op een blikje voer tikte.

De beloning was dan dus wat blikvoer en dan bleven ze ook binnen.
Zou inderdaad met een beloning gaan werken, als je geen blikvoer geeft dan vers vlees ofzo :j

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:57

Ze krijgt alleen maar vers vlees maar jah als ze niet binnen komt ook geen eten.. als ze binnen kwam kreeg ze altijd wat lekkers :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:00

Sja, niet meer buiten laten of enkel aan een tuigje. Of de tuin dusdanig afzetten dat ze niet meer uit de tuin kan komen. Dan maakt t ja niet uit dat ze niet naar binnen wil, lijkt me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:02

Gaan aanleren dat als ze binnenkomt ze wat lekkers krijgt. Dus een beloning.
Verder zou ik haar lekker buiten laten zitten. Ze komt vanzelf wel binnen als ze echt honger krijgt. En er is vast niks aan de hand met jullie huis het is gewoon te lekker weer om naar binnen te komen

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:12

Jah ik wil dat onze katten de nachten gewoon binnen zijn..

En san87 weet niet of jij tegen een kattenorkest kan maar ze miauwt dagen lang om naar buiten te willen. En vind ook niet dat ik door haar de andere binnen ook binnen moet houden die geniet er van die struint heerlijk door de tuin en kom niet verder dan rond om het huis.

Ze komt gewoon echt over of dat er iets is maar wat geen idee

De beloning van voer als ze binnenkomt krijgt ze al. Maar ze zit nu echt in een modus dat voer haar nog echt niets uitmaakt jah meter van ons vandaan heel zielig doen.

Als ze nu x binnenkomt moet ze ook trouwens binnen blijven hoor. :o

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:21

Is er een buurtkat die in de tuin komt waar ze bang voor is?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:22

Soez schreef:
Is er een buurtkat die in de tuin komt waar ze bang voor is?

Er zitten hier minimaal 10katten denk ook nu dat dat het probleem beetje is. Of ze er bang voor is niet want ze mept ze weg is echt een dame of ze kijkt ze dood. Maar jah ik kan die andere katten niet uit haar buurt houden.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:42

Spelen jullie wel eens met haar? Heb er hier een die "zomaar" gaat mauwen als ze zin heeft om te spelen, en dan ook idd bij de deur komen maar niet naar binnen of andersom. 5 min achter een oude schoenveter of zweepje (ja :Y) ) aanrennen en het is weer goed. Kan ook zijn dat ze wil dat je met haar mee komt lopen (random wandelingetje, of misschien heeft ze wel een prachtig cadeautje voor je gevangen) - dat mauwen zal toch wel iets betekenen... Anders zou ik denken aan "iets" in de tuin waardoor ze niet naar binnen durft? Idd de geur van een andere kat, een plastic zak, steentjes die zeer doen aan de pootjes, ooit met de staart tussen de deur gezeten,... Begon dit meteen toen ze vanaf het nieuwe huis naar buiten mocht? Is er iets veranderd? Zolang ze nog bijna thuis komt, kan mauwen en er goed uitziet, zou ik me trouwens geen zorgen maken over het eten. Waarschijnlijk vindt, vangt of krijgt ze elders wel wat. Maar ik snap absoluut dat je er gewoon niet gerust op bent! Is toch altijd prettig om ze weer binnen te hebben. Sterkte met de Diva ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:53

pinkie87 schreef:
Jah ik wil dat onze katten de nachten gewoon binnen zijn..

En san87 weet niet of jij tegen een kattenorkest kan maar ze miauwt dagen lang om naar buiten te willen. En vind ook niet dat ik door haar de andere binnen ook binnen moet houden die geniet er van die struint heerlijk door de tuin en kom niet verder dan rond om het huis.

Ze komt gewoon echt over of dat er iets is maar wat geen idee

De beloning van voer als ze binnenkomt krijgt ze al. Maar ze zit nu echt in een modus dat voer haar nog echt niets uitmaakt jah meter van ons vandaan heel zielig doen.

Als ze nu x binnenkomt moet ze ook trouwens binnen blijven hoor. :o

Nou ja, de oplossing is heel simpel. Tuin afzetten. Kan de kat naar buiten, maar hoef je je nergens zorgen om te maken als ze niet naar binnen wil komen. Maak je er een tuinkat van.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:55

Als onze kat niet naar binnen wil, blijft hij lekker buiten :+ Hij komt vanzelf wel binnen als hij honger krijgt toch?
Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Jullie hebben toch een kattenluik?
Dan is het echt zijn eigen keus. Maar ik ben misschien iets te makkelijk ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:59

Simbaa schreef:
Als onze kat niet naar binnen wil, blijft hij lekker buiten :+ Hij komt vanzelf wel binnen als hij honger krijgt toch?

Zo sta ik er ook in eigenlijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:00

Goof schreef:
Simbaa schreef:

Zo sta ik er ook in eigenlijk.

