Yltje schreef:Ze hebben op het moment inderdaad altijd wel brokken staan en vreten zich niet compleet rond waardoor ik ze ook nooit apart echt eten heb gegeven. Ik denk namelijk dat ze behalve het natvoer apart voeren ( dat is snel genoeg op natuurlijk )
Dat de brokken apart voeren niet echt gaat lukken.. Ze eten beide dan eens een paar brokken dan wat meer, maar nooit in een keer veel.. Of valt dat er nog wel in te krijgen?
Daar wennen ze gauw genoeg aan. Mijn katten krijgen alleen harde brokjes. In het begin, toen ik overging van onbeperkt naar maaltijden, zette ik voer neer. Dan konden ze eten. Eten ze niet? Prima, haal ik het voer weer weg. Paar uur later hebben ze echt wel trek.
Mijn katten zijn allebei uit een oepsnestje, bij allebei was de moeder nog geen jaar oud. Bij een eerste nestje van een jonge poes zijn de nesten over het algemeen niet zo groot. Mijn kater heeft alleen 1 zusje. Mijn andere katje komt uit een nest wat voor zo'n jonge moeder erg groot was: 6 stuks waarvan 5 het hebben gehaald.
Tip: leer de kittens apart te eten. Voor de nieuwe baasjes is dat wel zo handig. Mijn kitten (inmiddels is ze 3) had altijd samen met haar broertjes en zusjes van 1 bord gegeten. En bij mij krijgen ze apart een bakje. Voor zowel haar als mijn kater als voor mij was het meer stress dan nodig om haar te leren dat ze een eigen bakje krijgt.
Advies vragen bij de dierenarts kost over het algemeen niks. Goed dat er al een castratie voor de poes op de planning stond, houd haar alsjeblieft binnen tot die tijd. Als de kittens eenmaal geboren zijn is het wel verstandig om moeder + kittens even te laten bekijken door de dierenarts, dan kun je meteen ook een afspraak maken voor de castratie.