Hond geeft over, door vlooienband?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Hond geeft over, door vlooienband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:18

Hoihoi,

Dinsdag gaan met ouders op vakantie en natuuuurlijk wordt de hond net nu ziek...

Ze is constant aan het overgeven en lijkt niks meer binnen te kunnen houden. Nu willen we het even aankijken tot maandag, kan natuurlijk zijn dat ze iets verkeerds gegeten heeft (of kikkers gelikt).

Maar ik vroeg me af, zou het kunnen zijn dat ze allergisch is voor haar vlooienband?

En hebben jullie misschien tips voor voedsel wat zij wel binnen houdt? Ze heeft net Brita pap op (kreeg ze als puppy ook) en dit lijkt goed te gaan, maar hier zitten natuurlijk niet genoeg vitaminen in...

Nog wat achtergrond informatie:
Het is een Jack Russel teefje van 13 jaar oud. Ze heeft een slecht gebit met regelmatig ontstekingen, maar dit kan niet aangepakt worden wegens een zwak hart en een ruisje in haar hart, ze mag dus niet onder narcose. Daarnaast heeft ze al zo'n 7 jaar een kwaadaardige vorm van "borst" kanker, deze tumor groeit met de dag steeds groter.

Heeft iemand tips of ideeën?

karuna
Drukke kabouter

Re: Hond geeft over, door vlooienband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:19

Ik zou als de hond zoveel mankementjes heeft niet aankijken tot maandag maar morgen naar de dierenarts gaan. Hoe lang heeft ze die band al? Maar het is niet een heel waarschijnlijke oorzaak van haar ziekzijn.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:21

Ik had al naar de da gegaan. Grote kans dat hondje uitgedroogd raakt als het steeds weer braakt...

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:23

Ze drinkt verder goed, ze spuugt alleen haar eten elke keer uit. Daarnaast krijgt ze brinta (dit is aangemengd met water) en dit houdt ze wel binnen. Dus ze krijgt genoeg vocht binnen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:26

En @karuna
Ze heeft deze mankementen al zo'n 7 jaar. Als pup had ze al een slecht hart en ze mag dus niet onder narcose. Na 7 jaar met een slecht gebit en een tumor lijkt het me sterkt dat het ziek zijn nu hierdoor komt...

Vandaar dat we zijn gaan kijken naar wat er veranderd is, en dat is eigenlijk alleen haar vlooienband...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:33

is het een vlooienband van een goed merk, of eentje uit promo van de aldi of kruidvat oid?
ik zou het zekere voor het onzekere nemen. als het begonnen is kort na wisselen van de band, band af en ermee naar de dierenarts...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:35

Geen ervaring met de vlooienband, maar wel met de pipetten.
Onze hond was zeker 2 dagen na het geven ervan altijd heel down en totaal niet fit. In haar geval had het er mee te maken dat ze de lucht inademde.
Wanneer ik het buiten opdeed en daarna gelijk een hele lange wandeling ging maken was er niks aan de hand.
Weet niet wat voor soort band ze om heeft? En poeder (dit een witachtig poeder overheen) of een gasband (deze stinken flink)?

Maar het beste is eigenlijk om haar even een dag te laten vasten en dus niks geven, wel gewoon vers drinkwater.
Kan haar maag even tot rust komen.
Eventueel kan je door het water wat bouillon doen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:50

Ik ga morgen die band maar af doen denk ik, want wat jij beschrijft Kiki komt me heel bekend voor.

Ze heeft hem nu een week om denk ik? Maar ze is eerst twee dagen heel erg down geweest, wou niet spelen en alleen maar slapen. En daarna is het braken begonnen, eerst een keer savonds en daarna ook overdag. Is nu ongeveer 3 dagen bezig. Meestal braakt ze haar brokjes dan, maar gister heeft ze geen brokken gehad en dan braakt ze gal.

Ik haal hem er gelijk af, kijken hoe ze zich morgen voelt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:51

Doe je goed, en even alles goed luchten!
Als het idd van de band komt moet je dr toch al wel weer snel zien opknappen. Maar bij twijfel morgen toch ff langs de da gaan.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:54

Jaa we gaan sowieso langs de da om dan ander spul te halen tegen vlooien of om te laten testen waar anders de jeuk vandaan komt.

Over geven is bij haar opzich niet heel vreemd omdat ze een gevoelige maag heeft, en twee dagen down is ook niet heel vreemd aangezien ze net haar beste vriendje verloren is. Maar nu die combinatie zo was heel vreemd, daar kregen mijn moeder en ik toch een raar gevoel bij.. Hopen dat ze morgen fitter is!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:58

Band af, even geen eten geven. Wel opletten dat ze wel drinkt en dan weer langzaam aan wat rijst met gekookte kipfilet geven om te zien of ze dat binnenhoud. Maandag even contact opnemen met de da of eerder als het er nog meer aan de situatie veranderd.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 23:59

Jessix schreef:
Band af, even geen eten geven. Wel opletten dat ze wel drinkt en dan weer langzaam aan wat rijst met gekookte kipfilet geven om te zien of ze dat binnenhoud. Maandag even contact opnemen met de da of eerder als het er nog meer aan de situatie veranderd.

