Welk kattengrit gebruiken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Welk kattengrit gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:26

Hooi!

Aangezien ik in de zoekfunctie geen specifiek topic kon vinden over kattengrit open ik er 1.
Ik ben eigenaar van 2 britslanghaar dames.
Wij hebben dan ook 2 kattenbakken staan maar het grit wat ik nu heb van Zooplus stinkt enorm en klontert heel slecht.
Mijn vraag is dan ook: Welk kattengrit gebruiken jullie en houdt dit de geur goed weg?
Mijn hele huis is op dit moment vergeven van de kattenbak lucht.. Ik haal iedere dag de drollen en plasplekken eruit en maak hem 1x per week helemaal schoon.

Ik hoor het graag :)

x.

kiwiwitje

Re: Welk kattengrit gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:30

Hier hebben we de peewee kattenbak met Houtkorrels(van de cranenbroek, de petsplace of peewee zelf.
Je gooit onderin de bak een handje korrels. En Boven in de bak gewoon een laagje. Stinkt echt niet. (ik heb alleen het geluk dat de mannen samen 1 bak willen delen..) Iedere dag drolletje scheppen, en iedere twee dagen de onderbak leeg maken!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:32

kiwiwitje schreef:
Hier hebben we de peewee kattenbak met Houtkorrels(van de cranenbroek, de petsplace of peewee zelf.
Je gooit onderin de bak een handje korrels. En Boven in de bak gewoon een laagje. Stinkt echt niet. (ik heb alleen het geluk dat de mannen samen 1 bak willen delen..) Iedere dag drolletje scheppen, en iedere twee dagen de onderbak leeg maken!

Dat klinkt wel ideaal! Alleen om dan 2 PeeWee kattenbakken aan te schaffen word een duur geintje :P Zijn deze aan vervanging toe komen er denk ik toch maar 2 PeeWee bakken! Nu hopen dat er iemand reageert met het ideale kattengrit!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:32

Na heel veel dure geprobeerd te hebben, gebruik ik nu al ruim een jaar de klonterende van de Lidl. Doet het perfect! Vergelijkbaar met de gele Biokat, maar klontert eigenlijk beter.
Ook die dozen van de AH (grove korrel) doen het prima.
Geur is bij mij minimaal, ondanks 4 katten, 3 bakken en vrij lui met schoonmaken (zeker niet elke dag). Maar dat heeft meer met het voer te maken dan met de korrels.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:32

De Jumbo huismerk grid, prima spul. Werkt goed, stinkt niet en plakt niet. Wij hebben wel open bakken dus er vallen wel korreltjes uit maar met een bilk en veger is dat zo opgelost.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:34

Ginootje schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat klinkt wel ideaal! Alleen om dan 2 PeeWee kattenbakken aan te schaffen word een duur geintje :P Zijn deze aan vervanging toe komen er denk ik toch maar 2 PeeWee bakken! Nu hopen dat er iemand reageert met het ideale kattengrit!

Heb hier voor twee katers 1 kattenbak en dan heb ik een kater van ruim 6 kg, en die gaat prima op de kleinste bak.
Met grind kan ik je verder niet helpen.. :P Al moet ik zeggen dat die houtkorrel ook handig werkte in de kattenbak, alleen dan een niet te dikke laag.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:35

Amanda schreef:
Na heel veel dure geprobeerd te hebben, gebruik ik nu al ruim een jaar de klonterende van de Lidl. Doet het perfect! Vergelijkbaar met de gele Biokat, maar klontert eigenlijk beter.
Ook die dozen van de AH (grove korrel) doen het prima.
Geur is bij mij minimaal, ondanks 4 katten, 3 bakken en vrij lui met schoonmaken (zeker niet elke dag). Maar dat heeft meer met het voer te maken dan met de korrels.

