Oude eetverslaafde hond eet plots niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SeltjeJarig

Oude eetverslaafde hond eet plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:13

Onze best wel oude (13 jaar) hond (dalmatier-pointer mix) eet nu al 3 dagen niet meer. Voor de rest nog wel zin in haar kleine wandelingen, drinkt veel, plast goed, maar eet niet. Aangezien dit een altijd veel te dikke hond is geweest die het liefst de hele dag door alles op at, is dit echt niet normaal. Ze is op 3 dagen ook enorm veel afgevallen (van ongeveer 30 kg naar 24 kg)

Gisteren een bezoekje aan de dierenarts gedaan. Weinig oorzaak te vinden, darmen waren leeg, voelde geen verstopping. Bloed getrokken: levertesten en niertesten zijn goed, witte bloedcellen gestegen.

Bij de dierenarts ingespoten met wat middelen tegen maag-darm infectie, en nog een hoop pillen meegekregen om thuis te geven (die ik er echt heel moeilijk in krijg, achter in de keel en dan nog doet ze rare dingen met de tong om het maar niet te moeten inslikken)
De dierenarts zei dat als ze vandaag niet begint te eten ik met papjes achtige dingen moet beginnen om in haar mond te spuiten. Stom als ik ben, heb ik niet gevraagd welke papjes achtige dingen hij bedoelt. Als ze vanavond niet eet gaan we terug en gaat ze aan het infuus (of ingeslapen worden als ze nog verder achteruit gaat).

Dus wie heeft er raad, wat kan ik de hond proberen te voeren?

Shirley

Re: Oude eetverslaafde hond eet plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:17

Zou eerst foto's of een scan laten maken :o

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:19

Waarom foto's of een scan? Wat verwacht je daarop te zien? Hond heeft geen diarree of braaksel, dus de dierenarts vermoedde geen verstopping, was ook niets te voelen in de buikholte.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:19

Ik zou ook eerst even laten scannen. Nier waardes kunnen in het bloed goed zijn, maar toch een heel slecht beeld geven op de scan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:20

Omdat je daarop meer kunt zien dan je kunt voelen.
Een afsluiting van de maag bijvoorbeeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:28

Als ze drinkt kun je wel proberen Kip of witvis te koken. Echt tot het helemaal uit elkaar valt(alsof je bouillon maakt)
En dan dat aanbieden ipv het gewone water. Dan krijg ze altijd nog iets meer binnen dan gewoon water. Eventueel kun je stukjes vis of kip er in laten.
Wat ik mis in het verhaal, heeft ze wel interesse in eten, of ook dat helemaal niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:30

Eet ze helemaal niets meer of bijvoorbeeld alleen haar brokken niet??
Als dat het is, zou je kunnen proberen om bijvoorbeeld een maaltijd van Renske te geven.

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:33

Ze riekt aan het eten, en draait dan haar hoofd weg, ze probeert niet eens, geen brokken, geen biefstuk, geen salami, geen stukjes vis.

Kip koken ga ik eens proberen, maar uiteraard heb ik toevallig geen kip in huis.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:35

Een tartaar koken zou je ook kunnen proberen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:36

Seltje schreef:
Ze riekt aan het eten, en draait dan haar hoofd weg, ze probeert niet eens, geen brokken, geen biefstuk, geen salami, geen stukjes vis.

Kip koken ga ik eens proberen, maar uiteraard heb ik toevallig geen kip in huis.

Zou ze dan niet gewoon heel misselijk kunnen zijn. Heeft ze daarvoor iets gehad van de DA?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:37

Overigens is als je niet gelijk een foto wil maken of scannen het ook een idee om een urinetest te doen.

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 11:39

kiwiwitje schreef:
Seltje schreef:

Zou ze dan niet gewoon heel misselijk kunnen zijn. Heeft ze daarvoor iets gehad van de DA?

Ik heb hier een hoop pillen en tubes om in haar mond te spuiten, iets tegen misselijkheid, iets om de darmflora terug in orde te krijgen, dan een tube vloeibare voeding, en nog een paar dingen die ik niet ken...

Urinetest, foto, scan, ok opgeslagen in geheugen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:26

Oke. Kijken wat ze dan op dat vocht van de kip doet.

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 13:30

Naar de winkel geweest, kip gekocht, kip gekookt, kip genegeerd. Ook daar draait ze haar hoofd van weg. Als straks papa thuis is gaan we terug naar de Dierenarts, ik krijg ze alleen niet in de auto.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:33

lever? Had mijn hond ook viel ook snel af en wilde niet meer eten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:34

Heeft ze niet iets heel anders dan maagklachten? Honden die zich ziek voelen kunnen eten weigeren.
De giga vreetzak van een vrienden heeft 3 dagen niet gegeten en had een longprobleem.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:36

Teef of reutje? als ze niet is gesterliseerd, kan het best baarmoeder ontsteking zijn bv?

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 17:06

Gesteriliseerde teef, papa is onderweg om samen naar de Dierenarts te gaan. Levertesten in bloed waren goed, en naar mijn ervaring tonen honden met leverproblemen wel meer symptomen dan alleen niet eten en afvallen.

Het gaat ook wel over een oudere hond (13j is niet niks), dus als ze straks geen duidelijke oorzaak vinden, vrees ik dat ze wordt ingeslapen. Toen ze een dubbele hernia had op haar 10j bleef ze ook gewoon eten, en dat was volgens mij iets extreem pijnlijk. We hebben haar leven al 3 jaar verlengd met een dure operatie aan die dubbele hernia, ik weet niet of we haar leven nu nog 3 jaar gaan kunnen verlengen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:36

Ik zou ook een scan aanraden. Vorig jaar stopte mijn uber vreetzak ook plots met eten. Echter ging dit wel gepaard met overgeven en diarree. Hij had een buikvliesontsteking en darmobstructie (meneer had een tennisbal opgegeten...) Heel veel succes bij de dierenarts!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:40

Ik ga voor je duimen! Hopelijk heeft de dierenarts geen slecht nieuws en gaat ze weer eten

Drinkt ze wel? Eten zou ik ansig nog niet z'n probleem vinden eerste instantiw

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:45

Heeft ze geen loszittende/zeer gebit?

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:21

Mona2008 schreef:
Heeft ze geen loszittende/zeer gebit?

Daar zat ik ook aan te denken. Misschien zijn de brokken te hard. Zacht vlees al geprobeerd?

Heb je een tweede hond?
De hond van mijn buren wilde tijdens haar laatste maanden (Jack Russel, 16 jaar)
ook niet of nauwelijks eten. Het hielp soms als je de andere hond (na het eten)
uit de keuken haalde zodat ze rustig op haar gemak kon eten.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:24

Mijn moeilijk eten de hond eet op slechte dagen ook niks. Enige wat ik er dan in krijg is vers vlees met een beetje gekookt water om de geur los te weken (voor nood in de supermarkt te krijgen, smuldier bijv)
Of inderdaad een hond er bij zetten maar dat is wat lastiger.

Meer tips kan ik je niet geven helaas. Sterkte

SeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 21:17

De scan en echo waren een goed idee, maar wat daarop te zien is, is minder goed, er zit een gigantische massa vast in de maag, waarschijnlijk kwaadaardig gezwel. Opereren is bij een hond van deze leeftijd te risicovol. We zitten nu terug thuis met de nummer van de DA van wacht en gaan voor nog een paar goede laatste dagen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:21

och wat vervelend.
Sterkte TS !