Bedankt voor de tip! Ik vroeg me indd af of ze dan gelijk brok mocht maar eerst rijst met kip dus, top :)*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 00:03

Heeft ze koorts? Diarree? Kleur tandvlees?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 07:29

rijst met kip (en evt kippenbouillon) is licht verteerbaar. een dag vasten en dan 5-6 x op een dag kleine beetjes aanbieden.

band af kan een hele goede zijn.
beterschap voor het frutseltje!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 07:42

Bij overgeven en een borsttumor denk ik eerlijk gezegd eerder aan uitzaaiingen,of toch aan een direct gevolg van kanker.
Zou er dan eigenlijk niet lang mee wachten om naar een dierrenarts te gaan.
Sterkte

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 09:07

ellepel schreef:
Bij overgeven en een borsttumor denk ik eerlijk gezegd eerder aan uitzaaiingen,of toch aan een direct gevolg van kanker.
Zou er dan eigenlijk niet lang mee wachten om naar een dierrenarts te gaan.
Sterkte

Als dit het geval is doet de dierenarts niets. Daarnaast weten we dat zij uitzaaiingen heeft. Pas ald ze groen over gaat geven heeft de kanker haar longen bereikt en wordt het gevaarlijk. Wij zijn hier ook bang voor, en zijn eigenlijk bang voor die diagnose, want dit betekent afscheid nemen. En twee honden in laten slapen in een jaar kan ik niet aan :(

De vlooienband is af en het lijkt beter te gaan. Vandaag gaat ze vasten en morgen aan de bouillon. Mocht het niet beter zijn, dan gaan we maandag langs de da om bloed te prikken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:41

Welk merk vlooienband heb je gebruikt?

xMaxxiee schreef:
Jaa we gaan sowieso langs de da om dan ander spul te halen tegen vlooien of om te laten testen waar anders de jeuk vandaan komt.

Geen belastende middelen gaan toevoegen op een moment dat je hond ziek is. Dus géén nieuw vlooienmiddel zolang je hond nog aan het braken is.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:46

xMaxxiee schreef:
Ze drinkt verder goed, ze spuugt alleen haar eten elke keer uit. Daarnaast krijgt ze brinta (dit is aangemengd met water) en dit houdt ze wel binnen. Dus ze krijgt genoeg vocht binnen.

Al eens verder laten kijken naar haar darmen?
Omdat ze die agressieve vorm van borstkanker heeft zou ik ook zeker daar naar kijken.
Misschien dat er daar ook wat tomoren aan het ontwikkelen zijn :(

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:48

Duhelo schreef:
is het een vlooienband van een goed merk, of eentje uit promo van de aldi of kruidvat oid?
ik zou het zekere voor het onzekere nemen. als het begonnen is kort na wisselen van de band, band af en ermee naar de dierenarts...

Band afdoen was bij mij ook het eerste wat ik deed.
En even niks anders om tegen vlooien te behandelen, eerst weten waardoor ze ziek is.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 09:51

Okeoke, geen nieuw middel. Bedankt voor de tips!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:51

kiki1976 schreef:
Onze hond was zeker 2 dagen na het geven ervan altijd heel down en totaal niet fit. In haar geval had het er mee te maken dat ze de lucht inademde.
Wanneer ik het buiten opdeed en daarna gelijk een hele lange wandeling ging maken was er niks aan de hand.
Weet niet wat voor soort band ze om heeft? En poeder (dit een witachtig poeder overheen) of een gasband (deze stinken flink)?

Maar het beste is eigenlijk om haar even een dag te laten vasten en dus niks geven, wel gewoon vers drinkwater.

Hier ook met een pipet gehad dat de verf van de vloer er van oploste. Hond ging schudden na opdoen. Dus denk dat anti vlooienspul behoorlijk sterk kan inwerken.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:53

Brinta is echt heel slecht voor honden, daar zitten alleen maar granen in en dat is nou net wat een hond niet kan verteren..
Ik ben ook wel heel benieuwd wat voor merk vlooienband het is, ik werk in een dierenspeciaalzaak en dit soort klachten horen we eigenlijk nooit van een goed merk.
Het kan indd ook door de kanker komen, ik zou het alleen vandaag nog even aankijken en als de hond vanmiddag nog overgeeft toch echt naar de da gaan!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 10:01

Het merk weet ik niet, mam heeft het doosje al weggegooid. Maar hij was wel van een dierenspeciaalzaak.

Het overgeven is sinds gister avond gestopt gelukkig en ze oogt weer heel fit. Ze loopt ook al weer te schooien, dus dat is een goed teken.

Brinta was puur om ervoor te zorgen dat ze genoeg vocht binnen kreeg, dit hield ze wel goed binnen, vandaar. We moeten toch wat :')

Maar ze oogt lekker fit! Dus hopen dat dit zo blijft

@Furious Wow, dat lijkt me indd behoorlijk agressief spul! Ik laat haar nu even bijkomen en ga dan in overleg met de dierenarts over wat voor spul ik het beste kan gebruiken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:37

furious schreef:
kiki1976 schreef:

Hier ook met een pipet gehad dat de verf van de vloer er van oploste. Hond ging schudden na opdoen. Dus denk dat anti vlooienspul behoorlijk sterk kan inwerken.

Klopt is ook troep -O-
Mijn moeder had het ooit eens met die spuitbussen ontharingsspray van Veet. Spoot verkeerd en kwam op de deur, verf loste spontaan op. Dus dat gebruikte ze ook nooit meer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:59

Zou me niet verbazen in elk geval als het door een vlooienband komt.

Laatst hadden we de honden er ook een om gedaan, van een goed merk,.. ik kreeg spontaan hoofdpijn en werd misselijk! Zo'n agressief spul! -O-