Ik heb nu perongeluk het verkeerde grit besteld waardoor het nu heel erg is, het grit wat ik altijd had ben ik de naam van vergeten en ik kan het nergens meer vinden..
Ze krijgen bij ons Animonda brokken heel de dag tot hun beschikking
En voor de smaak allebei een half zakje gourmet in de ochtend. (Ander natvoer halen ze hun neus voor op :o )

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:35

Ik gebruik er gewoon 1 van de appie. Schep en schoon blue signal. Klontert fijn en stinkt niet. Niet de goedkoopste van de appie, maar wel erg fijn. En zonder babypoeder geur. Dat vind ik echt vreselijk. En gewoon in de supermarkt, dat vind ik dan wel weer erg fijn.
Voordeel van Zooplus is wel dat je er zelf niet mee hoeft te sjouwen, maar dat laat ik mijn man gewoon doen :P

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:37

Als kattenoppas bij diverse buren merk ik dat vooral het voer het grootste gemak brengt. Bij de katten die goede brok krijgen is het schoonmaken van de kattenbak een fluitje van een cent en maakt het grit eigenlijk niet zo veel uit. Bij de katten met minder goed voer vind ik het echt een vies klusje en ben ik blij dat ik zelf geen katten heb.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:43

Crushed strokorrel van zeolite!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:43

Ik weet niet of iemand het al had genoemd, maar ik heb dit :

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze ... reu/182854

Ik doe ongeveer 1 maand met 1 zak, ligt eraan of het warm weer is geweest etc etc ivm meer drinken enz. Ik heb zelf 1 britse korthaar. Ik haal elke dag de drollen eruit even doorscheppen, stinkt niet omdat de korrels het vocht direct opnemen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:44

Ik heb grit van Vancat, een blauwe zak met kleine witte korrels :)
Zit ook een lekker geurtje aan en klontert perfect.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:44

Vooral het vlees zou heel goed de boosdoener van de geur kunnen zijn. Als ik die van mij dat geef dan ruik je ze duidelijk als ze op de bak zijn geweest :r
Hoe lekker ze het ook vinden, van mij krijgen ze het niet meer. Natvlees van Animonda ging wel heel goed. En met een brok met hoog vleespercentage of vers vlees totaal geen last van geurtjes.
Ik heb het eens getest. Pas met een week ging je de bakken ruiken. :o
Nooit meer gedaan overigens. Maar voer heeft echt enorme invloed.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:45

chimello schreef:
De Jumbo huismerk grid, prima spul. Werkt goed, stinkt niet en plakt niet. Wij hebben wel open bakken dus er vallen wel korreltjes uit maar met een bilk en veger is dat zo opgelost.

Inderdaad, prima spul, klontert nog beter dan de biokat.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:46

Hier gebruik ik catsan, de gele.
2 katten, 2 kattenbakken en met 1 vulling kom ik 2 weken toe. Klonterd goed dus gewoon regelmatig de klonters er uit halen (ik doe het ook niet elke dag) en na een 10-tal dagen ververs ik volledig omdat het grit dan wel begint te ruiken, zelfs als de klonters er uit zijn.
Soms gebruik ik ook tidycats, klontert even goed, gaat niet ruiken na verloop van tijd (is geparfumeerd), maar is duurder en m'n oude kat vertikte het om er op te gaan vanwege de geur.
Nu met de 2 jongste zou ik eigenlijk terug tidycats kunnen gebruiken, maargoed catsan bevalt ook goed.

Moet er wel bij vermelden dat 1) de katten ook buitengaan, 2) de kattenbakken staan in een aparte kamer zodat niet gelijk heel het huis ruikt en 3) toen mijn oude nierkat nog leefde moest ik wel veel vaker verversen, die maakte er een zwembad van. Maar de catsan hield het bij hem langer vol dan de tidycats (dat werd een gore plakkerige brij).

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:49

Nicky91: Ik ben met die kristalkorrels bang dat ze het gaan opeten? Ik heb er nu 1 van een jaar en 1 van 10 maanden.. (die van 10 maanden is echt een kleuter)
Amanda: Over 2 weken ga ik stoppen met het natvoer geven omdat ze de week erna naar het pension gaan gelijk een goede test of de geur van de bakken dan ook direct minder word!
Thioro: Catsan hoor ik weer wisselende verhalen over.. net zoals het grit van de supermarkten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:52

Ik gebruik het fijne klonterende grit van de Welkoop, werkt hier prima :j Had eerst ook een PeeWee, vond het zelf echt ideaal maar mijn kat vindt houtkorrels niet fijn en dan gaat hij dus niet altijd op de bak...