Hier ook. Zeker in deze tijd van het jaar. Meneer is bijna 24/7 buiten.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:16

JorineV schreef:
Spelen jullie wel eens met haar? Heb er hier een die "zomaar" gaat mauwen als ze zin heeft om te spelen, en dan ook idd bij de deur komen maar niet naar binnen of andersom. 5 min achter een oude schoenveter of zweepje (ja :Y) ) aanrennen en het is weer goed. Kan ook zijn dat ze wil dat je met haar mee komt lopen (random wandelingetje, of misschien heeft ze wel een prachtig cadeautje voor je gevangen) - dat mauwen zal toch wel iets betekenen... Anders zou ik denken aan "iets" in de tuin waardoor ze niet naar binnen durft? Idd de geur van een andere kat, een plastic zak, steentjes die zeer doen aan de pootjes, ooit met de staart tussen de deur gezeten,... Begon dit meteen toen ze vanaf het nieuwe huis naar buiten mocht? Is er iets veranderd? Zolang ze nog bijna thuis komt, kan mauwen en er goed uitziet, zou ik me trouwens geen zorgen maken over het eten. Waarschijnlijk vindt, vangt of krijgt ze elders wel wat. Maar ik snap absoluut dat je er gewoon niet gerust op bent! Is toch altijd prettig om ze weer binnen te hebben. Sterkte met de Diva ;)

Mevrouw is bang voor speeltjes of nou heeeel af en toe heeft ze sinds kort een bui dat ze speelt met een balletje. Maar als wij denken met haar te gaan spelen wordt ze doods bang.

Als ze naar haar toe gaan gaat ze hier in de bramenstruiken zitten zielig doen..

En voor de andere ik wil mijn kat de nachten gewoon binnen hebben 2 straten verder rijden ze als gekken helemaal de nachten. Wil haar ook gewoon dagelijk kunnen controleren op teken of andere dingen. Ik heb geen kat genomen die dagen niet binnen komt :o

En wil het kattenluikje in de nachten dicht hebben omdat de buurtkatten het veel te leuk vinden om dan naar binnen te komen. Overdag kunnen we ze weg houden maar de nachten niet.

En tuin afzetten is natuurlijk super fanatisch idee zou ik ook echt doen als het kon. Maar de tuin is voor nu nog 1 redelijk brak gebeuren. We moeten nog schutting plaatsen maar moeten daar nog even mee wachten komen binnenkort nieuwe buren die mee mogen betalen. Nu hebben we er gewoon even de centjes niet voor. We hebben heel het huis al verbouwd :)

Het is jammer genoeg niet de makkelijkste kat.

Ow heb goed nieuws ze is binnen en blijft de komende tijd ook binnen *\o/*

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:42

Afbeelding
Zo ligt ze er nu bij katten zijn echt onbegrijpelijke dieren..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:46

Fijn dat ze weer binnen is. Er worden trouwens veel goede tips gegeven, is er niet 1 waar je wel wat mee kan? Want dat lees ik eigenlijk niet ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:53

Nee tuin afzetten wil ik wel gaan doen maar nog geen geld voor. Al denk ik dat we dan stroomdraadje moeten plaatsen op de schutting en dat ze daar echt gigantische schichtig van wordt. Maar tis het proberen waard

En als ze binnen komt krijgt ze eigelijk altijd al wat lekkers maar dat trek haar jammer genoeg niet over de streep als ze in deze modus zit. Ze vertrouwd dan eigelijk geen ene mens.

En spelen werkt jammer genoeg ook niet. Baal ik al haar hele leven van want vind dat leuk om met mijn katten te doen. Maar jah als je kat bang wordt van alle speeltjes... ja heel af en speelt ze zelf met balletje die ligt daar ook voor.

En hele nachten buiten werkt niet met de andere kat die wel binnen wil zijn. En dat ik het zelf echt niet wil

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:56

Ik heb geen katten verder maar kan wel meedenken. Als ik je tekst lees haal ik eruit dat er na het samenwonen nog een kat is bijgekomen? Kan het daarmee te maken hebben. Dat die combinatie te druk is of gewoon niet lekker loopt.

En om dit te voorkomen toch tuin katproof maken (voorkomt ook binnenlopen van buurkatten en is veiliger voor haar) of op een andere manier ervoor zorgen dat dit niet weer kan gebeuren

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:02

Nee die kat die hier bij woont woonde ook al jaartje bij mijn ouders toen al. Dat gaat altijd al goed eigelijk. Ze gaan heerlijk hun eigen leven.

Jah die tuin willen we ook zeker gaan doen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:06

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:19

Zal ze daar niet uit ontsnappen :o
Deze dame kan al een kattenluikje openen met zo open dicht systeem hahaha en dus ook als hij dicht zit :') heb opzich wel respect voor deze kat.
We hebben er vele gehad maar zo een als deze nog nooit _/-\o_

Ik ga Google!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:21

Dan als extra tip, aangezien je toch de schutting nog moet kopen, koop dan een schutting met verticale planken, maakt het alweer iets moeilijker.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:31

Ow dat is inderdaad goed idee die houden we even vast!!