Voeding maakt qua stank echt heel veel uit! Mijn kat staat op vers vlees maar toen hij kwam nog op brokken en af en toe tussendoor krijgt hij ook nog wel eens wat anders maar dan stinkt het echt veel erger en op ander voer haalde ik er dagelijks ook meer uit dan op vers vlees :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:52

Ginootje schreef:
Nicky91: Ik ben met die kristalkorrels bang dat ze het gaan opeten? Ik heb er nu 1 van een jaar en 1 van 10 maanden.. (die van 10 maanden is echt een kleuter)
Amanda: Over 2 weken ga ik stoppen met het natvoer geven omdat ze de week erna naar het pension gaan gelijk een goede test of de geur van de bakken dan ook direct minder word!
Thioro: Catsan hoor ik weer wisselende verhalen over.. net zoals het grit van de supermarkten

Die van mij heeft nog nooit geprobeerd om het op te eten :) ik vind het goud spul. :) maar dat is ieder voor zich. Ik vind dat korrels die klonten enz heel erg gaan stinken.. en nu ruik ik me bak pas als ik eigenlijk al te laat ben met het vervangen..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:53

QueenE schreef:
Ik gebruik het fijne klonterende grit van de Welkoop, werkt hier prima :j Had eerst ook een PeeWee, vond het zelf echt ideaal maar mijn kat vindt houtkorrels niet fijn en dan gaat hij dus niet altijd op de bak...

Voeding maakt qua stank echt heel veel uit! Mijn kat staat op vers vlees maar toen hij kwam nog op brokken en af en toe tussendoor krijgt hij ook nog wel eens wat anders maar dan stinkt het echt veel erger en op ander voer haalde ik er dagelijks ook meer uit dan op vers vlees :j

Vers vlees heb ik ook geprobeerd maar ze vertikken het hier om dat te eten... Welkoop hebben wij helaas niet in de buurt :(

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 12:54

Nicky91 schreef:
Ginootje schreef:

Die van mij heeft nog nooit geprobeerd om het op te eten :) ik vind het goud spul. :) maar dat is ieder voor zich. Ik vind dat korrels die klonten enz heel erg gaan stinken.. en nu ruik ik me bak pas als ik eigenlijk al te laat ben met het vervangen..

Dan ga ik daar toch anders maar voor kijken want dit is ook niet fijn meer!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:55

Ik gebruik een grit die 100% afbreekbaar is van Sanicat. De plaslucht van mijn stink kater wordt vrij goed tegen gehouden en de drollen kan ik zo in de wc gooien. Omdat de korrels vrij groot zijn loopt hij het ook amper uit.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:58

Stampeltje schreef:
Ik gebruik een grit die 100% afbreekbaar is van Sanicat. De plaslucht van mijn stink kater wordt vrij goed tegen gehouden en de drollen kan ik zo in de wc gooien. Omdat de korrels vrij groot zijn loopt hij het ook amper uit.

Dit heb je ook met die silicone korrels, die loopt die ook bijna niet uit. Terwijl die kleine grijze korrels vond ik OVERAL in m'n huis omdat het tussen z'n teentjes bleef zitten. :')

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:58

Ik gebruik het grit van de Aldi. Werkt(e) prima! Tegenwoordig gaat madam liever naar buiten, dus wordt de bak nu amper gebruikt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:01

Ginootje schreef:

Wij hebben 1 PeeWee (open) met hout korrels en 1 'normale' dichte (redelijk grote met geur filter) met daarin Catsan. Er wordt keurig gepoept op de dichte en geplast op de PeeWee. Ideale combinatie! Nu helaas nog maar 1 kat, maar met 2 katten bleef het ook fris met maar 1 keer per week leeg halen (van de PeeWee alleen de onderste bak leeghalen, de nog niet uitgezette houtkorrels hoef je natuurlijk niet te vervangen).
Laatst bijgewerkt door jorretje op 31-05-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:03

Altijd Biokat gehad met 5 katten, heel tevreden over.